Vorige zomervakantie heb ik voor het eerst gebackpackt en gelift en gebruik gemaakt van couchsurfing.org en daar ben ik volledig verliefd op geworden. Toen heb ik de backpack van een studiegenoot geleend, want zelf had ik er nog geen. Dat is echter een vrij grote gozer en ik ben een vrij kleine vent, dus die backpack was veel te groot voor mij.
Ik wil dus sparen voor een backpack die meer bij mij past.
Even wat informatie:
Geslacht: man
Lengte: 167.5 cm
Gewicht: 50 a 53 kg (sinds ik adhd-medicatie krijg ben ik een beetje afgevallen, maar dat krijg ik er vast wel weer terug aan)
Nu heb ik ergens gelezen dat het voor mijn lengte aan te raden is om een backpack van niet hoger dan 56 cm te kopen. Zulke backpacks zijn echter nog best zeldzaam helaas. Denken jullie dat ik mij maar beter aan die regel kan houden of dat ik er best wel een paar centimetertjes boven zou mogen zitten?
Ik denk dat ik aan een backpack van maximaal 60 liter ruim voldoende heb, misschien is 50 zelfs beter. Het liefst zou ik er ééntje hebben met een detachable daypack erbij, want als ik ga reizen dan blijf ik in elke stad het liefst een paar dagen en dan is het wel fijn om met een daypack rond te kunnen kijken ipv met die gigantische backpack.
Ik heb ook gezien dat er een aantal backpacks zijn met een drinkzak-systeem-dinges en ik vroeg me af: is dat overbodige luxe of gewoon verdomd handig?
Wat ik denk in te gaan pakken:
In het onderste vak een mini-tent (puntzak of bivvy sack), een slaapzak (heb een goedkope mummy van de lidl, is erg klein te proppen) en een luchtbed (vouwt kleiner op dan een matje), oftewel alles wat je nodig kunt hebben als je niet op tijd bij je slaapplek kon aankomen en zelf iets moet improviseren
In het hoofdvak 1 of maximaal 2 sets kleding in lagen, zwembroek+handdoek+slippers en dat is het denk ik (ik vergeet waarschijnlijk nog wel een hoop dingen, of niet?)
In het bovenste vak zou ik niet weten wat ik daar in kwijt moet.
In de daypack voedsel, water, poncho, kaart, zonnebrand, adresgegevens van slaapplekken, mobiel, portemonnee, zaklamp, alles wat je tijdens het reizen zou kunnen gebruiken.
Als je bovenstaande paklijst kijkt, denken jullie dat je dat wel kwijt kunt in 50 + 10 Liter of zoiets? Mij lijkt van wel.
Helaas komt dit het dichtste bij wat ik zoek:
http://www.gelert.com/products/elite_6020l_rucksac
http://www.gelert.com/products/jet-set_6015l_rucksac
Eigenlijk zou ik van die tas nog een iets kleinere versie willen. Bovendien zijn die tassen respectievelijk 64 en 65 cm hoog, wat toch alweer een behoorlijk stukje hoger is dan de 56 die mij werd aangeraden.
Graag hoor ik advies. ![]()