Reisgids

Hoi hoi

Ik ga naar ecuador, peru en bolivia. Nu wil ik graag een reisgids kopen maar weet niet zo goed waar ik het meeste aan heb. Van elk land 1 of één van heel zuid-amerika?
Iemand tips?
Alvast bedankt,
Gr. Anke

Hi Anke,

neem liever losse, want verzamelbanden zijn te oppervlakkig naar mijn smaak.

Ik persoonlijk gebruik de LP en heb “slechte” ervaring met Central America Guide, omdat het vaker te beknopt is om als rondreishandboek te gebruiken. Ik heb dus terplekke de specifieke landgids gekocht.

Succes, Robert

Footprint is mijn favoriet.
Uiteraard als je die “per land” gidsen koopt heb je meer en uitgebreider informatie dan uit een algemene reisgids voor heel zuid amerika. Het hangt ervan af met hoeveel bagage je kunt en wilt sjouwen. Op zich vind ik het South American handbook (ook van Footprint ) wel zo’n beetje het beste onder de algemene resigidsen (van welk continent dan ook) en ontbreekt er niet echt veel aan.

Ik heb erg goede commentaren over de Footprint verzamelband gehoord van onze studenten (met mijn Arg. vrouw runnen we een kleine talenschool), en een beetje bladerend in de steden die ik goed ken staat er echt ALLES in wat je mogelijkerwijs nodig kunt hebben. Ik zou dus alleen de verzamelband kopen, en je zult onderweg vaak mensen tegenkomen die je een specifieke tip over bijvoorbeeld La Paz, Bolivia vertellen. Jammer als je dan nog niet dat boek bij je hebt, bovendien is het in sommige landen een ellende om de locale Lonely Planet op te snorren en om alles vanuit Nederland mee te nemen is een enorm gesjouw.

Bedankt allemaal voor de tips,
nog meer advies is natuurlijk altijd welkom :slight_smile:
Groetjes Anke