Ik ben op zoek naar de perfecte reisgids.
Ik twijfel tussen lonely planet, rough guide of footprint.
We zouden Argentinië en Chili bezoeken.
Dus ik dacht eerder aan:
The South America handbook 2013 van Footprint
of South America on a shoestring van lonely planet
of South America on a budget van Rough guide
Iemand ervaring met 1 van bovenstaande?
De gewone Rough guide van Argentinië heb ik al, maar ik zoek iets aanvullend.
Ik zou er gewoon een gids van Chili bij nemen, van welk merk dan ook. Waarom zou je met een dikke gids over een stuk of 8 andere landen gaan lopen slepen? Daarin staan per stadje minder hotels en minder info.
Voor Argentinië is dit de beste! Patrick is overal zelf geweest en de tekst en is niet via via overgenomen van andere gidsen en/of internet, zoals veel andere reisgidsen doen. Het is echt een aanrader. Wereldwijzer Argentinië
Als het echt om puur informatieve droge kost gaat zoals bustijden en -prijzen (die áltijd verouderd zijn) en hostel-adressen maakt de keuze tussen Rough Guide of LP weinig uit. Zelf heb ik een kleine voorkeur voor de Rough Guide overigens. Maar als je een informatief en goed leesbaar boek wil is de optie van Gallina zeker aan te raden. Weer een ander boek met prettig leesbare informatie en vooral ook veel mooie kleurenfoto´s is de Discovery Insight Guide. Zowel van Argentinië als Chili is er eentje en dit is mijn echte favoriet. Verwacht hier echter geen adresjes om te overnachten of bustijden.
Volgens mij is de beste reisgids het Wereldwijzer forum Argentinië!
Wij hebben de Capitool reisgids: http://www.capitool.nl/boek/9789047506713/Capitool-reisgidsen-Capitool-Argentinie
Het grote voordeel vind ik dat hij gewoon in het Nederlands is.
Mensen die voor de eerste keer Argentinië bezoeken zijn vaak verbaasd over het uitgestrekte en gevarieerde landschap en komen keer op keer terug om nieuwe gebieden te verkennen.
Deze reisgids helpt je je verblijf in Argentinië zo aangenaam mogelijk te maken. Je vindt handige tips en gedetailleerde praktische informatie. Het land wordt in kaart gebracht en in zijn historische en culturele context geplaatst. De belangrijkste bezienswaardigheden worden beschreven. Er worden restaurants, hotels, winkels en attracties aanbevolen in Tips voor de reiziger en u krijgt allerhande informatie over onder meer geldzaken en het Argentijnse telefoonsysteem. Met meer dan 1000 kleurenfoto’s, illustraties en kaarten, speciaal voor deze gids gemaakt. De unieke plattegronden en opengewerkte tekeningen wijzen je bij bezichtigingen de weg.
Recensie(s)
In de reeks ‘Capitool reisgidsen’ die opvalt door zijn prachtige illustraties en kaartmateriaal, is dit deel gewijd aan Argentinie. In dit enorme land met de Europese uitstraling valt er voor de bezoeker veel te genieten: tango-les in Buenos Aires, boottochten langs een gletsjer, walvissen spotten op een Arctische cruise, barokke kerken bekijken, paardrijden op de pampa of snotteren bij het graf van Eva Peron. Na een inleiding over geografie, geschiedenis, cultuur, kalender en klimaat begint op pag. 58 het reisgedeelte met de hoofdstad Buenos Aires. Per buurt worden de bezienswaardigheden besproken en tips voor accomodatie en restaurants gegeven. Plattegronden besluiten dit hoofdstuk. Vanaf pag. 134 volgen de overige streken, met afsluitend Patagonie en Tierra del Fuego en Antarctica. De gids besluit met praktische informatie over verblijf en restaurants (met adreslijsten en prijsindicaties), uitgaan en openluchtactiviteiten, vervoer etc., afgesloten door een geografisch register en een woordenlijstje Spaans. Naast de vele honderden grote en kleine kleurenfoto’s is de gids geillustreerd met kaartjes, plattegronden en opengewerkte tekeningen. Sommige delen van de gids (bezienswaardigheden en adreslijsten van restaurants) hebben een tamelijk klein lettertype.
Het verschilt per bestemming vind ik, maar over het algemeen ben ik erg blij met de Rough Guides.