Ik ben op zoek naar een goede reisgids over Chili, in het Nederlands,
De Lonely planet van zuid-amerika vind ik te weinig info bevatten,
trotter vind ik erg prettig, maar die is er niet voor Chili. Ik zou graag een nederlandstalige gids willen, omdat ik anders met 3 talen bezig ben (spaans, engels en nl) en in t spaans vind ik te moeilijk.
Iemand tips? Vooral van belang zijn overnachtingsmogelijkheden (hostels!), restaurantjes, vervoer en tours
Ik heb hier in Chili nederlanders zien rondreizen met de volgende gids:
Wereldwijzer Chili van Henk Filippo, paperback geïllustreerd in kleur, 496 pagina’s, ISBN 9789038918099
Ik heb er zelf nooit ingekeken dus je zou voor jezelf moeten beoordelen of je er wat aan hebt.
Overigens is er ook een Lonely Planet voor Chili, veel uitgebreider dan het hoofdstuk Chili van de Lonely Planet voor Zuid-Amerika. Daarnaast heb je ook de Footprint Chile.
Wij hebben begin dit jaar 3 maanden door Argentinie en Chili getrokken met de Wereldwijzers van Chili en van Argentinie.
Voor ons de ideale reisboeken.
In het Nederlands, overzichtelijke beschrijvingen van de streken. En uitgebreide informatie over vervoer, overnachting, eten etc… bijna allemaal voorzien van internet adressen.
Ik hoef nooit meer een Lonely Planets of een Footprints
Stef, bedankt voor deze nuttige informatie! :cheer:
Ik twijfelde namelijk een beetje over deze reisgidsen toen ik in de Elmar reishandboek van Brazilie uit 2005 las over de “spectaculaire watervallen” bij Guaira (Saltos de Sete Quedas). Er wordt de indruk gewekt dat deze watervallen nog steeds te bezoeken zijn.
Deze watervallen liggen volgens mij namelijk al sinds 1982 (dus al 28 jaren) onder de waterspiegel van het Itaipu stuwmeer, dus je moet wel even een snorkel :biggrin: meenemen om ze te “bekijken”…