Excursies Vietnam

Wij gaan van 21-04 t/m 9-05 naar HongKong en in ide tijd van 25-04 t/m 1 mei naar Vietnam/Hanoi. We denken dat we een excursie ( 2 dagen) naar Halong Bay en eendagtocht naar Ning Bin wilen maken. Is dat een goed idee ? Of moeten we eerder naar de Perfume Pagode gaan. Is het aan te raden om deze excursies van hieruit te boeken. Wij hebben onze vlucht vanuit HK bij Zuji (reisbureau) geboekt en via hen zijn ook excursies te boeken. Weet iemand wat deze excursies nu kosten als je deze in Hanoi boekt? We hebben voor de eerste 2 nachten een hotel geboekt, is het verstandig om hen te vragen je van het vliegveld te halen?

Groet,
Olga

Hoi Olga,

Best een goed idee om je te laten ophalen door een taxi geregeld door jullie hotel. Dan weet je in ieder geval de prijs en dat je ook niet meer dan dat gaat betalen. Zelf waren we in HCMC aangekomen en daar is ook een stand waar je een taxi kunt regelen. Wellicht is dat ook in Hanoi te vinden.

In Hanoi zijn vele reisbureautjes die je kunt vergelijken qua prijs en wat ze aanbieden. Zlef heb ik dat ook gedaan en dat is goed bevallen. Ik vinv het persoonlijk ook altijd prettiger om dingen ter plekke te boeken dan vooraf via internet, maar dat ligt er denk ik ook aan wat je zelf het prettigst vindt.

Ik weet even de prijzen niet, maar ik hoop dat anderen je wat opweg kunnen helpen.

Groetjes, Anne

Hallo Olga,

Ben het met Anne-Jitske eens, dat het een goed idee is om je eerste transfer naar je hotel geregeld te hebben.
Je hoeft je dan, na een vermoeiende vlucht, daar gen zorgen over te maken.
Er staat iemand met een bordje met je naam erop te wachten.
Geen gedoe om uit te zoeken waar de bussen vertrekken of waar de taxi’s staan in een vreemd land. De kosten zijn te verwaarlozen t.o.v. de voordelen ( misschien 5 euro pp meer dan een betrouwbare taxi vinden ). Niet alle taxie bedrijven zijn betrouwbaar wat betreft de prijs.

Ga ervan uit dat je 25/4 aankomt in Hanoi, en deze dag is dus verloren voor een excursie en 1 mei terug is ook verloren. Dit ivm de vlucht, aankomst en vertrek.
Blijven er dus 6 volledige dagen over.

Waarom niet bijv. een tour

aankomst Hanoi
1 dag Hanoi city tour
1 of 2 dagen Halong Bay
1 of dagen Ning Binh en omstreken
1 dag pagode
1 dag Hanoi

Dit kan afhankelijk van de hotelkeuze vanaf 600 dollar voor 2 personen, met prive chauffeur en gids, hotel en entree en boottocht enz…

Boek je elke tour vanaf Hanoi dan kan dit met een groeptour;
Halong Bay 1 nacht ; $ 70 pp
Ning binh dagtour: $ 15 pp
Perfume p dagtour: $ 20 pp.

De kosten van je hotel in Hanoi Komen er dus wel bovenop.
Gemelde prijzen zijn gemiddeldes en kan wat afwijken; de ene kan wat goedkoper en de andere is wat duurder, maar dit is volgens mij wel een reëele afspiegeling van de prijzen ( budget ).

Of het verstandig is daar te regelen of hier.
Dat is echt persoonlijk.

Daar regelen heb je alle flexibiliteit en kun je per dag bekijken wat je wilt.
Ook kun je je aantal dagen zelf invullen
Nadeel is dat de kosten wat moeilijker in te schatten zijn en het tijdsverlies.

Is het hier al geregeld ben je gebonden aan dat schema.
Nadeel is dat wanneer je de lokatie leuk vind je weer weg moet ( kan ook een voordeel zijn omdat die ene dag extra net teveel was en deze moeilijk in te vullen was en je daar later spijt van had ).
Wel zijn de kosten te overzien, alles is geregeld en dus verder geen zorgen.

Boek je via een groep moet je je dus aanpassen aan het schema en de snelheid van snelheid van de groep.
Ik bedoel eigenlijk; vind je iets niet leuk en een ander wel moet je er dus op wachten en omgekeerd geld hetzelfde wanneer er een tijd voor is uitgetrokken.
( bijv., een museum voor moderne kunst heb jij in 30 minuten al gezien, maar andere vinden dit interessant en blijven daar 1 1/2 uur hangen, want die tijd is ervoor uitgetrokken ).

Dus echt iets wat je zelf zal moeten kiezen.

gr
Ton.