Backpack

Hallo allemaal,

Ik ga volgend jaar een reis door Azië maken, waar ik erg naar uit kijk.
Om alles van te voren goed voor te bereiden ben ik nu al op zoek naar de juiste backpack.
Ikzelf wil gaan voor een 65 Liter, en nu zat ik wat rond te kijken naar een goede, betaalbare rugzak.
Vind het toch lastig.
Heeft iemand hier ervaring met het merk Gelert (Horizon of Wilderness) en zo ja, bevalt dat? Zo niet, nog iemand tips voor een goede backpack rugzak?
Mijn eisen zullen sowieso zijn:

  • waterdichte hoes voor over de backpack
  • verschillende vakjes
  • mogelijkheid voor een drinkfles
  • voor open te maken vak

Alvast bedankt!

Groetjes,
Maaike
p.s. en ja, ik ga de backpack voor aanschaf zeker nog in de winkel opzoeken
p.s.s. Backpack Nomad : Cayenne 55 Allround Backpack Dark Grey
Iemand ervaring mee?

Hey Maaike,

Ik heb geen ervaring met de merken die je opnoemd, maar ik heb wel toevallig van de week een Lowe Alpine backpack gekocht. 55 liter plus 10.
http://www.soellaartshop.nl/frontier-nd-55-15
Ik vind het echt een fijne rugzak en zo te zien voldoet hij ook je eisen!
Succes!

Groetjes,
Marcia

Ik vind 65 liter voor een backpack erg veel. Ik heb zelf een backpack van 55 liter, en dat was altijd voldoende. OOK voor reizen van meer dan 6 maanden! Je moet het ding ook kunnen dragen. Ik streef ernaar om niet meer dan 12-15 kilogram mee te nemen in mijn backpack. (Als ik ga duiken en mijn eigen uitrusting meeneem zit ik daarboven, anders nooit.)

Wat de waterdichte hoes betreft: deze is inderdaad heel handig! Maar… deze hoeft niet aan de backpack vast te zitten. Voor 20-30 euro koop je een universele hoes. Het voordeel van een losse hoes vind ik dat je meer keuze hebt qua rugzakken, en hij is makkelijker schoon te maken of te vervangen. Mijn rugzak gaat langer mee dan mijn regenhoes. (De rugzak is nu 12 jaar oud, gaat meerdere keren per jaar op reis, en doet het nog prima.)