Backpack voor full-time reizen, liefst front-panel access. Iemand advies?

Hoi,

Ik heb hier een aantal maanden geleden al eens een topic geplaatst volgens mij, maar toen minder actief geworden. Ik was toen van plan om ooit full-time reizger te worden en nu begint dat toch langzamerhand steeds dichterbij te komen.

Daarom moet ik nu toch eens serieus op zoek gaan naar een geschikte backpack voor mijn avonturen. Ik ben een 22 jarige man en 1.68 m lang. Ik ga niet mijn eigen voedsel jagen in de bergen in de koude winter. Ik ga gewoon van plaats naar plaats reizen waarbij ik soms lange stukken zal moeten lopen.

Ik moet dus een backpack hebben die klein is (aangezien ik klein ben) en mijn kleren, slaapzak, electronica (zoals een laptop) en toiletspullen kan hebben. Nou vrij simpel toch? Nou niet echt.

Ookal ga ik mijn backpack voor vrij simpele situaties gebruiken, ik ga hem wel heel erg vaak en lang gebruiken. Daarom zou ik wel aandacht willen besteden aan een aantal gemakken en luxes. Zoals dat ik mij wel voor kan stellen dat het echt heel erg prettig is om front panel access te hebben. Maar dat is best lastig te vinden in een backpack die niet veel groter is dan 40 liter.

Tot nu toe heb ik dit gevonden:
Deuter Spectro AC 36
Deuter Futura vario 45 + 10 SL
Deuter Aircontact 40 + 10 SL
Deuter Aircontact 45 + 10

Gregory Sage 45
Gregory Savant 48

ULA Camino

Sommige daarvan zijn voor vrouwen, maar ik las dat die ook handig kunnen zijn voor korte mannen. Al ben ik dan wel weer bang dat de heupband niet goed past, omdat ik geen brede heupen heb.

Ik denk ook dat de meeste van deze groter zijn dan ik nodig heb. De Deuter Spectro AC 36 ziet er leuk uit, maar hij mist een geïntegreerde regenhoes, wat wel echt een vereiste is. Het zou ook wel mooi zijn (maar geen vereiste) als een backpack compatibel is met een blaas. Verder twijfel ik een beetje of 36 L misschien toch nèt iets te klein is, maar misschien vergis ik me. De ULA Camino heeft een gigantisch front paneel, wat ik wel leuk vind, maar ziet er verder niet uit alsof die comfortabel is na kilometers lopen.

De Deuter Aircontact 40 + 10 SL is uit deze opties mijn favoriet. Voornamelijk omdat die precies 40 L is en de 10 L extra optie is prettig, voor het geval dat ik verkeerd heb ingeschat hoeveel ik nodig heb. Ook heeft hij een regenhoes en is die compatible met een blaas. De enige reden dat ik twijfel is omdat hij voor vrouwen is gemaakt en ik mij dus zorgen maak over hoe de heupband past.

Ik heb nog meer varianten gevonden, maar de meeste leken een beetje op een koffer met schouderbanden. Lijkt mij niet heel fijn om lange afstanden mee te lopen.

Kennen jullie nog meer opties voor circa 40 L met front paneel? Hebben jullie advies voor mij? Denk je dat 40 L voor mijn lichaam en mijn doeleinden een goeie maat is? Of te groot? Of te klein?

Ik denk dat je vooral moet gaan passen!
Want wat je zegt, een vrouwen model heeft een andere heupband en wij (en jij!) kunnen niet raden hoe dat bij jou zit.

Verder denk ik dat je er ook iets te veel op gefocused bent om een kleine rugzak te krijgen. Ik ben zelf 1.67 en ik heb een deuter futura 55 L Dat kan dus prima. Of je het nodig hebt is vraag 2 ntl.
Ik wilde ook graag een frontloader en dit was er een die ze in de winkel hadden en die bij mij erg prettig zat (ze adviseerden niet groter dan 50 L). Je hoeft hem ook niet helemaal vol te stoppen natuurlijk.

Ja misschien is dat ook wel het beste. En toch vind ik het ook wel fijn om een paar opties van internet te kiezen en dan winkels te zoeken die mijn 2 of 3 favorieten hebben om ze te passen. :slight_smile:

Trouwens Andrea, studeer jij heel toevallig in Delft? :stuck_out_tongue:

Opties hebben is miss wel handig ja. Mij werd de front loader btw afgeraden, de rits is het zwakste punt van je tas en die is bij een frontloader ntl heel groot (maar ik ben dus ook eigenwijs en heb er wel een).

Ik studeer niet meer in Delft (wel gedaan dus). Hoezo??

Ja ik ben ook eigenwijs en ik wil toch graag een frontloader. Als het stuk gaat dan koop ik later wel weer een nieuwe zonder frontloader. XD

Hoezo? Nou omdat ik een meisje in Delft ken die ook Andrea heet en ook beweert jouw lengte te hebben (al denk ik dat ze een stuk kleiner is haha) en die heeft toevallig een vrij mooie backpack. Ik dacht dus even dat jij dat misschien was. :slight_smile:

Denk toch dat dat iemand anders is (ik ben echt niet kleiner ntl!) en ik heb mijn backpak pas sinds ik klaar ben, dus de kans dat een Delftenaar dat weet ik niet zo groot.

Hoi,

Full-time backpacken, interessant… hoe ga je dat bekostigen?

Na jaren reizen met een backpack, maar altijd snel last krijgen van mijn schouders (dat krijg ik al met een dagrugzakje en 6 kilo inhoud…), en merken dat eigenlijk heel veel straten best wel geplaveid zijn in de wereld (ook in Latijns Amerika en Azië, in Afrika wat minder), wil ik liever eigenlijk alleen nog met tassen met wielen reizen.
In de praktijk liep ik vaak te sjouwen met die backpack terwijl een rolkoffer net zo makkelijk had gekund.

Ik heb nu een Eastpack rolkoffertje (zacht materiaal) van 44 liter, met draagbanden voor noodgevallen. Hij is nog net van het maximale formaat om als handbagage te mogen.
Om te dragen op de rug is dat niet zo comfortabel maar dat komt ook vrijwel nooit voor.

Waar ga jij reizen?

Een vriendin van me zocht een backpack met wielen en toen kwamen we deze fantastische tas tegen. Ik heb 'm zelf ook gepast en de draagbanden en heupband zaten verrassend comfortabel.

Gewoon net zo goed als van een normale backpack (echt een goeie dikke heupband), en ook in hoogte verstelbaar (voor kortere of langere rug).
De tas heeft erg goeie wielen (zoals onder inline skates) en rijdt stabiel zonder snel te kantelen.
Ook verrassend is dat de tas zelf relatief weinig weegt, 3,5 kilo.
Oh ja, en hij ristst helemaal open als een koffer. Die rits heeft twee metalen lipjes en kan dus met een slotje dicht.

En nee ik heb geen aandelen maar ik was echt verrast door deze ideale combi, en dan ook nog betaalbaar (209 euro).

Succes met de keuzes.