Welke route is het best

Hallo ik ga in april samen met een vriend voor een maand naar Bali…we beginnen in dempesar…willen graag oerang oetans bekijken, een jungletocht maken…Borobudur aandoen en het eilandje pineng bezoeken… Java lijkt ons ook te gek…maar kan dit in een maand…heeft iemand enig idee hoe je het beste deze route kunt uitstippelen? we houden van cultuur, natuur, en rust…can u help me???:vak01:

Je plan is heel ambitieus voor een maand…

Voor de orang utans moet je op Sumatra zijn, de Borobudur ligt in midden Java en Pineng ken ik niet (of bedoel je Penang in Maleisie?). Kijk eens op de kaart hoe ver dat is!

Je zou er voor kunnen kiezen om je te beperken tot deze attracties, dan een vliegtuig te pakken en naar devolgende attractie te vliegen. Je bent dan alleen maar aan het reizen en aan het vliegen en je leert het land op deze manier nauwelijks kennen. Als ik jou was, zou ik voor 1-2 eilanden kiezen en daar je vakantie doorbrengen. Je vliegt naar Bali, dus blijf daar eerst eens een tijdje. Bekijk de tempels, wat dans, apen, en maak dan je overtoch naar Java. Reis van het oosten naar het westen, en vlieg vanuit bv Jakarta terug naar Nederland. Je hebt dan al een aardig vol en gevarieerd programma!

Dus… neem een kaart van Indonesie in de hand, kijk waar je heen wilt, en hoe je daar op een logische manier kan komen. Zo stippel je een route uit. Kijk dan eens in reisgidsen en op internet of je route haalbaar is in de tijd die je er voor hebt. Lees reisverhalen, en lees vragen op dit forum.

Op mijn websites kun je verslagen vinden van verschillende reizen naar Indonesie.

Succes met plannen.

beste jenny-hoe vindt jij toch de kalmte om dat elke keer weer te herhalen en ook nog uit te leggen? ik kan daar niet meer tegen-dus dank dat je net eerder was en het zo netjes deed.
en samsonice: op Bali zijn geen or-Otgs, wel andere apen-die hebben zels een eigen laantje nabij UBUD_monkey lane geheten-war ze je de bananen uit je handen roven.
de hoofdstad heet (airport code DPS) Denpasar. en pasar betekent-ja, markt!

vrees dat ik lijd aan beroepsdeformatie :smiley:

Ya , dat is zo.
Pasar betekent in het Indonesich Markt .

De naam Den Pasar was afkomstig van Puri Den Pasar , toen men naar een nieuwe nieuwe “machtscentrum” in Badubg waren verhuisd.