Ik heb een arctyrex bora 80 backpack rugzak gekocht, van 80 liter, maar ik twijfel of hij niet te groot is. Heb ik al die ruimte wel nodig of kan ik beter een kleinere maat nemen? Ik wil ongeveer een halfjaar gaan reizen door heel Azie, ik ga niet kamperen dus neem geen tent mee. Is 8o liter dan niet te veel of heb ik alle ruimte hard nodig?
Ik heb met een rugzak van 55 liter 9 maanden door Azie gereisd, als je een beetje efficient in pakt gaat dat makkelijk.
Maar… wil je echt investeren in een nieuwe rugzak wanneer je een goede hebt die lekker draagt?
Hmm… nee ik heb hem net gekocht en kan hem nu nog ruilen . Ik had hem gisteren volgegooid met spullen en kleding en toen hij nog niet eens helemaal vol zat woog hij al 20 kilo. Ik heb daar een uur mee gelopen en vond dat best zwaar, vooral als ik daar straks hele dagen mee moet lopen. Dus ik dat mischien kan ik beter een maatje kleiner nemen, dan wordt het gewicht ook niet zo zwaar. Maar ja of ik dat genoeg ruimte heb…
Jenny, wat voor spullen had jij allemaal bij je als ik vragen mag? Is niet zoveel 55 liter…
Datzelfde “probleem” heb ik ook… Ik ben vandaag wezen kijken voor een backpack voor m’n trip van 3/4 maanden in Thailand/Laos/Vietnam en Cambodja. Ik heb een goede tas gezien van 55 l. Alleen vindt ik deze wat te klein. Ik zit zelfs meer te denken aan 65 l.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Voor zo’n trip van die ik ga doen, waarbij ik voornamelijk bus in, bus uit, trein in, trein uit zal gaan en geen ellelange stukken zal gaan lopen. En qua ruimte? Heb ik aan 65 voldoende?
Bedankt.
Haha ik heb ook echt dat probleem. Ik had een van 80 liter maar is denk ik echt te veel. Ik denk inderdaad dat 65-70 liter voldoende is. Maar ligt eraan denk ik of je een kooktoestelletje mee neemt en pannetjes, of niet.
Ik heb pas een Hawk 70L gekocht van Active Leisure en deze hoef je niet geheel tot z’n 70L te vullen. Als je het bovenste stuk vlak laat, zijn het zo’n 10 tot 15 liter minder. Misschien dat je hier wat mee kan?
Succes!
Hej mensen,
Ik heb er gisteren eentje gekocht, van 76L. Deze is eventueel nog te comprimeren op het moment dat je minder meeneemt.
Het is deze geworden:
http://www.brmsstore.com/cgi-upload/ecomm4/ecomm4_product/59523_S.jpg
hey erwin, mooie rugzak, maar ik kan hem niet zo goed zien :D. Wat is het merk?
Jah, sorry. Ik kon zo 1,2,3 geen grotere vinden. Het merk is Eagle Creek. Het type is; Meridian 75