Welke reisgids Zuid Amerika?

Hoi!

ik ga in januari 7 mnd naar zuid-ameirika. Ik vraag me af welke reisgids jullie het beste vinden, footpint LP, rough guid of… en of ik het best 1 gids kan kopen van heel zuid-amerika of dat ik kan beginnen met 1 gids van brazilie en m daar kan ruilen zodra ik naar argentinie ga. Staat er veel meer info in de gidsen per land dat je mist als je 1 gids van Zuid-Am koopt?

Alvast bedankt!!
groet tessa

Lijkt me duidelijk…de bijbel onder de reizigeres…Lonely Planet dus…

Ik kan uitsluitend oordelen over de LP. Ik heb er vele malen mijn gal over gespuit op reis, wanneer er weer iets niet klopte en wanneer er weer eens een schrijver was die me iets té populair schreef, maar uiteindelijk heeft-ie me heel veel goede tips kunnen geven en heb ik er ontzettend veel interessante achtergrondinformatie uitgehaald. In het algemeen blijf ik LP dan ook de beste gids vinden; LP South America on a shoestring is daarop waarschijnlijk geen uitzondering.

Het probleem met de LP van Zuid Amerika is dat je overal maar een beetje info over kan vinden. Nergens echte diepgang. Als je door ieder land in een weekje of twee wilt gaan is die gids hartstikke goed, maar wil je ergens een paar maanden blijven hangen en veel meer zien, dan kun je beter de LP van het land kopen. Trouwens, er is geen betere gids dan de LP.

Hee hoi,
Ik zweer ook bij de LP… maar veel ervaring heb ik niet met andere gidsen :slight_smile:
Groetjes!

Wat Tinus2003 zegt over de shoestring van LP is volledig waar. Ik heb dan ook reis ook bijna voor ieder land apart nog een LP gekocht (tweedehands); scheelt een hoop gewicht in het begin en levert een hoop informatie op aan het eind.

Hoi,

Ik ben ook een LP fan! Maar ook de Footprint van South America heeft mij onderweg veel nuttige info gegeven (met name gericht op cultuur en achtergronden, iets meer diepgang dus naar mijn idee).

Veel plezier!

Slds eveline:ARGENTINA

Hallo,

Ik ben fan van beide. De footprint is iets uitgebreider en ik heb vooral tijdens reizen in Venezuela gemerkt dat wat er gegevens vermeld werden
die in de andere gids (LP) niet voorkwamen. Vice Versa overigens. Het papier van de Lonely Planet vind ik zelf prettiger, is dikker en scheurt dus minder snel in.

Ik heb zelf voor mijn komende reis naar Zuid Amerika beide aangeschaft.
Voordeel van de Footprint is dat die elk jaar vernieuwd/aangepast wordt en dat is bij LP niet het geval. Als ik het niet verkeerd hebt komt daar eens in de 3 jaar een update van uit.

Succes!

Footprint SAH heeft idd jaarlijks een nieuwe versie (2007 kwam in augustus uit), LP is 2 jaar oud. Van de mensen die ik heb gesproken (plm 12 personen), noemde 1 als sterk punt van de LP de kaartjes - verder vonden ze allemaal de Footprints gedetailleerder en kloppender. (Die ene reisde met een vriendin die SAH had, zij de LP)
Rough Guide is helaas wat karig voor zover ik dat vantevoren kan beoordelen.

100% eens met lilo

ik ben 100% footprint fan
heb ook LP gebruikt, en is ook een prima gids, maar ik vond dat footprint meer diepgang had en de goedkoopste hostels die erin staan zitten niet altijd vol. Bij LP heb je vaak dat iedereen die dingen doet die erin staan, naar die hostels gaan die erin staan etc, omdat iedereen de LP gebruikt. Bij footprint is dat een stuk minder het geval. Als je van plan bent naar patagonie te gaan zou ik zeker ook de footprint daarvan kopen, helemaal de moeite waard: supermooi en gedetailleerd en het papier is ook heel fijn (fijner dan normaal).
succes met kiezen …!

Als ik onderweg ben heb ik altijd een LP op zak.
Ook in de laatste uitgave van Brazilie ontbreken details.
Bijv geen info over Holambra.(waar ik vorige week was)

Indien je reis zich beperkt tot Argentinie en Brazilie zou ik de LP gidsen van beide landen mee nemen. Is je route meer landen neem dan de gids van geheel zuid Amerika. Gidsen zijn altijd ongeveer. Geven maar een deel van wat er in een omgeving te doen is weer.
Lokaal zul je meestal weer extra informatie proberen te vergaren. Praat onderweg zo veel mogelijk met andere reizigers.
Neem extra een goede landkaart van het land mee en een handzaam woordenboekje.
Wolters - mini - woordenboek Portrugees - Nederlands krijgt een acht in gebruiksvriendelijkheid.
Wat & Hoe taalgids Braziliaans (Portugees) en Latijns-amerika (spaans) krijgen een zeven in gebruiksvriendelijkheid.

Boa viagem