4 weken Thailand

Hallo allemaal!

Ik en mijn vriend gaat in augustus 4 weken naar Thailand. Wat moeten we allemaal zien? Hoe is het om in het regenseizoen te reizen? En hoe zijn de reisafstanden? Is verstandig om ook binnenlandse vluchten te nemen? We willen eigenlijk wel veel van Thailand zien, zowel het noorden als het zuiden.

Groetjes Marije

Hallo Marije,

Wat ga je doen backpacken of toch iets luxer (daar hou ik wel van). Als je iets luxer wil dan kan ik je de de binnenlandse vluchten aanbevelen met www.airasia.com of www.nokair.com of www.fly12go.com. Ik zelf plan 4 dagen per stad vanwaar ik de omgeving ga verkennen. eventuele tours zijn daar makkelijk zelf te boeken. Als je het gezien hebt, dan hop je door naar de volgende bestemming. Wil een hotel uitsparen, neem dan een nachttrein naar je volgende bestemming. Aan de andere kant je kan per trein ook overdag reizen om van de omgeving te kunnen genieten. Hotels zijn makkelijk zelf te boeken op de diverse sites, alsmede tours. Ik kan je alleen maar ansporen de diverse onderwerpen hier door te lezen, dan ben je al een heel eind uit de brand geholpen voor de meestdringende vragen.
De leden van deze site zijn maar wat graag van dienst om je verder op weg te helpen.
Veel plezier.

Groet,
Joe

Wat is leuk op te zien, bijna te veel om op te noemen. Ik zou zeker een aantal dagen Bangkok doen, chinatown, met de longtail boor varen, Wat arun en Wat Po bekijken, Kao San road is leuk om te bezoeken en natuurlijk het paleis. Verder in Thailand is Koh Nang Yuan erg mooi, vlakbij Koh Tao. Super mooi eiland, Phi Phi Island is ook een aanrader, echt bounty. Puhket en Samui zijn inmiddels overspoeld met Mc donalds en Pizzahut, ok voor op doorreis maar veel langer moet je er echt niet blijven, althans niet als je het echte thailand wil proeven. Railey Beach bij Krabi is ook een aanrader, niet een eiland maar je kan er toch alleen per boot komen omdat het ingesloten is door bergen. Bijzondere sfeer en niet te groot. Centraal is Kanchanaburi (hier wonen wij en hebben we een resortje aan de River Kwai vandaar dat we wel wat tips hierover hebben) heel mooi, heel groen, prachtige natuur langs de rivier. Veel dingen te doen zoals kanoen en een bezoek aan de Erawan watervallen (7 trappen echt heel mooi!. Als je meer wilt weten over Kanchanburi of Thailand gewoon mailen naar info@orientalkwai.com! Succes!

Ik raad je aan hotels en tours ter plekke te boeken en niet in NL. Ten eerste is het een stuk goedkoper wanneer je dingen in Thailand boekt, ten tweede kun je dan ook veel beter inschatten wanneer je precies de desbetreffende tour wilt doen. Wat is er nu lekkerder dan ergens een paar daagjes blijven hangen wanneer het goed bevalt???

Persoonlijk vond ik het noorden van Thailand ook erg mooi: de bergen, bergvolkeren en trekking. Wel ff uitkijken: veel tours naar bergvolkeren komen neer op aapjes kijk, da’s best walgelijk.

Kanchanaburi met de beroemde brug over de River Kwai is leuk, maar als je de tijd hebt zou ik nog een stukje verder naar het westen trekken, naar Sangklaburi. Een stukje Thailand ZONDER touristen, ja het bestaat nog.

En Ayuthaya is erg leuk.

Groet,

Jenny
http://www.ikreis.net (Thailand 2003)
http://www.outofasia.nl (Thailand 2005/2006)

Madeliefje,

zoals ik in een andere posting op het forum al gepost. Als je voor wat avontuurlijke delen in je reis kiest is khao Sok national park een aanrader. ( ALLEEN maar op het strand liggen kan ik aan de costa del sol ook… maar dat is mijn mening)
Khao Sok is ech fantastisch om te doen. ( Ik vond het nog leuker dan de tocht in de jungle van Chang Mai) en boeken zou ik inderdaad gewoon in Thailand zelf doen. Dat is veel goedkoper dan vanuit Nederland en vaak nog veel leuker ook omdat je dan niet een standaardpakket krijgt. Daar ter plaatse kan je gewoon ( vaak met de gids zelf) precies afspreken wat je wel en niet wil gaan doen, heb je vaak een (door henzelf gemaakt) fotoboek van de plaatsen waar je naartoe kan en kan je dus precies datgene gaan bekijken/beleven dat je zelf wil. Wij hebben 4 dagen overnacht in een van de treetop bungalows en van daaruit een zware en een zeer relaxte tocht gemaakt.
De “zware” tocht is echt klauteren, glijen en tussen de lianen door omhoog klimmen naar prachtige uitzichten en kans op wilde flora en fauna. De gids loopt moeiteloos naar boven maar wij moesten echt wel even aanpoten. maar als je dan alles om je heen ziet en hoort… daarvoor doe ik het!! heerlijk. de relaxte tocht was heerlijk met een kano over de rivier afzakken tussen de jungle door.
als je kans ziet om in een treetop bungalow te verblijven, zeker doen. Boven in een boom met uitzicht op de jungle. 's Avonds op het terras zitten en genieten van de geluiden en geuren…aanrader.
McFly

Oh ik vergeet de link…

http://www.treetopsjunglesafaris.com/treetops.html