Reisgenoot gezocht Thailand juli/augustus

Beste mensen,

In de maanden juli en augustus wil ik graag 4 t/m 6 weken backpacken in Thailand. Aangezien niemand in mijn naaste omgeving de middelen (tijd/geld) heeft om mij te vergezellen tijdens deze reis ben ik op zoek naar iemand om deze geweldige ervaring mee te delen.

Zie jij het zitten om met mij in de zon te liggen bruinen, dansjes te maken bij de full moon party’s, foto’s te maken bij tempels en zonsondergang en natuurreservaten, de jungle in te trekken per olifant, te duiken tussen de prachtige koralen, eventueel tijdelijk vrijwillergers werk, voel jij je aangesproken reageer dan nu :)! Natuurlijk sta ik ook open voor een grotere reis met niet alleen Thailand!

Ik zelf ben 21 jaar, nooit eerder gebackpacked maar zeker reislustig! Woon in Den Haag

Voel jij je aangesproken stuur dan even een mailtje naar mij, of reageer hier onder! Dan kunnen we eens kijken of het klikt!

Liefs Marit:wereld:

http://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons//report.gif

hey hey!

Dat spreekt me zeker aan! Ik heb dezelfde plannen als jou. Ik studeer dit jaar af en wil voordat ik aan het werkende leventje ga beginnen nog ff lekker +/_ een maandje gaan backpacken. Heb de volledige vrijheid maar mijn voorkeur ligt ergens vanaf 18 juli tot en met begin september. Zo’n kans krijg je niet zo snel meer als je straks werkende bent.

Maar de mensen in mijn omgeving hebben niet de vrijheid of de financien om mij te vergezellen. Maar gaan wil ik zowieso maar met 1 of meerdere mensen is natuurlijk veel gezelliger.
Mijn reisactiviteiten sluiten wel grotendeels aan op die van jou, veel zien, jungle, cultuur, olifanten rijden natuurparken, bangkok, feesteh, strand… kortom van alles wat thailand biedt:D

Wil ook zeker de mogelijkheid onderzoeken om thailand te combineren met bijvoorbeeld laos, vietnam of cambodja ofzo… In 5/6 weken kun je heel veel doen;)

Ik heb zelf ook nog nooit gebackpacked maar met de juiste voorbereiding en niet alleenzijnde moet het een grandioze ervaring kunnen worden.

Wordt zowieso een superervaring en wie weet kunnen we samen gaan.(mits het klikt idd)

Weet btw niet eens of je voorkeur misschien wel ligt bij een vrouw als reisgezelschap maar dat merk ik wel.

Ik hoor je reactie wel,

Groetjes joris

haaai!!!

ik ga ook deze zomer richting azie!!
zelf kan ik 15 juni al beginnen en moet zo tegen 12 augustus weer terug!!
heb nog geen concrete plannen maar weet dat ik iig laos, thailand, cambodja en vietnam wel in wil!! misschien dat we een gedeellte van de reis samen kunnen doen!!

ben meisje van 21, woon in utrecht en studeer in amsterdam, heb vorige zomer door italie gebackpacked!!

groet vi

He meiden,

Misschien is het eens leuk om wat te gaan drinken ergens, om te kijken of het klikt, misschien kunnen we een deel van de reis ook wel met zijn drieen doen!

In ben woonbaar in Den Haag, maar vindt het geen probleem om bijvoorbeeld richting Amsterdam te komen! Hoor het graag van jullie,

:dag: Marit

hey allemaal,

Hoorde al van vii (heb al even mailcontact gehad met haar) dat ze meer lotgenoten had gevonden. Voor marit en joris dus: ik ben maarten 23, en kom uit winterswijk.
Heb voor mezelf de plannen om naar vietnam te gaan. Maar ook voor andere landen (thailand/cambodja) sta ik open. Helaas heb ik maar de tijd van 24 juli tot 15 augustus. Mijn plannen daar zijn onder andere ook strand hangen, biertjes/wijntjes drinken. De bergen/jungle in en een paar dagen door de stad kijken.
Misschien is het een optie om in die tijd met jullie mee te reizen. lijkt me leuk om met een groepje te gaan

gr maarten

Hey!

Ik zal me ook even snel voorstellen: ik ben 20 en ben studente International Business.
Ik ben vrij van juni t/m augustus en ik wil ook erg graag richting Azie gaan!
Zelf dacht ik aan een groepsreis van Shoestring (29 dagen China = 1600 euro)
Of om te gaan backpacken in Thailand en Indonesie.
Dit zal dan wel mijn eerste backpack-ervaring worden maar leuk lijkt het me zeker wel!
Spreekt dit je misschien aan?

Ik hoop nog iets van je te horen :wink:

Vi, Maarten, Joris en Vatrine hebben jullie misschien hyves dan kunnen we daar eens verder op kletsen?

Die van mij is miszmaar.hyves.nl, hoop jullie daar te spreken!

Lfs

Hi guys!!

Ga niet die richting op maar heb wel een paar goede tips voor Thailand. Chiang Mai een must-see in Thailand. Je kunt met de trein heen (reserveren kan via <mailadres verwijderd>, check railway.co.th voor de schedules. Boek een eerste of tweede klas slaapbed. Eerste klas heb je een coupé voor je zelf voor iets van 20 euro pp (als je met iemand samen gaat.

Je kunt ook via Airasia relatief goedkoop vliegen. Sowieso een aanrader als je naar Bali en Maleisië gaat. Houd wel rekening met vertragingen.

In Chiang Mai kan je lekker trekken in de heuvels. Wees wel duidelijk dat je geen gebruik wil maken van de olifantentour. De beesten voor deze ‘typische Thaïse tochten’ worden daar namelijk afgebeuld, gemarteld en krijgen niet goed te eten. Er zijn zelfs kampen waar de beesten moeten voetballen en schilderen. Dit hebben ze niet geleerd door een vriendelijke meneer die ze dat uitlegde, maar door een ijzeren stok.

Waar je wel absoluut naar toe moet gaan (als het kan meerdere dagen) is het Elephant Nature park: http://www.elephantnaturepark.org/ Daar worden olifanten opgevangen die zijn mishandeld en wordt er gewerkt om ze weer naar de natuur te brengen. Het gave is dat je hier olifanten mag helpen voeren en zelfs wassen in de rivier. Ik heb veel van de wereld gezien, maar dit was echt een van de hoogtepunten in mijn reizigersbestaan.

De prijzen liggen natuurlijk hoger dan andere activiteiten maar je helpt hen hiermee om voldoende eten te kopen en nieuwe olifanten te kopen. Je kan zelfs een paar dagen blijven slapen tussen de beesten… Check foto’s op de Facebook group: http://www.facebook.com/groups/edit.php?members&gid=179206532618#/photo_search.php?oid=179206532618&view=all

You wont regret it! Je kunt kaarten voor het elephant nature park kopen op verschillende plekken in Chiang Mai, waaronder bij een Vegatarisch restaurant. Beste is om even te mailen: <mailadres verwijderd> en alvast te reserveren.

Veel plezier!
Gr,
Wouter

1 like

hey hey allemaal!!

Ik vertrek 24 juli richting bangkok en ja door dezelfde omstandigheden als jullie ook alleen, maar de dingen die jullie willen gaan doen, cultuur en natuur snuiven, beetje tochten en tours doen, zowel in de jungle als eilanden bezoeken en s’avonds gezellig wat ondernemen klinkt echt super!
Ik heb nog helemaal geen route, maar zat er wel aan te denken om na Cambodja en Vietnam (Halong bay) te gaan en natuurlijk Thailand zelf haha!!

Over mezelf; ben meisje, 23 jaar, werk en studeer in Rotterdam en ga voor de 2de keer backpacken in Azie, vind het echt helemaal geweldig daar, de cultuur, iedereen is zo behulpzaam!

Toch vind ik het altijd wel fijn om met andere mensen te gaan, misschien een optie om een gedeelte van de reis samen te doen?

Ik hoop van jullie te horen!!!

Greetz angela

Hey Marit.

Ik ben Waldemar, een jongen van 23 jaar en ik woon in Hardenberg.

Ben je nog steeds zoekende naar een reismaatje voor Thailand?

Ik heb je bericht je ff aandachtig gelezen, en het spreekt mij zeer aan:)

Ik heb Thailand al langer op mijn lijstje staan, en dit klinkt als een kans het om te zetten in doen.

Hopelijk hoor ik snel wat van je.

Groetje Waldemar.
(<contact per pb>) is ook mijn MSN mocht je daar gebruik van maken.

Ik sluit me volledig aan bij Wouter!! Het Elephant Nature Park is een absolute aanrader! Afgelopen oktober zou ik er 1 week heen gaan als vrijwilliger maar ben 2 weken blijven hangen. Komend najaar ga ik weer terug => its Life changing :smiley:

hoihoi marit en anderen:d

ik heb precies dezelfde plannen; om naar thailand te gaan in juli en aug. Wil ook lekker wijntjes drinken, op een olifant zitten en wat in de rimboe rondreizen. Zoeken jullie nog een extra reisgezel?
groetjes elske.

Ik wil vanaf juli 4 of 5 maanden naar zuid oost azie. ik ben ook opzoek naar iemand die samen met mij en/of andere reisgenoten willen reizen. De meeste tijd wil ik doorbrengen in Thailand daarnaast wil ik de omringde landen bezoeken.

voeg me msn toe: <contact via pb>

Ik ben bereid om te socializen!!!

Hoi hoi allemaal…

Het lijkt me hartstikke leuk om mee te gaan. Ik kan 18 juli t/m 29 August. Heb zelf ook geen ervaring met backpacken… Maar iK zou het top vinden om in Azië te backpacken… Mensen zijn er al plannen gemaakt…??hoop van iemand te horen… :slight_smile:

Groetjes diego

Hoi Allemaal,

Kunnen we anders niet een keer met iedereen wat gaan drinken in nl? We prikken gewoon een datum en centrale plek, iedereen die naar thailand gaat en samen wilt reizen komt langs. je leert iedereen een beetje kennen en dan kijken we verder wie met wie welke plannen gaat maken enz.?

Groetjes Elske.

Halowa,

Das idd een goei plan Frouke!.

Ik wil een week of 5 gaan backpacken in thailand,vietnam, cambodja ofzo.
Thailand staat zowieso op nummer 1! Ik kan tussen 17 juli tot eind augustus.
Zoals bovenstaand heeft iedereen wel dezelfde intresses en verwachtingen van zo;n grandioze reis:D

Wie kan er ook in die periode en heeft ook geen zin om in alleen rond te trekken in die periode;) reageer!!!

Ik hoor het allemaal wel.

Groetjes Joris

Allow daar!!

Zoals Elske al zei misschien is het handig om een keer met zijn allen ergens af te spreken in Ned.
Zo kunnen we goed zien wie wat wil en waar naar toe!! Verder zou ik het ook super vinden om meerdere landen te bekijken… Mijn vakantie valt net zoals jouw vakantie Joris, 18 juli t/m eind august. Dus dat komt eigenlijk wel goed uit!! Elske klopt het dat je al een vliegticket hebt? Volgens mij heb ik dat ergens gelezen… Maar het kan zijn dat ik dat fout heb hoa…
Misschien kunnen we wat afspreken met http://www.afspreken.nl
Tjauw tjauw

Diego:dag:

ALS JE AFSPRAAK WILT DIT LEZEN:)

hoihoi toekomstige vakantiegangers:)

goed idee van dat afspreken.nl en mailen. denk misschien wel dat er altijd iemand zal zijn die niet zal kunnen, maar (miscchien beetje lullig) moeten we gewoon de datum kiezen waarop er zoveel mogelijk mensen kunnen.

zullen we dan doen dat iedereen die een gezamelijke afspraak wilt

voor a.s. zondag (14 maart) mij een mail stuurt met jou e-mailadres?
met het onderwerp: Wereldwijzer Thailand.
mail <conact via pb>

dan krijgen jullie allemaal een mail van mij via afspreken.nl en dan regelen we gewoon een “date”:stuck_out_tongue: als ik geen e-mailadres van je ontvang is er dus geen date…

hoop jullie dus allemaal te “daten!”:smiley: :stuck_out_tongue: De vraag is alleen nog:
Waar?

groetjes elske.

p.s. diego ik heb idd al een ticket:D vlieg zowat door het plafond van de zenuwen en van de zin in de reis…:slight_smile:

Heej Marit!
Ik wil deze zomer ook naar Thailand en wat jij omschrijft te gaan doen is precies wat ik ook wil gaan doen!! het lijkt mij inderdaad ook veel leuker om samen met iemand te gaan reizen, al is het maar voor een gedeelte, ook prima. ik heb zelf al een keer gebackpacked in Australie en dit was echt een gewelidge ervaring. In eerste instantie wil ik 3 a 4 weken gaan maar als ik iemand vind waar het mee klikt om te reizen waarom dan niet 6 weken toch:D
Ik zal ook nog even wat in het kort over mezelf vertellen:
Ik ben Myrthe en ik ben bijna 23, op dit moment doe ik de opleiding International Travel & Tourism Management (toerisme in het engels dus) Ik ben echt gek op reizen maar helaas heb ik ook niemand kunnen vinden die mee wil/kan.
Ik zag dat jullie misschien deze zondag gaan afspreken met ze allen.
Lijkt me erg gezellig om ook te komen.
Je kan me ook een mail terug sturen als je wil, mijn adres is <contact via pb>

Ik hoor graag wat van je!

Groetjes Myrthe:D

Beste Miszmaar,een goede keuze om je vakantie door te brengen in Thailand,want dit land heeft alles wat een backpacker nodig heeft:het noorden met tal van watervallen en bergen en prachtige tempels!Het zuiden met zijn idilische eilanden en prachtige stranden.Bangkok:met zijn backpackers straat(kao san road)Ik zou zeggen zoveel mogelijk info opvragen en verzamelen!gegroet:georgessiam:chin: