Welke plaatselijke reisbureau's in Vietnam

Mijn vrouw en ik zijn van 27 januari tot en met 17 februari 2012 in Vietnam. Wij verblijven o.a. in Ho Chi Minh Stad, Nha Trang, Danang en Hue. De hotels gaan wij vooraf in Nederland al boeken.Wij willen echter ter plaatse nog wat leuke excursies maken met plaatselijke gidsen. Kan iemand ons vertellen bij welke lokale reisbureau wij e.e.a. kunnen regelen of bespreken. Het gaat o.a. over fietsen in de Mekong delta.

Hallo Cor & Wilma,

Ik doe al mijn Viet Nam , al voor de 14e keer, via Buffalo Tours.
Je kan bij hen ook fietstochten in de Delta regelen.
Ook hotels kan je hier al boeken.

Ze hebben dit jaar alweer een prijs gewonnen voor beste touroperator voor Viet Nam en de afgelopen jaren ook voor beste touroperator, best guide enz. Kijk voor verdere prijzen maar even op hun site. Staat ook wat over fietsen in de Delta en leuke filmpjes over Viet Nam.

Je kan ook je budget voor hotels neerleggen en zij komen dan met keuzes.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met hen.

Maar op deze site zijn er nog diverse bureaus te vinden waar andere mensen goede ervaringen mee hebben.

Voor trips kan je eigenlijk in elke stad shoppen en dan je keuze maken naar je behoefte en budget.

gr.
Ton.

1 like

Hoi Cor,

Zelf ben ik inderdaad gaan ‘shoppen’ in elke stad wat betreft het boeken van een tour. Er zijn zoveel kleine tourbureautjes, dat het makkelijk is om ter plekke wat te boeken.

Mocht je van tevoren wat willen boeken, dan heb je een mooie tip van Ton gekregen!

Groetjes, Anne

1 like

Hoi hoi,
Ik ben net een paar dagen terug uit Vietnam en zoals Anne al zei is het idd heel makkelijk om terplaatse toertjes te regelen. Meestal kan het hotel waar je slaapt zelfs alles voor je regelen, heel makkelijk!
Ik raad je in elk geval aan om toch naar Hoi An te gaan (deze stond niet in je lijstje?).
Probeer als je naar Hoi An gaat het Hoang Trinh hotel te boeken. Wij hebben hier 5 nachten geslapen en het erg naar ons zin gehad. De mensen die hier werken waren zo ontzettend lief!!! Elke dag werden we 's middags begroet met een vers sapje of een bordje fruit.

Veel plezier op je vakantie!

1 like

ben nog even benieuwd of jullie ook treinreizen hebben gemaakt door Vietnam. Zo ja, wellicht kun je ons dan je ervaringen doorgeven. Alvast bedankt

groeten cor en wilna

Zoals Liek05 zei, je kunt het best treinkaartjes je hotel laten regelen. Ook en zeker door hotel of plaatselijke reisburo’s, het kost een paar euro’s meer, maar scheelt een hoop tijd en werk. Voor treinkaartjes moet je zeker een paar dagen van tervoren laten regelen.
Als je weinig tijd hebt, raad ik toch aan het vliegen.

Mvgs

Wat leuk te lezen dat jullie 27 januari gaan.
Wij vliegen op 25 januari naar Hanoi, vandaar doen wij aan:

Hanoi
Halong Bay
Hue
Hoi An
Ho Chi Mihn
Can Tho
Phu Quoc

Wij hebben inderdaad binnenlandse vluchten geboekt, om lange reistijden te voorkomen.
Ook de hotels al geboekt, en ter plekke willen we de tripjes boeken.
Dus de informatie van de voorgangers is ook voor ons van toepassing.

Groetjes Arikus en Hanny