Lokaal excursies boeken

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn van plan om komend jaar 22 dagen naar Vietnam te gaan. Qua vluchten en hotels hebben we wel al eea uitgezocht.
We vroegen ons of of we excursies goed en goedkoop lokaal kunnen boeken bij bureautjes en zo ja: heeft er iemand tips voor een goed excursiebureau en eventueel leuke excursies? Onderstaand ons voorlopige reisschema, zonder toevoeging van aantal nachten:

Hanoi,
Halong Bay
Hue
Hoi An
Ho Chi Minh City
Mekong Delta
Mui Ne

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Groet Desiree

Wij hebben bijna al onze excursies ter plaatste geboekt bij The Sinh Tourist (www.thesinhtourist.vn). Alles heel goed geregeld en je kunt het makkelijk ter plekke boeken! Dan moet je wel van tevoren even de adressen in de verschillende steden opzoeken, want er zitten enorm veel namakers.

Als hun excursie dan niet helemaal aan onze wensen voldeed o.i.d. hebben we het meestal via het hotel geboekt. Bijna alle hotels kunnen dat wel voor je regelen, en dat is ons ook prima bevallen verder.

Qua excursies in deze plaatsen vond ik vooral de Mekong Delta heel erg mooi! En Halong Bay uiteraard :wink:

Hallo Desire,

Heb wat aanvullingen op het antwoord van Lisanne.

Even Halong Bay.
Dit is een groot gebied en bedenk eerst wat je wilt zien en pas naar een tour zoeken die in de buurt komt van je wensen en prijs.

Bedoel een beetje dit, ga even uit dat je start vanaf Utrecht.

trip 1
Je gaat naar Urk en een wandeling, en dan een uur varen.
Schip gaat voor anker en je mag gaan roeien op het het IJsselmeer, overnachten op de boot en terug naar Utrecht.
Je hebt dan Nederland gezien voor 25 euro.

trip 2
Naar Amsterdam, wandeling , rondvaart, naar Rotterdam, overnachten, rondvaart en terug naar Utrecht.
50 euro

enz.
Snap je wat ik bedoel?

Maar , zoals Lisanne al aangaf, prima ter plekke te boeken.

Voor Saigon zou ik niets boeken en mijn wandeling aanhouden en dan kost het je bijna niets ( 5 usd pp )
Kan je uitbreiden met de Bitexco Tower, maar die kost relatief weer wel veel entree geld.

Dus helemaal eens met Lisanne.

gr.
Ton.

Hallo We gaan ook naar Vietnam eind januari
we boeken ook alles zelf
gaarne zou ik ongeveer prijzen weten van excursies in de bekende gebieden en minder bekende gebieden
weet het er zijn er veel op het internet te vinden van tourmanagers enzo maar ze zijn veel te duur voor ons budget daar we 2 maanden gaan op voorhand dank

Hallo Jose,

Het is een beetje afhankelijk waar je bent eind Januari en begin Februari, is namelijk TET.
Deze periode is hoogseizoen en het aanbod van trips is dan niet zo hoog omdat de mensen veelal naar hun familie zijn.

Dus je hebt een hoge vraag, hoog seizoen, en een kleiner aanbod, betekend dus dat dan de prijzen hoger zullen zijn dan normaal.
Dit overigens niet alleen voor trips, maar ook voor eten, drinken, overnachtingen vervoer enz.

Dus wel even rekening mee houden met TET.

Bijv een drijvende markt moet je niet boeken, want die is er niet, of misschien 10 boten ipv 100, heeft geen zin.
Ook de markten in Saigon, zoals de chinese en Ben Tanh zijn gesloten, zoals ook alle marketen in het gehele land, misschien ergens eentje open?

Nu je vraag.

Je kan vele excursies zelf doen op een gehuurde fiets, om de entree gelden hoef je het niet te laten.
Neem bijv. Hue, dan kan je dit zelf doen en bezoek je de Citadel en mausoleums.

Een boottochtje over de Perfume river zit er dan niet bij, maar je bespaard wel veel uit.

Wil je dit boeken met boottocht dan kan dit en moet je wel een groepstour boeken om het goedkoop te houden.
Wil je prive, dan reken op 50/75 usd pp incl lunch, gids, auto met chauffeur, entreegelden, water.

Even een ander voorbeeld, Cu Chi
Deze kan je met een groepstour al boeken voor 8 usd pp, maar ook voor 15 usd pp voor dezelfde trip en dus dezelfde bus.
Dus met wat shoppen kan je geld besparen.

Prive moet je denken aan 30 usd pp met gids voor een halve dag over land en via het water rond de 150 usd pp voor een halve dag prive.

Saigon , hoef je niets te boeken, kan je gewoon wandelen en betaal je alleen de entree gelden, 5 usd pp.

Verder kan ik je niet verder helpen omdat je niet precies aangeeft waar je naar toe wilt, maar hoop dat je een beetje helpt.
Zo niet laat het even weten.

gr.
Ton.

hallo Ton

Vriendelijk bedankt hoor
Ja met de tet feesten zal het niet gemakkelijk zijn maar wil het toch meemaken hoor, de eerste dagen moeten we toch bekomen van de jetlag en de hitte dus kalm aan doen,
er zullen wel restorants open zijn zeker om te eten dat is het bijzonderste de eerste dagen we boeken wel een hotelletje in saigon voor 3 dagen en dan zien we wel
ja de plaatsen die we aan doen hangt er ook van af hoor we zijn vrij
hier de plaatsen dan we gaan proberen te doen
ho chi minh
naar de delta mekong
my tho
can tho
Enkele plekken met mooie drijvende markten zijn: My Tho, Cai Be, Vinh Long en Can Tho (Cai Rang of Phoung Dien

rach - gia boot nemen naar eiland phu quoc
Phu Quoc Island ligt aan de westkant van Vietnam, net onder Cambodja. Er zijn verschillende bootpendels tussen Rach Gia op het vasteland en de haven An Thoi op het zuiden van het eiland.
en dan weerkeren naar rach- gia en vandaar naar ho chi minh ( misschien met ergens onder weg een stopplaats vb vinh long
vandaar naar mui ne(misschien )
en dan naar dalat
van dalat naar pleiku( binnen land) of kumtom
dan naar hoi an
Hai Van Pass doen zeer mooi
dan naar hue
dan naar dong hoi
dan naar ninh binh
Het Bach Ma National Park ligt in een bergachtig gebied precies op de grens tussen het vroegere Noord en Zuid. Hier zie je een mix van beide landschappen waardoor Bach Ma heel wat gevarieerder is dan de andere Nationale Parken. Met watervallen, koele bossen en bloeiende rododendrons is dit gebied ronduit prachtig.
tam coc
Ook wel het Halong Bay op land genoemd. Tam Coc is een prachtig natuurgebied dichtbij het stadje Ninh Binh. Je kunt prima in Ninh Binh overnachten, hoewel het nog veel leuker is om accommodatie dichtbij Tam Coc zelf te zoeken. De attractie ligt op 2 uur rijden ten zuiden van Hanoi. Je kunt er een boottocht ondernemen en zo de prachtige natuur en grotten bezichtigen.
hoa lu
Cuc Phuong National Park
Hoa Lu, gelegen op 100 km ten zuiden van Hanoi, was de hoofdstad van Vietnam onder de Dinh en de Le-dynastieën tussen 968 en 1009
dan naar hanoi misschien om een boot tocht te doen naar halong bay ( 2 dagen als het kan als het betaalbaar is ) misschien op eiland cat ba verblijven
dan de bergstreek
mai chau
son la
lai chai
ban cioc
en van daar naar sapa als het gaat ( niet in het weekend te druk )

Dat is in grote lijnen
een grote brok maar we hebben 8 weken om het te doen
we vertrekken op 29 januari en keren weer op 28 maart

op voorhand hartelijk dank ton voor u uitleg

zou ook gaarne naar ha giang gaan als het mogelijk is
en misschien nog een paar dorpen doen als het kan
en dan weer naar hanoi

Bedankt voor jullie reacties. Zodra ik wat meer inzichtelijk heb wat we precies willen zien in welk gebied, zal ik mijn vraag wat beter kunnen concretiseren.