Georganiseerde reis Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Samen met een vriendin wil ik graag een rondreis maken door Zuid-Afrika.
We werken allebei fulltime, maar hebben de kans om in februari een maandje op sabbatical te gaan!

Nu is het redelijk kortdag en willen we graag met een georganiseerde reis naar Zuid-Afrika.
Ik heb al verschillende Nederlandse boeken van reisorganisaties bekeken (Djoser, Baobab, Fox) maar we zijn beide nog nooit met een georganiseerde groepsreis mee geweest dus gebrek aan ervaring hiermee! We hebben ook een tip gekregen over een Afrikaanse organisatie genaamd Drifters, iemand bekend hiermee?

We zijn op zoek naar een hostel/cabin/lodge reis en slapen liever niet elke nacht in een tentje.

Hopelijk hebben jullie tips voor ons…

Groetjes Ivon

Je kan ook makkelijk zelf wat regelen, kijk naar voorbeelden en maak zelf je reis. Je bent dan veel vrijer, om ergens langer te blijven. En er zijn zomveel ooie plekken om te overnachten, dan grote hotels die dan vaak met die groepsreizen aan doet.
en in Zuid Afrika kan je makkelijk zelf rondreizen.

Wl je meer info stuur me eenPM ( prive message)

kijk maar op www.sleeping-out.co.za bijvoorbeeld

Je kunt via Out in Africa of Lekkerblij ook voorbeelden bekijken en gewoon een offerte opvragen passend bij je wensen en budget! Dit zijn nederlandse organisaties waar zelf Afrikanen werken en dus heel veel over het land en de accommodaties weten! Heb ik zelf ook zo gedaan! als je meer informatie wilt mag je me altijd mailen, dan zal ik mijn mailadres geven! Wij zijn zelf een gezin met 3 kinderen en gaan gewoon zelf rijden met een huurauto.
Groetjes Linda

1 like

Wij maken ook reizen, naar jullie persoonlijke wensen. Geen probleem.

daar zijn er meer van…

Hoi Ivon,

Wil je een georganiseerde reis hebben waarbij je ook zelf kunt rondrijden, of wil je ook vervoerd worden? Drifters is een prima organisatie, je hebt geloof ook een hotel-reis door Zuid-Afrika waarbij je niet in tentjes maar in chalets, guesthouses etc. verblijf.

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

1 like

Bedankt voor jullie reacties!

Onze voorkeur gaat uit naar een georganiseerde groepsreis omdat ik zelf ook echt vakantie wil hebben. Ik heb eerder zelfstandig gereisd door bijv. Thailand en India en vind het dan toch jammer dat je redelijk veel tijd kwijt bent aan plannen en uitzoeken van bijv. je volgende slaapplek. Daarnaast lijkt een groepsreis ons ook gezellig en is mijn reisgenoot nog nooit buiten europa op vakantie geweest. Bij Drifters bieden ze een leuke reis van 18 dagen (Johannesburg - Kaapstad) aan, maar we zoeken eigenlijk een reis van ongeveer 23/24 dagen zodat we in een iets rustiger tempo kunnen reizen en genieten van alles wat we tegen komen :slight_smile:

Groetjes Ivon

Hoi Ivon,

Wanneer willen jullie aankomen in Zuid Afrika? Ik ga zelf voor 5 weken reizen, van Johannesburg naar Kaapstad of andersom…
Ik wilde gewoon van hostel naar hostel met de Bazbus en kijken wie ik waar tegenkom en wat ik dan ga doen…
Mochten jullie geen georganiseerde reis doen, kunnen we misschien samen richting hetzelfde hostel gaan…

Groetjes,
Lilian

Hoi,
ik heb een rondreis gemaakt met SCR reizen. Een prachtige rondreis met een prima afrikaans/nederlands sprekende gids.
Echt een aanrader!

Succes met het voorbereiden.