Wereldreis Willem - Chili

Hoi allen,

Ik ga na Argentinië naar Chili. Ik heb het idee dat het moeilijk reizen is door dit land met alleen een backpack? Of is het OV wel goed geregeld tussen de steden/dorpjes? En hoe zit het met overnachtingen? Genoeg hostels o.i.d.? Alle tips over do en don’ts en must see’s zijn uiteraard welkom!!

Dank alvast!

Het openbaar vervoer (bus) is super goed geregeld.
Er zijn voldoende hostels en het drukke seizoen is bijna over dus dan is vooraf boeken niet echt meer nodig.
De betere/populaire hostel blijven wel druk.
Tips!! Wat zijn je interesses??

Dank je voor je reactie!

Ben eigenlijk voornamelijk geïnteresseerd in de natuur. Ook zou ik graag door de bergen trekken. Of bij locals verblijven.

Heb je daar ervaring mee?

Hallo,
Als je van natuur houdt moet je zeker Patagonië bezoeken. Super mooi met Torres’ del Paine, Terra Fuego, Gletsjer Grey, El Calafate met gletsjer Perito Moreno etc. Etc.
Groet
Jan Ardesch

Via Wereldwijzer app

En pucon!!

Meld je aan bij sites als www.couchsurfing.com of www.hospitalityclub.org! Dan kan je (in de meeste gevallen gratis) bij mensen thuis overnachten die het leuk vinden andere mensen/reizigers te leren kennen. Zelf jarenlang gedaan (zowel “gehost” als bij mensen geslapen) en veel leuke contacten opgedaan, aanrader!

Overal zijn er hotels en taxi’s waardoor het erg gemakkelijk is om te reizen! Ook is het erg goed te doen met een backpack, bijna alle hostels en hotels zijn voorzien van plaatsen waar je je backpack kan achterlaten, of je kan dit ook op je kamer laten natuurlijk. Soms zijn er ook kastjes met sleutel waar je waardevolle spullen in kan opbergen. In elke stad zijn er hotels met hopen, dus dat vind je zeker en vast! :slight_smile: In het hoogseizoen is het wat moeilijker, alles raakt dan sneller volgeboekt…