Drifters

Graag wat reacties over reizen (18 daagse) in Zuid-Afrika met de drifters ?

Drifters is prima qua prijs-kwaliteit verhouding. 2 x met Drifters op pad geweest (Botswana en Jo’burg-Nairobi) en beidde keren erg tevreden hier over.

Het grootste pluspunt is het vervoermiddel: je zit hoog en comfortabel :slight_smile:

Groetjes uit de bush,

Corné.

Hoi,

Mijn ouders hebben met Drifters een rondreis gemaakt door Zuid-Afrika (joburg-drakensbergen-umdloti-hluhluwe-swaziland-hazyview-balule)
Ze hebben het ontzettend leuk gehad!

De lodges liggen allemaal prachtig, liggen echt afgelegen midden inde natuur. De gidsen tijdens de safaris waren heel kundig en enthousiast.

Al met al lijkt het mij een echte aanrader!

Je kan nu ook Drifters boeken (aan dezelfde prijs) op www.drifters.be. Betaling is hier wel iets gemakkelijker en goedkoper dan betaling naar Zuid-Afrika. Ik heb het even bij Drifters in ZA nagevraagd en dit is hun belgisch kantoor. Net zo gemakkelijk

Oh, ik had in een ander topic net iets over deze reis geschreven, maar ik zie dat het hier eigenlijk beter past :). Dus bij deze nogmaals:

Ik heb de Drifters overland tour (18 dagen) van Johannesburg naar Kaapstad in het najaar van 2010 gedaan. Niets dan lof over deze reis!!

Het is fantastisch om in een omgebouwde truck rond te reizen. Comfortabel, en zeker in de wildparken heb je een prachtig zicht.
De accommodaties variëren van zeer comfortabel tot wat meer basic, maar altijd goed te doen en de ligging van al de (eigen) accommodaties van Drifters is prachtig. Zo ben je (met je groep) echt alleen op de wereld midden in Drakensberg, verblijf je in een kamp in het Krugerpark ('s ochtends giraffen en zebra’s voor je hutje!) en midden in Kaapstad.
De meeste maaltijden zijn inbegrepen en prima van kwaliteit (klaargemaakt door je gids of de beheerder van de locatie, met vaak wat hulp uit de groep).
Ook vond ik het heel leuk om met een internationale groep rond te reizen, letterlijk van over de hele wereld. De doelgroep van Drifters is ook wat jonger dan bij de Nederlandse organisaties (wat wel fijn is als je buiten het Nederlandse hoogseizoen gaat, je hebt dan al snel een groep met een wat hogere gemiddelde leeftijd). De groepsgrootte is maximaal 17. Bij ons varieerde de leeftijd van 25 tot 65, maar de grootste groep was rond de 30-35 jaar oud. Sommige reisgenoten zien we nog regelmatig.
Voordeel van deze groepsreis is ook, dat je zelf je vlucht kan boeken en dus bepalen, waardoor je er nog wat extra dagen Johannesburg en/of Kaapstad aan vast kan plakken. Een paar dagen extra in Kaapstad is in ieder geval echt een aanrader!

Ik kan nog eindeloos doorgaan, maar dat zal ik nu maar niet doen . Je mag me uiteraard altijd een berichtje sturen als je meer informatie wilt over deze reis!

Toen wij deze reis wilden boeken, was er nog weinig informatie te vinden over Drifters. Het kantoor in Zuid-Afrika reageerde niet zo snel (en wij hebben het in een laat stadium geboekt, dus er was wat haast bij ). Er is wel een Belgische website van Drifters en via hen zijn we in contact gekomen met LivetoTravel, via hen kan je in Nederland de reizen van Drifters boeken. Zij hebben ons goed geholpen met al onze vragen, en het is toch fijn om een reis via een Nederlands kantoor te kunnen boeken.

Paul