Beste reisboek Peru?

Als je goed vanaf de bovenkant kijkt, zie je dat het allemaal partjes zijn, zeg maar setjes van een stuk of 32 bladzijden ofzo. Per partje kun je het aan de bovenkant (of onderkant) los trekken, dan zie je de draden verschijnen waarmee dat partje vast zit. Draden doorsnijden met een scherp mesje, en dan komt dat hele part er vrij netjes uit.

Als ik verder nog losse bladzijden eruit wilde halen maar een deel van datzelfde partje wel in het boek wilde laten, dan knipte ik die bladzijden eruit, met nog een paar millimeter overlaten dus, zodat de andere pagina’s er niet ook uit vielen. Uiteindelijk heb ik ongeveer het halve boek thuis gelaten omdat ik maar 3 weken in Peru had waarvan 9 dagen op bezoek bij een vriendin. Ik heb al die uitgehaalde pagina’s wel netjes bewaard.

Voor mij is het echt een gebruiksvoorwerp! Mocht ik ooit weer naar Peru gaan, dan koop ik toch weer een recentere versie. De oude verknipte (en volgeschreven) versie gebruik ik alleen nog voor als ik mensen op internet reistips geef. :slight_smile:

Ik ben nu weer een tweedehands Thailand gids aan het versnijden omdat ik vooral naar Laos ga, maar wel aankom in Bangkok en dan toch een stuk door Thailand moet reizen om in Laos te komen. Knip weg met hoofdstuk geschiedenis, eten, zuidelijk gedeelte, etc.

Een andere optie is om losse hoofdstukken te kopen als pdf en die zelf te printen, via de Lonely Planet site. Maar dat is al snel duurder dan een gids (en dan moet je ook nog inkt betalen).

Oh ja, maar gaan jullie dus alleen naar Peru, maar dan met een LP South America? Ik zou je dan toch aanraden om een reisgids voor alleen Peru te kopen (LP of ander merk). Desnoods tweedehands. Dan heb je toch net wat meer plattegrondjes, meer hotelkeuze, meer kleine plaatsjes die er ook in staan… in zo’n gids voor een heel continent staat natuurlijk alleen maar een selectie, en dan vooral de meest populaire (dus toeristische) bestemmingen in Peru. Ik denk dat het die paar tientjes die zo’n gids kost, wel waard is. Kijk eens op Marktplaats voor tweedehands LP’s (let wel op editie).

Succes en veel plezier!
Cécile

We hebben de LP van Zuid-Amerika, maar we hebben sinds vandaag ook de Footprint van Peru. Die was meer dan een jaar recenter dan de LP, en omdat we de LP van Zuid-Amerika al hadden, leek dat ons de beste aanvulling. Maar zou dus wel het Peru gedeelte uit de LP mee willen.

Omdat we nu in Suriname zitten is het erg moeilijk om aan wat voor boek dan ook over andere landen in Zuid-Amerika te komen. Verkopen ze hier gewoon niet. En 2e hands het hier regelen is daarom ook moeilijk. Via via hebben we nu de Footrprint kunnen bestellen.

En in een boekenwinkel hier vonden we gelukkig nog wel een Hoe en WAt (Zuid-Amerikaans)-Spaans-taalgids.
Maar bedankt voor de tips voor het eruit halen. Want inderdaad de boeken zijn echt gebruiksvoorwerpen.

Aha okee zit je in Suriname… ik weet niet voor welke landen je nog meer boeken zoekt. Misschien kun je bv. op het vliegveld van Lima of bij een boekenwinkel in Lima nog wel andere reisgidsen kopen.

Nu zijn we niet meer op zoek naar reisboeken. Vind het wel fijn dat we ze nu bij de voorbereiding al hebben. En eerder heeft iemand de LP van Zuid-Amerika vanuit Nederland meegenomen, toen we nog aan het orienteren waren waar we heen wilden. Maar nu moet het lukken denk ik.En als we nog iets nodig hebben, dat kopen we dat in Lima ja. Warme kleren moeten we dus ook daar gaan kopen.

Naast LP en Footprint (Trotter deugt idd niet) vond ik héél veel goede detailinformatie, rijk gestoffeerd en met prima stratenplannetjes in de http://www.anwb.nl/webwinkel/kaarten-boeken-en-gidsen,/reis-en-taalgidsen/reisgidsen/capitool/capitool-reisgids-peru.html

hahaha ik vermoed met een mesje:-)

Ik heb net rough guide gekocht. waarom laaste druk was van juni 2009
De LP van 2008

Ook erg handig zijn de Insight pocket guides. Dunne boekjes met goede informatie vooral als je vooraf al een en ander regelt. En heeft als extraatje een gratis Map. Bijzonder handig om altijd in je dag rugzak bij je te hebben:-)

Rough guide klinkt dan ook erg goed. Ik heb de boeken niet kunnen inzien voordat ik iets kocht, dus dat maakte het kiezen wel moeilijker.

Die jaartallen moet je ook niet al te strikt en serieus nemen. Gidsen van 2009 zijn waarschijnlijk al in 2008 afgerond qua info, en ter perse gegaan. Met informatie die ze al in 2006 en 2007 (of nog eerder) hadden verzameld, en al dan niet sindsdien nog eens gecheckt (lang niet altijd!). In de tussentijd dus volop kans op nieuwe hotelletjes die er inmiddels bij zijn gekomen. Maar de plattegrondjes wijzigen niet zo snel, en hoe lang een bus erover doet van A naar B (en dat daar dus een bus tussen rijdt), blijft ook meestal wel lang geldig.
Zie een reisgids gewoon als een soort outline, niet als een boek met 100% alles erin. :slight_smile:

da’s waar ja!