Mijn vriend en ik gaan 4 weken naar Thailand in de zomer.
Ons plan is om het volgende:
-We vliegen op Chiang Mai, eerst vier weken in Chiang mai en omgeving.
-Dan een binnenlandse vlucht naar Phuket
meteen weg uit Phuket en naar het westen, in de provincie Phang Nga, bij Khao Lak.
door het national park Khao Sok naar het oosten.
Dan nog 5 dagen op Koh Tao voor een duikcursus, misschien naar de fullmoonparty.
2 dagen Bangkok en dan naar huis…
Mijn eerste vraag : is dit een realistisch reisplan?
Mijn tweede vraag: als we in het westen zijn bij Khao Sok, wat is hier een mooie plaats? en leuke bezienswaardigheden?
hallo Nevana en welkom op het thailand forum bij wereldwijzer
ik denk dat je 4 dagen in Chiang Mai bedoeld anders is het geen haalbaar reisshema
je vliegt op Phuket om er meteen weer te vertrekken? dit is echt niet nodig Phuket is een mooi eiland om te bezoeken en is echt veel meer dan Patong beach, zo is het duiken op Phuket bijvoorbeeld mooier dan op Koh Tao.
Je gaat 4 weken de eerste week is gevuld met vliegen naar Thailand, verblijf in en om Chiang Mai, en Vliegen naar het zuiden. De tweede week ga je naar het Khao Sok nationaal park (hoeveel dagen?) en je wilt een duik cursus op Koh Tao gaan doen. Dan heb je aan het einde 2 dagen Bangkok gepland staan. Met dit schema heb je toch zo’n een tot anderhalve week over, heb je hier ook plannen voor? en zo ja wat zijn deze?
Ik bedoelde eigenlijk eerst 10 dagen in en rond Chian mai, geen ideeee waarom ik 4 weken had gezegd haha!
Daarna dus naar Phuket, westkust en kao sok national park. dit alles in ongeveer 1 week. vervolgens nog ongeveer 5 dagen naar Koh tao voor een duikcursus en 4 dagen naar Koh pha-ngang. Dan 3 dagen Bangkok en dan naar huis.
Heb ik het zo iets duidelijker uitgelegd?
Phuket leek mij niet zo bijzonder, maar dat is het dus wel?
En hoe is het kao sok national park?
Alvast bedankt!
10 dagen in en rond Chiang Mai is wel erg lang, tenzij je dan ook bijvoorbeeld een meerdaagse trip naar de Gouden Driehoek en/of Mae Hong Son wilt maken.
Je gaat 4 weken…waarom ook niet een bezoek aan de River Kwai, en een van de oude hoofdsteden van het ooit zo machtige Siam, Ayutthaya of Sukhothai ?
Khao Sok National Park is zeker de moeite waard.
Duiken in de Andaman Zee is naar men zegt idd mooier dan in de Golf van Thailand. Als je een cursus wilt doen of meer info wilt, kan je ook eens contact opnemen met stevenl, een andere forumgebruiker. Hij heeft een eigen duikschool op Phuket dus kan je hier zeker meer over vertellen dan ik.
Ten eerste: bedankt voor de reacties!
We gaan waarschijnlijk naar Pai en Mae hong son inderdaad. Zelf zat ik te denken om ook naar Chiang Rai te gaan, verschilt dat veel met Chiang Mai? en is dat te doen in 10 dagen?
Ik zal zeker contact opnemen met de duikinstructeur uit Phuket! Dan zouden we eventueel ook daar een duikcursus kunnen doen en dan vervolgens via het national park naar Ko Tao en Ko Pha-ngang. Is het duiken bij Phuket het mooist? of zouden we beter een duikcursus op Ko Phi-phi of de andere eilandjes kunnen doen? Hoe is Phuket verder? Ik hoorde namelijk dat het nogal toeristisch is en bekend staat om het sekstoerisme, en hier zitten we niet echt op te wachten…
Alvast bedankt!
Chiang Mai is groter, toeristischer en meer te doen. De bekendste bezienswaardigheid is de Wat Rong Khun, ook wel bekend als Witte Tempel, die zich buiten de stad bevindt. Mocht je een Golden Triangle tour boeken, dan heb je kans dat deze tempel ook bezocht wordt.
Pai ben ik zelf niet geweest, maar is een klein relaxed plaatsje. Mae Hong Son vind ik in ieder geval wel de moeite waard, prachtige gelegen tussen de bergen en tot een aantal decennia geleden nog vrijwel afgesloten van de rest van Noord-Thailand.
Welke plekken in de Andaman Zee het mooist zijn om de duiken, laat ik aan stevenl over om je te vertellen. Ik weet wel dat de Similan Islands geweldig zijn.
Veel mensen denken vaak bij Phuket aan Patong Beach zoals dirk al aangeeft. En ja, Patong is toeristisch en je vindt er sextoerisme, maar het is het grootste eiland van Thailand en nog genoeg andere stranden waar het gezellig druk is, maar waar je geen sextoerisme hoeft tegen te komen. Zo vond ik het iets zuidelijker gelegen Kata Beach erg leuk, mooi strand en genoeg restaurantjes en barretjes om je 's avonds te vermaken.
ik sluit me bij Dave (Krung Thep) aan
wel wil ik je er op wijzen dat als je naar de full moon party op koh phangan wilt je er rekening mee moet houden dat je ruim van te voren je hotel of guesthouse moet boeken en dat je vaak minimaal 3 nachten moet blijven.