Gezocht: backpack 60-70 liter

Heb jij nog een backpack thuis liggen die aan het verstoffen is op zolder? Verkoop hem dan aan mij! Ik zoek een backpack tussen de 60 en 70 liter (dus 50 + 10 / 65 / enz is allemaal prima) van een betrouwbaar merk voor een redelijke prijs.

Hoi, ik heb een Nomad liggen van 55 liter + twee losse vakken van elk 5 liter, dus samen 65 liter. Die vakken kun je aan de zijkant vastmaken met de bandjes, of aan de voorkant. Ik nam ze altijd leeg mee, en soms zaten ze op de terugweg vol souvenirs. :slight_smile:
De kleur van de tas is legergroen met zwart, een smal relatief hoog model, handig voor in treinen of bussen. Als 'ie bomvol zit kan het wel wat topzwaar worden. Hij lijkt erg op deze: http://www.nomad.nl/nl/producten/sahara-55-wf-bbsaha13s-b55-319/
De extra vakken zijn zwart.
Het draagsysteem is verschuifbaar (kortere of langere rug).

Ga je kamperen met eigen tent en matje mee? Want meer dan 50 liter is best veel voor een niet-kampeerreis.

Ik doe die Nomad weg omdat ik een backpack met wielen heb gekocht (én draagbanden). Wat ik eigenlijk iedereen zou aanraden, ha ha… maar je mag mijn backpack (zonder wielen) overnemen voor €45,-. Ophalen in Amsterdam.

Ik kan er vanavond even een paar foto’s van maken en hier posten.

Hoi Cecilia, dat klinkt goed! Ik ga niet kamperen maar 40 dagen rondtrekken door Azie. Ik had het aan een paar vrienden gevraagd en zij zeiden allemaal 65 liter is prima. Graag zou ik wat foto’s van de backpack willen zien. Heb je er ook een regenhoes bij? Alvast bedankt.

Voor Azië is 50 liter méér dan genoeg. Zelfs met 40 liter zou het moeten kunnen. Neem vooral niet teveel kleding mee want je kunt daar veel spotgoedkope leuke kleding kopen.
Nu geen tijd meer om backpack te zoeken en foto te maken… morgen weer een dag!

Ik ben benieuwd naar de foto’s! :slight_smile:

P1040458.jpgP1040464.jpgP1040465.jpg

Door kunstlicht lijkt het bruin maar het is legergroen.
Een van die zijvakken moet ik nog even zoeken. Eentje zie je er naast liggen.
Ook zie je die zwart met blauwe plastic aardappelzak waarin ik heb altijd vervoerd heb, waardoor hij er nog best netjes uit ziet.

Niks meer van je gehoord… inmiddels heb ik de tas verkocht via Marktplaats. Succes!

@Vatrine overigens wel vreemd dat je me speciaal mijn backpack uit de berging laat halen, foto’s maken speciaal voor jou en dan niet meer reageren…?

Goedemiddag, ik heb een rugzak Berghaus Cyclops II Tallus (65+15 liter) tekoop in perfecte staat.
zoekertje en foto’s op kapaza: http://nl.kapaza.be/vi/71649150.htm?ca=2_s

mvg,

kris

De vraagsteller is volgens mij niet meer geïnteresseerd… of reageert althans niet meer. Beter kan dit topic verwijderd worden.

Beste Cecilia,

Iedereen in mijn omgeving raadt mij toch aan om zo’n backpack te gaan proberen in de winkel aangezien iedereen een andere rug heeft enz. Dit ga ik dan ook doen. Ik was van plan om naderhand contact met je op te nemen nadat ik wat meer wist over wat ‘ik nodig had’ voor een backpack. Maar ik ben er nog niet aan toegekomen om naar zo’n winkel te gaan. En dat als je iemand anders kon vinden die geinteresseerd was, je vooral niet op mij moest wachten. Maar toen zag ik je bericht dat je het via marktplaats had verkocht, en dacht ik dat het zo prima was. Gelukkig dat je hem hebt kunnen verkopen via marktplaats :slight_smile:

@krisbredene, België is sowieso geen optie voor mij op de backpack op te halen. En opsturen zie ik niet zitten. Toch bedankt!

Aha okee. Toch raar dat je dan hier niks meer zei. En goed dat ik dus niet acuut diezelfde nacht nog op zoek was gegaan naar de backpack speciaal voor jou, maar pas de volgende dag.

Ik raad tegenwoordig aan: als je veel meerdaagse trekkings door bergen wilt gaan doen met veel spullen bij je (bijvoorbeeld omdat het in een koud land is), ja neem dan een backpack en pas hem.

Maar ga je gewoon rondreizen met openbaar vervoer, tempels bekijken, af en toe een dagje jungle, steden bekijken, naar stranden, snorkeltripjes etc… zoals 90% van de backpackers… neem dan een backpack met draagbanden én wielen. Tegenwoordig zijn die zo goed dat ze op je rug net zo comfortabel dragen. Mijn Osprey Sojourn 60L heeft een supergoed draagsysteem met dikke banden die afstelbaar zijn op ruglengte, en weg te ritsen zijn achter een flap als je ze niet gebruikt. De wielen zijn stevige skate-wielen en heel stabiel.

Op de meeste momenten van je reis kun je ook rollen, en dat scheelt echt zoveel gezweet en gesjouw. Je backpack is al gauw meer dan 12 kilo en dan heb je vaak ook nog een kleiner tasje met bv. een zware camera erin. Als je daarmee 20-30 minuten door een stadje loopt op zoek naar een hotel, gaat dat echt wegen! Rollen is zoveel relaxter.

Ik was bijvoorbeeld ook heel blij op het vliegveld van New York waar van alles verbouwd werd, en waardoor je lopend buitenom naar een andere terminal moest. 20 minuten lang over schuine paadjes, weer een lift in, weer een end lopen, weer in een lift etc… geen karretje in zicht. Wat was ik blij dat ik al dat heen en weer geloop niet met die backpack op mijn rug hoefde te doen.

Tijdens **5 weken **Colombia heb ik hem welgeteld maar 1x op mijn rug hoeven torsen. De rest gewoon lekker rollen.

Ach, het ziet er misschien iets minder ‘cool’ uit, maar ik zie er tenminste nog cool uit na aankomst in het hotel, ik heb dan geen grote zweetplekken waar de banden van mijn backpack hebben gezeten en een rooie kop van het gewicht zeulen. :smiley:

http://www.ospreypacks.com/images_products/315_751_lg.jpg

http://www.ospreypacks.com/images_features/657_78_feature.jpg

Ik heb veel gereisd met mijn vorige ‘normale’ backpack (ik denk opgeteld ongeveer 2 jaren fulltime), maar deze nieuwe met wielen is echt een van de beste investeringen die ik ooit heb gedaan.

Als je denkt dat je van reizen houdt en het vaker gaat doen, is het echt de moeite waard om te investeren in een goede tas. Tweedehands zou ik alleen doen als je nog twijfelt of je het wel leuk genoeg gaat vinden om vaker te doen. Anders koop je nu een tas waar je na een jaartje al van baalt, en moet je daarna alsnog investeren…

En voor alle eigenwijzen die toch een ‘normale’ backpack kopen: denk op reis nog maar eens aan de wijze woorden van deze backpack-oma als je je een breuk loopt te zeulen in de hitte met je backpack op je rug. :wink:

Hoi Cecilia,
Bedankt voor je tips. Rollen klinkt inderdaad wat relaxter. Ik dacht dat je alleen rugzakken had waar je dan echt die beugels voelde in je rug van die draagbeugel, maar blijkbaar dus niet als je een goede rugzak koopt. Ik ga binnenkort naar zo’n outdoor winkel en zal me dan ook focussen op zo’n rollende rugzak.