Komende zomer ga ik met mijn vriend 4 weken naar Thailand. We zullen dus een keuze moeten maken over wat we willen bezoeken/zien.
Graag willen we duiken in het zuiden (op een van de vele eilanden), en misschien ook Langkawi per boot bezoeken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is dus misschien handiger om dan in het midden/zuiden te blijven.
Ook weer een reden om terug te gaan! Wat voor een highlights en welke plaatsjes raden jullie aan?
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Op vier weken kan je ook van noord naar zuid gaan , het hangt ervan af welk vervoer je wilt nemen sommige afstanden per bus is 12 u en met het vliegtuig 1.30 u. Je kan low cost vliegen met o.a. Air Asia .
Terugkomen zal je zeker doen .
We vliegen op Bangkok.
Om dan de trein te nemen vind ik zelf de leukste manier van reizen omdat je dan veel van het land ziet. Tuurlijk kost het meer tijd dan met het vliegtuig, maar vandaar misschien dat we beter een keuze kunnen maken tussen noord en zuid…
Of aankomst in Bangkok, trein naar Chiang Mai, en terug met het vliegtuig naar het zuiden, bijvoorbeeld Phuket. Tal van opties in ieder geval!!
Van Chiang Mai heb je nu rechtstreekse vluchten naar Phuket met Air Asia.
Van Chiang mai kun je per bus naar Chiang Rai ( ± 3.30 u ) je hebt ook nog Mae Hong Son.
Ook de meeste rondreizen-zoals Thaild in 7/1`0 dgn etc. doen zowel noord als zuid,. Inmiddels doen onze low-cost fly-friends van AirAsia een directe vlucht Cmai-Phuket-dus doe er je voordeel mee.
Langkawi ligt in Malaysia (niks visum etc nodig-gewoon pas-3 maanden entry voor NL), dus niet in dit forumdeel. Ben er bijna geweest-vanaf dezelfde quay/port met een andere boot naar vasteland Malaysia ooit eens. de plek het SATUL (soms als satun gespeld)-in het uiterste zuiden. Boten, afh. van seizoen, 2-3 x per dag, grote toeristenboot. Niks online-gewoon daar kaartje kopen. Zoals bijna altijd met dit soort vragen: staat ook in elke praktiese reisgids uitgekauwd.
Maar waarom zou je daarhen gaan (het ligt vrij ver vanaf de andere gebruikelijke zuid-Thai eilanden) als Thaild zelf er 100en heeft?
LK is bekend als high-class tourism, taxfree, waar je de tijd verdoet in resorts-omdat er vrijwel geen geregeld vervoer erbuiten is.
Ik ben in 2008 voor 4 weken naar Thailand/Laos geweest en dit was ons reisschema (zo ongeveer)
23 - 24 - 25 juli: Bangkok
26 juli: Kanchanaburi (en omgeving)
27 juli: Ayuthaya
28 juli: Sukhothai
29 juli: Chiang Mai
30 - 31 juli: Jungletour omgeving Chiang Mai
1 augustus: Chiang Mai
2 augustus: Chang Khang (grensplaats met Laos om daarna voor 2 dagen de slow boat te pakken naar Luang Prabang. Een ervaring die je mee moet hebben gemaakt!)
3 augustus: Pak Bang (overnachting alleen)
4 - 5 augustus: Luang Prabang (tubing)
6 - 7 augustus: Vang Vien
8 augustus: Vientiane
9 augustus: Nong Khai (grensplaats, terug in Thailand)
10 augustus: Bangkok
11 augustus: Phuket
12 - 13 augustus: Kho Phi Phi eilanden
14 - 15 - 16 augustus: Kho Pangan
17 augustus: reis terug naar Bangkok
18 augustus: Bangkok
19 augustus: terug in NL
Phuket vond ik zelf erg tegenvallen, je waant je net in Salou en dat is voor mij niet echt vernieuwend. Veel te toeristisch!
Vientiane hebben wij uiteindelijk overgeslagen omdat we een extra dag Luang Prabang hebben gedaan.
Wij hebben heel veel gehad aan het TAT (vvv van thailand) in Bangkok. Die geven je veel nuttige informatie omdat daar allemaal buitenlanders werken die eerst heel thailand doorgereist hebben en daarna bij de TAT zijn gaan werken. In juli/aug heeeft het noorden van Thailand zomervakantie en trekken ze met zijn allen naar het zuiden. Mocht je in deze periode naar het zuiden gaan dan zou ik van te voren een accomodatie boeken via de TAT.
Mijn vriend en ik gaan in Februari voor 4 weken naar Thailand.
Ons doel: eerst een paar dagan Bangkok; fietsen, Chinese nieuwjaar. Daarna waarschijnlijk met de trein naar Chiang Mai, tour door het Noordelijke deel Thailand en Elephant Nature Park. En dan… Kanchanaburi, Ayuthaya, Khao Sok National Park, verschillende eilanden… we zijn er nog niet uit! Maar we zullen van dag tot dag bekijken wat we willen…
Ik denk/hoop dat het goed te doen is om Noord met Zuid te combineren. Misschien dmv van een vlucht vanuit Chiang Mai. Wel weet ik nu al dat er zoveel meer leuks te doen/zien is dan waar we de tijd voor hebben!! Helaas… we zullen dus wel keuzes moeten maken.
Je reisplannen zien er wel fraai uit Eefiejj,mag ik je nog een tip geven,vergeet niet doi inthanon te bezoeken(prachtige watervallen)in het noorden van cnx!Ik zie dat je ook kanchanaburi hebt vermeld,zit er een bezoekje naar het Erawan nationaal park in tijdens je bezoek?gegroet:georgessiam.:chin: