juli 2014 vertrek ik voor 4 weken na azie, ik wil graag in die 4 weken de hoogtepunten van Thailand, Laos, Vietnam, en Cambodja zien…
heb de reis enigzins al uitgestippeld.
maar nu was de vraag, welke reisgids is het beste om mee te nemen?
Van ieder land een gids of een algemene?
Heesters, in vier weken de hoogtepunten van Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja willen zien is niet realistisch. Advies is je te beperken tot een van deze vier landen of maximaal bijvoorbeeld 1 van deze landen als hoofdbestemming te kiezen met van daaruit een aantal dagen naar een buurland plannen. Bijvoorbeeld: Hoofdbestemming Thailand en daar een aantal ‘hoogtepunten’ bezoeken, met als aanvulling een paar dagen naar een bestemming in bijvoorbeeld Laos of Cambodja.
Heesters, als reactie op je vraag betreffende van een te kiezen reisgids, ben ik geneigd om te zeggen, dat dit onder meer afhankelijk is van wat je persoonlijke interesses zijn. Vooral van belang is denk ik, dat je kiest voor een reisgids die zeer recent in druk verschenen is. Dan is de kans op zo actueel mogelijke informatie in principe het grootst.
Hey trangerkuda, thnq voor je reactie en snap het maar heb nu een ticket na Thailand geboekt maar zoals je weet is het in bangkok onrustig dus vandaar me alternatief.
En kan ik dan het beste 4 reisgidsen mee nemen, dus van ieder land 1 of is er een goede duidelijke gezamelijke gids?
En van welke uitgever?
Er is idd enkel en alleen onrust in Bkk, maar Thailand is zoveel meer dan enkel Bkk
Het is te zien wanneer je aankomt in Bkk
Kom je smorgens of smiddags aan, dan kan je altijd doorreizen naar een andere plaats in Thailand moest je Bkk niet betrouwen, maar zoals thaigoods zegt, als toerist merk je er niks van
Als je savonds in Bkk aankomt, boek 1 nacht en reis de volgende morgend verder
Persoonlijk zijn 4 landen véél te veel, je bent beter dat je ieder land appart bezoekt, en dan nog
Ik heb al twee keer Thailand gedaan en nog nie alles gezien
Dit jaar heb ik Cambodia bezocht voor drie weken, gecombineerd met een weekje Koh Chang in Thailand, wat eigelijk perfect was
Als reisgids ben je best van ieder land een apparte reisgids te nemen, je zal een pak meer informatie vinden dan in een combi
Lonely planet vind ik ook de beste voorbereiding in ned.op thailand !
Nou als je de laatste dag in Bangkok moest vertoeven dan kan je nog altijd je LP van de hand doen en andere tweedehands boeken kopen/verkopen van verschillende Aziatische landen ( Laos, Vietnam etc…) op de Rambuttrie road.
Je hebt eventueel wel een combi Lonely Planet, Vietnam, Cambodja, Laos en the Greater Mekong (Thailand wordt erin beschreven alles boven Bangkok), in de per land exemplaren staat natuurlijk meer info, maar voor alleen de hoogtepunten is dit voldoende.
Hallo Heesters, in je oorspronkelijke bericht schrijf je, dat je juli 2014 naar Thailand reist. Dat is over ongeveer zeven maanden na nu. Het lijkt me derhalve wat voorbarig om de huidige demonstraties in Bangkok een grote rol te laten spelen bij het bepalen van je reisplannen.
Mijn vrouw is kort voor de kerst nog een aantal dagen naar Bangkok geweest. Zij heeft toen niets van de demonstraties gemerkt. Ook toen zij een maand eerder - november jongstleden - een vijftal dagen op diverse locaties in Bangkok verbleef (en ook toen waren er al demonstraties) heeft zij daarvan niets gemerkt.
Bangkok is een grote stad, wanneer je er bent en er voor zorgt, dat je de locaties waar wordt gedemonstreerd niet opzoekt, dan zul je er waarschijnlijk niets van merken.
In het geval een groep demonstranten besluit om het internationale vliegveld bij Bangkok als doelwit te kiezen, dan heb je - als dit is op een tijdstip, dat je er moet zijn voor een (volgende) vlucht - er last van.
Maar zoals gezegd, jou bezoek aan Thailand staat pas voor over ongeveer zeven maanden gepland, dus maak je vooralsnog geen zorgen lijkt mij.