Welke reisorganisatie is het beste?

Hallo Corné,

Voor zover ik weet is Whichway veranderd in (of overgenomen door) Nomad Adventure tours.

Ik ben net terug van een reis met Nomad en ik kan Nomad echt aan iedereen aanraden! Toporganisatie! :smiley:
Andere organisaties die we onderweg vaak tegen zijn gekomen zijn Gecko’s en Acacia, misschien ook opties?

Wij hadden vorig jaar een georganiseerde rondreis geboekt bij fox voor drie weken zuid afrika.ivm te weinig deelnemers ging deze reis niet door. Hierdoor hebben wij alles zelf geregeld. Vliegtickets,huurauto en ovetnachtigingen, alles is zo makkelijk te regelen en te boeken. Een route is makkelijk zelf te verzinnen deze haal je uit andere reizen die ze overal aanbieden. Het voordeel is ook dat je veel goedkoper uit bent.

1 like

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon13.gif

Re: Ervaringen met NRV reizen
Slechte ervaring groepsreis Divers Zuid-Afrika,vooral de klachtenafhandeling is niet professioneel en de fout ligt altijd ergens anders.
De reisorganisatie heeft totaal geen gevoel dat men met de vakantie van zijn klanten bezig is.
Het product wat ze te koop aanbieden wordt niet of onvoldoende gecontroleerd.
De info is onjuist of onvoldoende en het tempo van de reis was moordend.
Al twee keer eerder een groepsreis naar Zuid-Afrika meegemaakt, dus weet waar ik over praat.
Voor mij en mijn mede reisgenoten is het NEE tegen NRV :mad:

p.s dit was de vierde keer dat ik in Za.was dus enige ervaring is wel aanwezig

zie ook aparte link in zoeken voor meer info
naar Ervaringen met NRV Holiday - Wereldwijzer Reis Forums

ik vind koning aap heel goed , als je in s-a komt neemt DRIFTERS ADVENTURES
het over en van avontuur gesproken !!!
ik vind ook als ge 1 keer met een organisatie bent geweest kunt ge beter zelf alles boeken dat is veel voordeliger

Als je een avontuurlijke groepsreis van Drifters wilt boeken, kun je ook kijken op www.drifters.be

Daar is alles in het Nederlands vertaald en kun je ook de Nederlandstalige brochure van Drifters aanvragen! Je wordt dan ook altijd in het Nederlands geholpen, en je valt onder ANVR/SGR.

www.drifters.co.za is de homepage van Drifters in Zuid-Afrika waar ze gevestigd zitten. Weet niet of Drifters in Belgie/Nederland dezelfde prijs kunnen aanbieden?

Hoorde wel eens van oud-reizigers (Belgische) dat ze meer betaalde bij het boekingskantoor in Belgie, en toen besloten om rechtstreeks te gaan.
Dit kan je aardig wat geld besparen.

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

@amukela: Het hoofdkantoor van Drifters zit inderdaad in Zuid-Afrika, maar in België en Almere zitten officiële vertegenwoordigers. Het mooie aan Drifters is, is dat ze prijsafspraken hebben gemaakt met reisorganisaties die hun reizen verkopen. Zo betaald iedere deelnemer (in welk land dan ook) het zelfde bedrag in Euro’s. Zo is de prijs van elke rondreis altijd het zelfde, evenals de prijs van transfers en extra overnachtingen. Het enige dat verschil zou kunnen maken is de reserveringskosten die bij sommige reisorganisaties worden berekend.Maar voor bijvoorbeeld die €25,- reserveringskosten val je wel onder de ANVR/SGR garanties die je rechtstreeks bij Drifters niet zou hebben.

1 like

@Tamaradegroot,

Het ging bij de belgische vrinden van ons om een filiaal in België waarbij een onredelijk hoog bedrag voor de pot (bij de rondreis) gevraagd werd. In Zuid-Afrika bij Drifters betaalde ze uiteindelijk veel minder.

Verder zal het idd niet uit mogen maken daar de agenten buiten Zuid-Afrika STO rates krijgen en dus het product voor dezelfde reis kunnen aanbieden.

Verder kun je ook zelf je transfer vanuit de luchthaven naar de Drifters Inn goedkoper regelen, en hoef je niet te wachten tot iedereen er is. Zo hoorde ik eens dat mensen ruim 1,5 uur gewacht hadden op een Duits stel… en die hadden op eigen houtje een taxi genomen alvast :).

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

1 like