wij maken deze zomer een 4-weekse rondreis in Thailand. Hieronder kunnen jullie ons voorlopig reisschema zien. Ziet dit er volgens jullie een goed schema uit als je een totaalbeeld van Thailand wilt hebben? Alle tips en opmerkingen zijn welkom! We willen zowel voldoende avontuur, natuur en cultuur, maar ook zeker en vast ook ontspannen terugkomen.
12 juli: ’s morgens vertrek naar Khao Yai met bus
13 juli: Khao Yai
14 juli: Khao Yai
15 juli: vertrek naar Sukothai met bus
16 juli: bezoek ruïnes
17 juli: vertrek naar Chang Mai met bus
18 juli: Chang Mai: trekking regelen
19 juli: trektocht
20 juli: trektocht
21 juli: trektocht
22 juli: Chang Mai
23 juli: vertrek naar Bangkok met vliegtuig + bus nemen naar Hua Hin
24 juli: excursie Hua Hin (Ko Sam Roi Yot park)
25 juli: eventueel nog excursie 2 in Hua Hin
26 juli: ’s morgens vertrek naar Chumpon met bus,
oversteek nemen naar Ko Tao
27 juli: Ko Tao
28 juli: Ko Tao
29 juli: Ko Tao
30 juli: Ko Pha Ngan
31 juli: Ko Pha Ngan
1 aug: Ko Samui
2 aug: Ko Samui
3 aug: ’s morgens vlucht van Ko Samui naar Bangkok
4 aug: ’s avonds vlucht Bangkok - Amsterdam
5 aug: aankomst Amsterdam
jullie schema ziet er prima uit ik zou in bangkok een dag de bekende plaatsen zoals koninklijk paleis, wat po wat arun enz, doen en de andere dag een fiets tocht doen met andre breuer of met co v kessel dan heb je vele kanten van deze facinerende stad gezien
Ik pleit altijd voor de trein naar Hua Hin, duurt iets langer, maar is leuker.
Verkopertjes komen bij bijna elke halte binnen met etenswaar en drinken, en die komen het dan in de trein slijten.
Rond Phetburi zie je er met een soort cakejes (Khanom) , moet je proberen , is heel lekker.
Verder zie je rijstvelden, suikerrietplantages, veel zilverreigers, veel suikerpalmen, en als je de goede kant opkijkt vast een kleine preview van Khao Sam Roi Yot.
Verder zou ik twee in plaats van drie eilanden doen, minder reizen is meer genieten, zeg ik altijd.
Bedankt voor de fijne tips! De fietstocht staat nu ook op ons lijstje to do in Bangkok.
Welke eilanden zou je dan aanraden? Hebben jullie hier ervaring mee?
We zouden ook voor het eerst willen duiken.
De trein lijkt ons ook een leuk alternatief, aangezien we al de hele tijd de bus nemen om rond te reizen.
Als jullie leuke verblijfplaatsen weten op de eilanden rond ko samui, horen we het graag. Aangezien we op het einde van de reis een beetje willen relaxen, mag het wel iets luxueuzer zijn.
Ik vind dat jullie een leuke reis hebben uitgestippeld. Persoonlijk zou ik niet zoveel tijd op de eilanden doorbrengen. Wij hebben vorig jaar 4 dagen op Pha Ngan doorgebracht. We hadden de pech dat we aan de ‘rustige kant’ van het eiland zaten en het september was. Er was echt helemaal niets te doen! Misschien is het in augustus wel anders…Ik zou zelf kiezen voor een extra dag in Bangkok…
Ja thong nai pan, is een heel mooi strand maar afgelegen je gaat 's avonds niet zo gauw nog ff ergens heen mede door de dirt road en september dan loopt het wat drukte betreft weer af.
Ja dat klopt inderdaad, maar helaas wisten we dat nog niet voordat we boekten, hehe… Om teleurstelling bij anderen te voorkomen, hebben ze er wellicht iets aan.
Voorlopig waren wij van plan om ook naar die kant te gaan, maar daar stappen we misschien van af. Welk strand raden jullie dan aan waar er toch nog een beetje leven is 's avonds (bars, winkeltjes…). Het zijn onze laatste dagen, we willen wel genieten van de natuur, maar toch ook niet volledig afgesloten zitten van eventuele excursies/ activiteiten.
Hadden jullie het hotelletje op voorhand geboekt op het eiland? Wij vragen ons af of je voor dezelfde prijs die je op internet terugvindt, ook iets ter plekke kan regelen? Wij gaan in juli, is dat misschien een te drukke periode?
Wij hadden een rondreis geboekt via Thailandonline, omdat het onze eerste verre reis samen was en daar zat het al bij in. We zaten in Dreamland Resort, wat verder een goed hotel was.