Trotter Peru/Bolivia

Ik ga binnenkort voor een paar maanden naar Peru. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken welke reisgids ik mee zal nemen. Ik zag bij de ANWB oa de Trotter van Peru/Bolivia staan. Heeft iemand daar ervaring mee?
Zou je hem me aanraden of eerder een andere reisgids aanbevelen (bv. Lonely Planet)?

De trotter is verleidelijk omdat die in 't nederlands is. Geen slecht woord er over, maar zelf opteer ik voor Lonely Planet of Rough Guide.
Als je het aantal bladzijden vergelijkt, ken je al één reden.
En ik zou voor beide landen een reisgids appart kopen. Kwestie van zoveel mogelijk info te hebben.

Ik gebruik zelf meestal de gidsen van Footprint. Naar mijn mening staat daar vaak wat meer (culturele-) achtergrondinfo in dan in andere gidsen.
De Lonely Planet vind ik prettig in gebruik vanwegen de overzichtelijke plattegrondjes, die zijn in de Footprint wat minder gedetailleerd.
Het is dus maar net waar je voorkeur naar uit gaat; een kwestie van zelf vergelijken.

Slds,
Eveline
:ARGENTINA

in aanvulling hier op (ik ben het met eveline eens), zou ik zeggen: haal eens van alledrie een editie uit de bibliotheek (of kijk er daar uitgebreid in). persoonlijk heb ik het nl niet zo op trotter, omdat de humor die ze gebruiken mij niet aanstaat, waardoor de gids me tegen ging staan. footprint is veel korter en bondiger, zakelijker. LP heeft ook zo z’n eigen taaltje.

lp is goede kwaliteit.
footprint is meer in detail als je het mij vraagd.
En trotter is mooi in het nederlands om erbij te hebben, maar niet alleen met de trotter gaan reizen.

Sjaak
www.wereldrondreis.nl