Welke reisgids?

Hallo!

Ik vertrek eind november voor 3 maanden naar Zuid Amerika (waaronder de landen Argentinië, Bolivië en Peru). Nu zou ik graag een reisgids meenemen, maar twijfel eraan welke reisgids het handigste is of meest bruikbaar kan zijn… Het reisconcept bestaat er vooral in om te backpacken of rond te trekken en te overnachten in low budget hostels. Ik twijfel vooral tussen een gids van Lonely Planet of ééntje van Trotter. Heeft iemand al ervaring met beide gisden? Verschillen de gidsen qua land ook erg van info en bruikbare tips?

Ik had gezien dat trotter wel meer gestructureerd is en alles in het Nederlands geschreven staat. In lonely planet is het dan weer in het engels maar staat volgens mij wel meer praktische info in. Ik vind het vrij belangrijk omdat je reisroute (a.d.h.v. je reisgids) toch wat kan verschillen. Heeft er iemand goede raad of tips?

Alvast bedankt! Groetjes

Dé tip is: verkijk je vooral in Argentinië niet op de prijzen. Zelfs de meest up-to-date Lonely Planet loopt ongetwijfeld alweer 10-25% achter (lees: alles is alweer duurder). Qua practische info zou ik inderdaad de LP of de Rough Guide aanraden. Als lekker leesboek met veel (achtergrond)informatie en mooie foto´s ben ik een groot fan van de Insight Guides (in Engels en ook in NL) van Discovery.

Zelf adviseer ik altijd Footprint Guides in het Engels, Capitool in het Nederlands. Maar de keuze voor een reisgids is natuurlijk heel persoonlijk en zoals Flipsen al zei, de actualiteit laat vaak nogal te wensen over met gedrukte informatie. Vraag vooral ook veel informatie aan de locals en bij hotels/restaurants. Een beetje Spaans spreken in Argentinië maakt de reis nog véél leuker…