Rondreis Thailand zomer 2009

Hallo,

Wij willen met ons 2en volgend jaar rond juli / augustus rondreizen in Thailand. Omdat wij hier geen ervaring mee hebben zitten wij met enkele vragen.

1. Is dit een goede periode om te gaan? We hebben gelezen dat dit de regenperiode is, zijn er dan veel lange buien of hevige korte buien?
  2. Heeft er iemand ervaringen met groepsreizen? Wij twijfelen of we zelf willen gaan backpacken of met een georganiseerde reis mee te gaan. Is zo’n reis ook voor jongeren (wij zijn begin 20)?
  3. We willen voor ongeveer 4 weken gaan, is dit lang genoeg om de mooiste plekken te bezichtigen of is dit te kort?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes

is dit de eerste keer dat jullie naar thailand gaan?.
bankok,koh samui,singapore,maleisia, mooi weer.
je hebt ook jongeren groepsreizen.
maar dan ben je gebonden dat wel.
als je gaat backpacken kun je zelf dingen ontdekken.
er zijn hier in thailand genoeg hotels voor backpackers
en erg goedkoop al vanaf 4 euro per nacht .
hangt er ook van af wat jezelf wilt natuurlijk.
weet niet wat je allemaal wilt zien?
bangkok is erg hectisch vies en stinkt.
maar een must om een paar dagen te verblijven.
ben zelf ook in maleisia,en singapore geweest.
ook zeer de moeite waard.
nu woon ik op koh samui een van de mooiste eilanden in thailand.
en daar is ook genoeg te doen voor jongeren.
wil je meer info help je graag in zover het mogelijk is.
groetjes riekske

hoi,

Ik zou als ik jullie was alleen een retourticket kopen…
en alles daar verder plannen…
Persoonlijk lijkt me een groepsreis niets omdat je dan gebonden bent aan andere mensen en bepaalde tijden.
In thailand is alles makkelijk te regelen en te kopen (treintickets/hotelovernachtingen en vliegtickets bijv|)
In juli/augustus is er regelmatig regen maar wel gewoon lekker warm.
Pas in september breekt de echte regenperiode aan…
Ikzelf ben 2 keer geweest en alles zelf geregeld…
In maart hoop ik weer terug te keren in dat fantastische land…
Koh samui is ook een aanrader voor jonge mensen…
Je kan er goed stappen maar ook genieten van de rust van prachtige stranden…
een trekking in het noorden is ook tof.
veel plezier met jullie plannen.

groet jeroen

Bedankt voor jullie reacties!
We hebben net een lonely planet aangeschaft zodat we wat meer informatie hebben.
Is juli / augustus door de regelmatige regen dan eigenlijk niet zo’n goede periode om te gaan? Als je aan het rondtrekken bent en je hebt de hele tijd een bui is dat niet echt prettig. Zijn de buien heftig en kort of regent het dan de hele dag?
Waarschijnlijk willen we een retourticket gaan kopen, vooral nu we horen dat in Thailand alles gemakkelijk te regelen is.
Mochten jullie nog tips / aanraders hebben dan horen wij dat graag!

Bedankt alvast!
Groetjes Rob en Mylène

mijn voorkeur gaat ook uit naar zelf regelen. dus alleen ticket bkk en backpacken !
vervoer en slaapplaatsen zijn geen probleem om te vinden.

4 weken is lang genoeg voor de hoogte punten, maar je zult na die 4 weken zeggen dat het veel te kort was. er is zoveel te zien en het is een groot land.

juli-aug heb ik geen ervaring mee. wij gaan bewust in de winter, de kou van nld ontlopen en het beste reisseizoen voor thailand.

Hallo,

Ja mijn tip is ook gewoon een retour kopen en lekker zelf gaan reizen dan heb je vrijheid en kun je als je het ergens leuk vind langer blijven.

Wij zijn zelf ook in augustus in Thailand geweest en de hele maand augustus hebben wij wel 2 keer overdag een hele harde regenbui gehad van ongeveer 3 uur.
Verder regent het ook vaak in de nacht. Soms kan het even uitbreken maar het is echt niet de hele dag.

Succes met plannen.

gr van Moira

Bedankt voor jullie reacties. We hebben een retourtje bangkok geboekt.
We zijn nu bezig met t plannen van onze reis. Uiteraard willen wij zoveel mogelijk zien van Thailand, maar dit niet overhaast doen. We willen zeker naar het zuiden gaan (voor de eilanden en het snorkelen, Khao Sok) daarnaast zitten we eraan te denken om ook naar t noorden te gaan, om daar de natuur en cultuur te zien. Zou dit in vier weken te doen zijn? En hebben jullie nog verdere tips / aanraders om naar toe te gaan? We hebben ook iets gelezen over een olifantendorp, de longnecks en een overnachting in een national park, heeft iemand hier ervaringen mee?
Alvast bedankt!

De longnecks vond ik persoonlijk erg tegevallen, ze leven in een soort “reservaat” waarvoor je intree moet betalen… het ziet er wel indrukwekkend uit enzo maar ik denk persoonlijk dat je die tijd beter aan iets anders kan besteden! misschien om wat leuke ideetjes op te doen kan je www.greenwoodtravel.nl bezoeken. hiermee heb ik een aantal jaar geleden rereisd, en ze hebben me een onvergetelijke vakantie bezorgt :slight_smile:

de regen in jullie/augustus vaalt meestal hard mee wat inhoud vaak een bui aan het einde van de middag of in de avond ik zou als ik jullie was wel naar het noorden gaan en dan nog een paar plaatsen aandoen onderweg er naartoe zoals: kanchanaburi, ayuthaya, sukothai en zo naar chiang mai
vandaar zou ik de nacht trein terug naar bangkok nemen heel gezellig en het scheelt je nog een hotel overnachting ook
vanaf bangkok kan je dan naar het zuiden (eilanden of vaste land naar keuze) reizen mat bus trein of vliegtuig air asia heeft diverse bestemmingen hier vanaf bangkok voor weinig geld
4 weken is niet kort maar ook zeker niet lang voor thailand dus wat tijd besparen door te gaan vliegen is iets wat je kan overwegen (al is de reis over land natuurlijk wel erg mooi)
op de website van greenwood travel kijken zoals Massiv zegt kan ook zeker leuke ideeen opleveren en zij verlenen inderdaad een goede service
alvast een hele fijne reis toegewenst

groetjes dirk

Hallo,
Afgelopen zomer hebben wij een rondreis gemaakt door Thailand. We hadden een vliegticket geboekt via Airberlin. We zijn een paar dagen in Bangkok geweest, we vonden die een vieze stad, maar de tempels enz waren wel mooi om te zien. Verder zijn we in het noorden geweest. Daar is het mooi. We hebben verschillende toeren gedaan via www.greenwoodtravel.nl . Soms waren de toers wel anders dan op internet beschreven stond. De eilanden Koh Tao en Koh Samui zijn ook mooi. In Phuket zijn we ook geweest, we zijn op Kamala Beach geweest. Daar konden we niet zwemmen in de zee vanwege het regenseizoen. Op Koh Phi Phi kan je wel gewoon in de zee zwemmen tijdens het regenseizoen. We hebben een keer een buitje gehad van een kwartiertje. Daarna kon je gewoon weer in de zon liggen.
Ik raad aan om alles zelf te regelen. Hiervoor was ik zelf een beetje huiverig in het begin, maar het is prima te doen.
Ben benieuwd wat jullie gaan doen!!

Succes!

Groetjes Anika

Hoi!
Weet je al wat je gaat doen. Mijn vriend en ik hebben deze week de tickets geboekt en gaan ook in augustus een maand naar Thailand en Maleisie!

Bedankt voor jullie reacties!
De 14 juli vertrekken we en we blijven een maand.
Wat de route precies gaat worden weten we nog niet. We willen in ieder geval nog wel een hotel gaan boeken voor de eerste paar dagen in Bangkok. Heeft er iemand aanraders / tips voor een hotel?

We zijn in een heel leuk hotel geweest, aardige mensen, goede service. Het heet Royal Princess. Het hotel ligt dichtbij de bezienswaardigheden. En ik vond dat er goede bedden waren!

Groetjes Anika

http://www.lamphuhouse.com/default.htm is een leuk guest house een paar minuten lopen vanaf kao sam road en toch lekker rustig gelegen voor een mooie prijs ook nog kijk maar even op hun website

groetjes dirk

In de zomer gaan mijn vriend en ik ook 4 weken rondtrekken door Thailand. Voor ons de eerste keer. We willen alles daar regelen. We hebben alleen de tickets en de eerste 2 overnachtingen al vastliggen.

We willen eerst naar het Kanchanaburi, dan naar noorden en vervolgens naar het zuiden.

Is het goed te doen om vanaf het zuiden een vlucht aldaar te regelen, zodat we we onze vlucht niet missen of kunnen we dat beter nu vastleggen? Ik weet namelijk niet waar we onze reis willen eindigen. Het liefst op Koh Phi Phi en dan terugvliegen vanaf Phuket…

Groetjes Monique

het wel te doen om je vlucht als je terug wilt te boeken, maar het zal nu goedkoper zijn.

Probleem is alleen dat ik niet weet waarvan we terugvliegen. Het kan ook maar zo Koh Samui worden… Wat is ongeveer het prijsverschil als ik nu boek of aldaar?

:smile:

kijk eens op http://www.airasia.com/site/la/en/home.jsp hier kun je dan kijken bij als je nu boekt voor over een week en als je invoert voor over een paar maanden.

maar ja het is niet gezegt dat het dan ook zo is, maar meestal is eerder boeken goedkoper.

Ok, ga ik doen… Dank je wel! :dag: