Drifters - Live to travel

Hey!

Iemand al een rondreis gemaakt met DRIFTERS?
Wij zouden de 18-daagse rondreis doen in Zuid-Afrika.
Graag zouden we eerst eens de mening horen van mensen die al met drifters op reis geweest zijn.

Graag reactie!

Groetjes,

Sylvie

Ik heb afgelopen zomer deze reis gemaakt met Drifters en kan het je absoluut aanbevelen. Alles tiptop geregeld en een mooi samengestelde reis, een combinatie van “de highlights” en “off the beaten track”. Ga komende zomer waarschijnlijk weer een reis boeken bij Drifters. Als je meer gedetailleerde informatie wilt hebben, mag je me gerust een privé berichtje sturen!

Groeten Judith

Hallo, vertrek samen met dochter naar zuid afrika met drifters 25 dagen vanuit Kaapstad; Namibie; Botswana tot Victoria Falls in Zimbabwee.
Alle tips zijn welkom.
Zoals: kamperen, eten, dollars of andere, kledij; enz…
e-mail: johnny.castermans@telenet.be
zou ons plezieren indien we hierover allerhande tips zouden krijgen want het is voor ons de aller eerste maal Afrika.
Groetjes,
Johnny en dochter Sanny Castermans

Many moons ago, in 1999 en 2000 reisde wij met Drifters. De grote overlandtruck door Botswana, en later ook van Jo’burg-Nairobi. Heb altijd enorm genoten van deze manier van reizen.

Wanneer je in Zuid-Afrika de rondreis doet, denk ik dat dit in lodges/b&b’s zal zijn -niet kamperen- ?

Veel plezier met je voorbereidingen.
Groetjes uit de bush,

Corné van Dongen.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Wij hebben er zelf nooit mee gereisd maar komen de Drifters overlanders zeer regelmatig tegen in Botswana en (het noorden van) Zuid-Afrika. Mensen die we van deze reizen spreken, zijn altijd zeer enthousiast. Veel kamperen maar op sommige plekken is er nog wel eens een ‘upgrade’ mogelijk naar een chalet / kamer. Lekker voor als je een keertje meer luxe wilt hebben (of je eigen douche & toilet).

Geniet vooral lekker en veel plezier alvast, ook met de voorpret!

Groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

De Kaap-vic Falls is een fantastische reis. Tijdens de rondreis verblijf je op enkele magische kampeerplekken die exclusief voor Drifters zijn. Bvb Drifters Desert Camp in Namibië en de fantastische plek in Maun langs de Boteti rivier. Het is een rondreis waar de hoogtepunten elkaar snel opvolgen. De Drifters truck is absolute top. Je zit lekker hoog waardoor je heel veel ziet. Kijk ook eens op www.drifters.be

Heey,

Ik werk bij Drifters - Live To Travel, en ik kan je natuurlijk van alle informatie voorzien! De 18-daagse Zuid Afrika reis is inderdaad nog steeds met verblijf in Lodges, en niet kamperen. Vanaf november hebben we ook reizen naar Zimbabwe! Als je meer info wilt, kun je me altijd een privé bericht sturen.

Groetjes Tamara

Ik heb de Drifters overland tour (18 dagen) van Johannesburg naar Kaapstad in het najaar van 2010 gedaan. Niets dan lof over deze reis!!

Het is fantastisch om in een omgebouwde truck rond te reizen. Comfortabel, en zeker in de wildparken heb je een prachtig zicht.
De accommodaties variëren van zeer comfortabel tot wat meer basic, maar altijd goed te doen en de ligging van al de (eigen) accommodaties van Drifters is prachtig. Zo ben je (met je groep) echt alleen op de wereld midden in Drakensberg, verblijf je in een kamp in het Krugerpark ('s ochtends giraffen en zebra’s voor je hutje!) en midden in Kaapstad.
De meeste maaltijden zijn inbegrepen en prima van kwaliteit (klaargemaakt door je gids of de beheerder van de locatie, met vaak wat hulp uit de groep).
Ook vond ik het heel leuk om met een internationale groep rond te reizen, letterlijk van over de hele wereld. De doelgroep van Drifters is ook wat jonger dan bij de Nederlandse organisaties (wat wel fijn is als je buiten het Nederlandse hoogseizoen gaat, je hebt dan al snel een groep met een wat hogere gemiddelde leeftijd). De groepsgrootte is maximaal 17. Bij ons varieerde de leeftijd van 25 tot 65, maar de grootste groep was rond de 30-35 jaar oud. Sommige reisgenoten zien we nog regelmatig.
Voordeel van deze groepsreis is ook, dat je zelf je vlucht kan boeken en dus bepalen, waardoor je er nog wat extra dagen Johannesburg en/of Kaapstad aan vast kan plakken. Een paar dagen extra in Kaapstad is in ieder geval echt een aanrader!

Ik kan nog eindeloos doorgaan, maar dat zal ik nu maar niet doen :). Je mag me uiteraard altijd een berichtje sturen als je meer informatie wilt over deze reis!

Toen wij deze reis wilden boeken, was er nog weinig informatie te vinden over Drifters. Het kantoor in Zuid-Afrika reageerde niet zo snel (en wij hebben het in een laat stadium geboekt, dus er was wat haast bij :)). Er is wel een Belgische website van Drifters en via hen zijn we in contact gekomen met LivetoTravel, via hen kan je in Nederland de reizen van Drifters boeken. Zij hebben ons goed geholpen met al onze vragen, en het is toch fijn om een reis via een Nederlands kantoor te kunnen boeken.

Paul

1 like

Wie helpt me kiezen???
-18 daagse Zuid-Afrika
-24 daagse Kaapstad-Johannesburg

Ik zou voor de 18 daagse gaan omwille van goedkopere prijzen en het relaxter reizen in lodges… maar heb een beetje schrik dat ik bij Zuid-Afrika niet genoeg het échte Afrika-gevoel zal hebben… Terecht?

Wie geeft pro’s en contra’s??? :slight_smile:
Het wordt m’n eerste reis naar Afrika.

Dat is een lastige keuze inderdaad! Het is maar net wat jij graag wilt doen en zien op je vakantie, en wat je wensen zijn op het gebied van comfort, budget en duur.
Ik ben alleen in Zuid-Afrika geweest, dus ik kan niet goed oordelen over het ‘echte Afrika’-gevoel en het verschil tussen de regio’s/landen waar je komt op de 18-daagse en 24-daagse reis.

Omdat de 24-daagse reis wat minder comfortabel is, zou het kunnen dat je daar meer het Afrika-gevoel hebt. Je kampeert waarschijnlijk ook enkele keren midden in de natuur. Als je dat geen probleem vindt, is dat prima natuurlijk. Als je dan ook nog de tijd hebt om 24 ipv 18 dagen te gaan en je hebt het budget voor de langere reis, lijkt me dat een prima optie.

Als je wat meer comfort zoekt, zou ik zeker voor de 18-daagse reis kiezen.
Zuid-Afrika kent veel verschillende soorten landschappen, klimaten e.d. dus het is zeker een afwisselende reis. Ook zie je veel wildlife.

Echt helpen kan ik je dus niet helaas :). Ik zou de reisschema’s eens goed naast elkaar leggen en kijken wat je allemaal doet en ziet op de twee reizen. Het kan bijna niet anders dan dat de ene reis beter bij je verwachtingen past dan de ander :). En een verkeerde keuze kan je toch niet maken; de reizen zijn vast beide super!

Succes!
Groeten Paul

Weet niet of het in kosten uitmaakt maar je kunt ook rechtstreeks bij Drifters boeken op hun website in Zuid-Afrika.

Zie hier de Zimbabwe tour, lijkt mij persoonlijk erg gaaf:

http://www.drifters.co.za/displayCustomLink.aspx?name=ZimbabweTour

Groetjes vanuit de bush en een gezellige zondag nog,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Ok, een kleine update… Ik heb een optie om de reis tot en met maandag… Dan valt het definitieve besluit…
Ik ben ervan overtuigd dat de reis fantastisch is, maar twijfel nog een beetje bij gebrek aan comfort… (hier ben ik weer haha)…
Moet je suppppppppppperavontuurlijk zijn om te gaan kamperen in Afrika? Of valt dat allemaal wel mee?
Ik wil nu niet overkomen als een ‘tuttemie’ zoals we dat hier in Vlaanderen noemen! Maar ik ben toch wel een beetje op m’n hoede!
De personen die al met Drifters deze reis maakten… Begrijp ik het programma goed als ik zie dat er 2 nachten overnacht moet worden zonder tent? Hoe is dat dan qua insecten enzo? Dat zie ik niet echt goedkomen… Ik word hier in België al lek gestoken door de muggen :wink:
Aiaiai, moeilijk!

Hey Vallie,

Wanneer je in een tentje slaapt zul je het zelf een beetje comfortabel moeten maken. Wij hadden altijd een eigen klamboe bij ons, en ‘inflatable’ matrassen. Hieronder leg je dan het rubberen matje dat Drifters je geeft, en bovenop je slaapzak (als het warm is ga je daar toch niet onder liggen).

Zo heb je al een fijn ‘matras’. Fleecejack oprollen met een handdoek eromheen is je ‘kussen’.

In welke maand ga je, en naar welke gebieden? Als er een kampvuurtje gestookt wordt dan blijven de muggen weg bij de rook. Dan heb je nog allerlei smeer/spray-spul voor de armen & voeten, en wil je helemaal een veldhospitaal ontsmetten dan kun je vroeg avond met een beetje Doom door je tent sprayen: odourless lees ik hier op de spuitbus.

Toen wij van 97 tm 2002 overland gingen en altijd kampeerde gebruikte we alleen wat anti-muggen spray.

Gewoon doen: is een onvergetelijke ervaring en na de 2e nacht + alcohol en laat bij het kampvuur zitten slaap je op een gegeven moment heel vast.

Groetjes vanuit de bush,
Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Bedankt al voor je reactie… Ik ben al gaan kamperen met de tent in Amerika verschillende weken en dat is heel goed bevallen… Ik heb idd zelf een inflatable matras en kon daar best goed slapen maar Amerika is Afrika niet :slight_smile: Daar hadden we telkens deftige toiletten, douches, niet zoveel gekke beesten (al waren die er wel ;)), en geen koude temperaturen (integendeel).
Ik zou in juli moeten gaan.

Juli is de wintermaand hier: paar graden boven 0 (half-woestijn mogelijk vorst en ijskoude wind), overdag vaak boven de 20.

En…geen gogga’s :).

Greetz,
Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Inmiddels is ook de website www.dirfters.travel live!

Alle informatie van Drifters, inclusief een FAQ. Prijzen zijn gelijk aan de Zuid-Afrikaanse website, omdat je te maken hebt met de officiële vertegenwoordiger van Drifters, voor Nederland en België. Voordeel van boeken via het Nederlandse kantoor is dat je onder de ANVR SGR en Calamiteitenfonds valt.

"Oeps! Google Chrome kan www.dirfters.travel niet vinden.

Bedoelde u: http://www.drifters.travel ?"

:smiley:

Mooie site!

Groeten Paul

Hallo Paul,

Je hebt helemaal gelijk, spelfoutje! www.drifters.travel