Ik ga september vier maanden op reis naar Amerika. (west-kust en zuid). Hiervoor ben ik op zoek naar een backpack die mij hier doorheen kan slepen Ik zal veel tochten gaan maken en daarom is het belangrijk dat ik een goeie backpack neem die aansluit bij mijn lengte. Ik ben niet zo heel groot⊠1.65, maar toch werd mij geadviseerd om een backpack van ongeveer 60 liter te nemen, omdat ik toch al mijn spullen kwijt moet.
Omdat ik alles zo low-budget mogelijk wil gaan doen ben ik dus op zoek naar een 2e hands backpack.
Iemand tips waar ik kan zoeken? of zelf nog een goede backpack die niet meer wordt gebruikt en voor een redelijk prijsje de deur uit mag?
Ik heb een 55 liter Eagle pack van Nomad te koop , zie mijn advertentie op ditzelfde forum.
Ik ben ook 1.65 en deze backpack was voor mij prima te gebruiken.
Jesseelles, goede morgen
het is eind augustus en je gaat in sept. je reis aanvaarden, beetje krap tijd.
Maar goed, ik heb een VAUD backpack en kun je overnemen.
Bij interesse stuur ik je fotoâs ervan.
Schrijf me dan een berichtje aan jandijs@free.fr
Ik bericht je dan terug wanneer je wat gegevens geeft, e-mail address, telefoonnummer en natuurlijk je naam.
Ik wacht op je reactie, Joannes
@Overzee. Je schrijft: Jesseelles, goede morgen
het is eind augustus en je gaat in sept. je reis aanvaarden, beetje krap tijd.
Overzee, de posting is van begin juni. Toen was het nog ruim op tijd.
Tja, Bertie, een reactie of gewoon een posting dat ze al voorzien is zou leuk zijn geweest, helemaal met je eens.
Maar bij zoiets als een backpack kun je wel bijna nagaan dat het geen maanden duurt alvorens je er een vindt. Op tweedehands en het Nederlandse Marktplaats staan er samen een paar honderd, alle maten en merken.
Dat zal best Willem , maar sluit dan inderdaad je post af of als dat niet kan maak even een melding dat je voorzien bent ? En antwoord op zijn minst de mensen die de moeite nemen te reageren. Kost een minuutje en is gewoon wat beleefder ⊠Is verder mijn frustratie misschien hoor, maar ik merk dat veel mensen van alles vragen en als anderen moeite doen om te antwoorden of meer zelfs ; is blijkbaar een kleine reactie al teveel gevraagd en moet je zelf maar je conclusies trekken.
Maar leuk dat jij wel de moeite neemt om te reageren !
Maarreh, Bertie, dat zei ik toch: Tja, Bertie, een reactie of gewoon een posting dat ze al voorzien is zou leuk zijn geweest, helemaal met je eens.
Zo heb ik al regelmatig een oproep gedaan aan mensen die geadviseerd zijn, om na afloop van een reis even te melden of de informatie die ze kregen up to date was. Ook daar is de respons altijd heel laag, de goeden niet te na gesproken.
Ben benieuwd of Overzee zich nog meldt.
Daarom staat er ook het woord inderdaad Willem, als in " ik ben het met je eens "
Ik heb dezelfde ervaring als jij qua weinig tot geen respons op reistips, zelfs als je daar heel veel werk van gemaakt hebt als accomodatie organiseren, onmogelijke reserveringen voor restaurants voor elkaar krijgen etc etc - maar vooral met Nederlanders gek genoeg. En met name Amerikanen doen vaak nog iets extraâs bij hun bedankjes en feedback ; zoals een omweg maken en langskomen en je dan trakteren op een etentje.
Ik ben dan ook heel wat selectiever geworden in aan wie ik hulp bied. Ik hoef er niks materieels voor terug maar een bedankje is toch wel het minste.
Maar genoeg met de frustraties, ik ga er een heerlijke zondag van maken !!
De eerste reactie op Jesseelles kwam na 2,5 maand. Misschien nu al helemaal niet meer actief op dit forum, of gewoon een paar dagen offline. Duizend redenen kunnen er zijn. Niet zo over opwinden. Daar is het veel te warm voor Ik focus me op de mensen die wel leuk/dankbaar reageren. Heb je veel meer aan.
Ik ben net wat ouder dan de âyoungstersâ en heb van huis uit mijn beleefdheidsmanieren mee gekregen.
Zoals BertieB en Willem2269 schrijven ben ik het daarmee 120% eens.
Wanneer een vraag niet meer actueel is neem de moeite om het te âdeletenâ binnen het forum.
Ja de mentaliteit verandert, helaas niet ten goede.
Toch wens ik je een goede reis en een goede raad; houd de eer van ons kleine landje daar in het grote continent hoog
Overzee.
Jesseelles,
Ik ben net wat ouder dan de âyoungstersâ en heb van huis uit mijn beleefdheidsmanieren mee gekregen.
Zoals BertieB en Willem2269 schrijven ben ik het daarmee 120% eens.
Wanneer een vraag niet meer actueel is neem de moeite om het te âdeletenâ binnen het forum.
Ja de mentaliteit verandert, helaas niet ten goede.
Toch wens ik je een goede reis en een goede raad; houd de eer van ons kleine landje daar in het grote continent hoog
Overzee.
Mijn punt is een beetje dat er ook andere redenen dan brutaliteit of laksheid kunnen zijn. Ik ga niet iedereen die niet reageert hetzelfde verwijt maken.
Re; Ilse
Bij een bedankje of afzegging kan daarin de reden ervan genoemd worden.
Ik generaliseerde met mijn opmerking daar heb je het gelijk aan jouw kant. En het spreekwoord luidt nog steeds; âWie de schoen past, trekt hem aanâ.
Met deze âbijdrageâ sluit IK het onderwerp en zie het als afgedaan.
De rugzak of backpack gaat dan naar iemand anders.
Nog een prettige zonnige zondagavond toegewenst.
Overzee:dag: