Komende zomer ga ik met mijn vriend 4 weken naar Thailand. We zullen dus een keuze moeten maken over wat we willen bezoeken/zien.
Graag willen we duiken in het zuiden (op een van de vele eilanden), en misschien ook Langkawi per boot bezoeken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is dus misschien handiger om dan in het midden/zuiden te blijven.
Ook weer een reden om terug te gaan! Wat voor een highlights en welke plaatsjes raden jullie aan?
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Je kan vanaf Bangkok naar het zuiden gaan d.m.v. de trein.
Je stapt uit in Surat Thani en neemt dan aansluitend vervoer naar je duikbestemming (Koh Tao bijv.)
Vorig jaar vanaf Bangkok de trein genomen naar Arau in Maleisie.
Leuke ervaring maar je bent wel ruim 24 uur onderweg.
Daar de taxi genomen en die bracht ons binnen een half uur naar het kustplaatsje Kuala Perlis. Daar vertrekt de ferry naar Langkawi.
Je kan overwegen om eerst naar Langkawi te gaan en dan daarna te gaan duiken in Thailand.
Sla het midden en noorden niet over! Ik vond Kanchanaburi (bridge over the river Kwai, Erawan Waterfalls), Sukothai en Chiang Mai heel erg leuk en mooi. En dan met Chiang Mai wel als hoogtepunt. Noorden en zuiden zijn dan wel grote reisafstanden maar je kunt best goedkoop vliegen (ik vloog voor 30 euro van Chiang Mai naar Bangkok).
Het zuiden ben ik zelf niet geweest, maar lijkt me ook prachtig. En duiken moet je zeker doen, goede keus!