Hallo,
Ik ga in de zomer naar Peru voor een maand en ben op zoek naar een goed reisboek. De Lonely Planet vind ik zelf een prettig boek maar ik vraag me af wat de ervaringen van andere reizigers zijn?
Mariëtte
Hallo,
Ik zelf gebruik altijd de Lonely Planet. Dus ook voor mijn reis naar Peru komende zomer heb ik deze gekocht. Ben gewend aan de indeling van Lonely Planet en bevalt mij alttijd prima. Alles staat er in wat je moet weten naar mijn mening.
Groeten
Wij zijn een paar jaar geleden naar Peru geweest en hadden ook de Lonely Planet mee, wij vonden het destijds een prettige reisgids met alle info die wij nodig hadden.
Veel plezier in Peru!
LP is doorgaans, en ook in dit geval, de beste (tenzij je naar Colombia reist…); bomvol nuttige en interessante informatie.
Ik nam zelf vroeger altijd de Lonely Planet mee, maar sinds ik een tijdje de Footprint ter beschikking heb gehad, ben ik overgestapt. Tegenwoordig is het de Footprint dus…
Lp
Ik houd wel van de Trotter, leuk geschreven en met plaatjes!
Lonely Planet is het fijnst!
Maar wel dik, dus veel gewicht in de tas!
Ik kan je in ieder geval de Trotter afraden. Incomplete en onvolledige informatie en af en toe zeer gedateerd. Deze gids geeft natuurlijk wel weer net wat andere tips dan de mainstream LP of Footprint, maar ervaring heeft geleerd dat deze wel betrouwbaardere informatie geven. Ik had zelf de Trotter, maar kwam alleen maar mensen tegen met LP’s, waar ik dus ook vaak in heb kunnen kijken.
ABSOLUUT FOOTPRINT
LP is onvolledig
Footprint is de beste. Info in de lonely planet is erg achterhaald.
Let’s go is ook prima.
Aanrader: de Wereldwijzer Peru
LP en Rough Guide
Ik denk inderdaad dat LP, Rough Guide en Footprint de beste zijn voor de praktische reiziger (backpackers). Welke het best van die drie is hangt mi ook af van de publicatiedatum. Hoe recenter hoe beter natuurlijk. De LP peru gebruiken wij hier en bevalt prima.
HI, persoonlijk vind ik dat lonely planet over bepaalde items te uitgebreid schrijft en daardoor andere info achterwege laat. Ben zelf fan van de Footprint en de Rough Guide. Heb naar Peru de Rough guide gebruikt. Prima: Reisinfo, historie, vele adressen etc. Enige wat je even vooraf moet checken is of het treinschema klopt. (was bij ons niet het geval)
Have fun!
marielle
Hoi,
Ik ga in augustus naar september en heb ondertussen drie boen bekeken, waarvan ik er zelf twee heb. De meeste informatie heb ik uit de Lonely Planet gehaald, vooraf aan mijn reis dus…
Groejes,
Linda
Hoi,
Wij hebben de Lonely Planet van Zuid-Amerika, omdat we nog niet wisten waar onze reis naar toe zou gaan. We hebben nu voor Peru gekozen. Is dan de Lonely Planet van heel Zuid-Amerika voldoende, of is het toch handiger om een Lonely Planet (of Footprint, of …) specifiek van Peru te hebben?
Ik ben ook gewend aan Lonely Planet en die handige hoofdstukken, en koop dus meestal voor nieuwe reizen ook Lonely Planets. Meestal is het ook luchtig en humoristisch geschreven.
Die voor Peru schijnt niet zo actueel te zijn maar ik heb er geen last van gehad bij mijn laatste reis door Peru in 2006. Ook zeggen mensen vaak: “als je met een Lonely Planet reist, kom je overal heel veel toeristen tegen want die gaan dan allemaal naar dezelfde hotels enzo”. Maar dat geldt alleen voor de populaire plaatsen (gringo trail). Zodra je afwijkt van de gebaande paden, maar wel naar plaatsen die lekker uitgebreid in Lonely Planet staan met plattegrondjes en al… kan je zomaar opeens de enige toerist in een plaatsje zijn hoor. Met dus toch nog het gemak van al die info in de LP.
Andere mensen zweren bij Rough Guide of andere boeken, ik denk dat die allemaal ook prima (of zelfs actueler) zijn, maar het is een kwestie van gewenning en smaak. Ik heb vaak door Rough Guides staan bladeren maar vond het niet zo overzichtelijk, en moeilijk om hele basale info te vinden over bv. hoe lang een bus erover doet van A naar B.
Oh ja en ik heb ook wel eens hele stukken (voorzichtig en netjes) uit een reisgids gesneden over gebieden waar ik toch niet heen ging. Dat scheelt weer een hoop gewicht. Sommige mensen vinden dat zonde, maar het gaat mij om het gebruiksgemak en niet de schoonheid van zo’n boek.
Suerte,
Cécile
Cecilia,
Hoe deed jij dat? Delen uit de LP snijden? Denk er toch maar over om dat ook te doen? Wel een beetje zonde, maar ja, wat praktisch is gaat voor.
Maar zit naar de LP te kijken, en hoe snijd je het er netjes uit is mijn vraag.