4 weken rondreizen Thailand

Beste reizigers,

Een vriendin en ik gaan deze zomer een rondreis maken door Thailand van 4 weken. We willen eigenlijk van alles zien en doen. We willen graag een jungletocht maken en dieren zien maar we willen ook naar de mooie stranden en culturele dingen bekijken.

Nou is mijn vraag, hebben jullie tips voor mooie plekken, steden en bezienswaardigheden? Wat haalbaar is in 4 weken.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Lou-lou

Hallo lou-lou,

In principe zou je makkelijk van noord naar zuid kunnen reizen in 4 weken. Waar hou je van? Rustige plekjes of mag het best touristisch zijn of hou je juist van veel touristen? Je zou in het noorden een jungletrekking kunnen maken in de omgeving van Chiang Mai. Het noorden is veel rustiger en relaxter dan het zuiden en je vind er mooie dingen zoals tempels ect om te bezichtigen. Verder zijn er natuurlijk mogenlijkheden genoeg om eilanden en mooie stranden te bezoeken in het zuiden of bv het noorden van de Thaise Golf. Zoals Koh Chang en Koh Tao en Samui. Verder kun je natuurlijk ook naar het drukkere Phuket/ phi Phi gaan…

Bedankt voor je info:)
Het lijkt ons juist leuk om van alles wat te zien, dus rustige plekjes en toeristische plekken. Maar wat zijn de plekken die je gezien moet hebben Thailand?

Bedankt!

Vind het zelf wel een must om Bangkok te zien, en dan zeker ook de toeristentrekkers zoals de Wat Pho en het koningklijk paleis. Verder zeker het noorden van Thailand zoals Chiang Mai /Rai en omgeving, persoonlijk het echte Thailand. En voor zon, zee en witte stranden kun je overal wel terecht op ieder eiland. Vind zelf het zuiden prachtig maar ook Koh Samui/ Tao / ect heeft zijn charmes. Op ieder eilandje kun je drukte/rust/witte stranden vinden. Weet niet of je wilt gaan duiken of iets dergelijks maar dit is ook bijna overal mogelijk met natuurlijk uitschieters op Phuket en Koh Tao. Hier zitten veel duikscholen en excursies voor duikers. Verder zou ik het ter plekke bekijken waar ik heen zou gaan…(Nationaal Park/ Kanchanaburi/ Similans allemaal mooi en leuk om te doen)

1 like

Hee Loulou,

Hangt er allemaal van af: Wat is je budget ? Per persoon per nacht
Hoeveel en hoe wil je reizen ? 1 of 2x per week een halve dag, of 3-4x ?
Vliegtuig, of goedkoper met trein, bus e.a ?
Hoe wil je eten Thai of internationaal ?

Vooraf moet je een keuze maken, want er zijn veel “must-sees”, en je kan gewoonweg niet alles zien.
Bangkok (best op het eind van de reis)
Ayutthaya OF Sukhothai
Chiang Mai of Rai
en een eiland naar keuze
is wat de meeste mensen inplannen.
Tegenwoordig zie je ook vaak Kachanaburi op het lijstje staan, de plaats zelf is weinig aan, de omgeving is mooi, met Erawan en andere Nationale Parken.

Houd er rekening mee dat op “rustige” plekken geen “toeristen-infrastructuur” is, dus in die plaatsen wordt nauwelijks engels gesproken.
Het is in zulke plaatsen soms al moeilijk om aan een bakje koffie te komen.

Hans.