Excursies vanuit Hanoi

Hallo,

Wie heeft er tips voor een betrouwbare/betaalbare touroperator (of via hotel/guesthouse) voor trips vanuit Hanoi naar oa. Halong Bay en het noorden van Vietnam?

Alvast bedankt!

Via phoenix hotel, mijn vriendin heeft dat gedaan laatst, ik ga er ook gebruik van maken

Via vietnam a la carte, niet duur.

Phoenix hotel ziet er goed uit. Best betaalbare excursies ook.
Daar ga ik me zeker even in verdiepen. Thanks!

Vietnam a la carte had ik ook al gevonden, maar die trips lijken behoorlijk
aan de prijs te zijn. Maar er zit dan wel meer bij natuurlijk, zoals busticket
Hanoi -> HCMC. Geen idee wat zo’n ticket los kost. Iemand?

@ Azieazie, wanneer ga jij op reis? Wij gaan volgende week al weg :slight_smile:

Hallo Enzo,

Een "open busticket "van Hanoi naar Saigon kost je ergens tussen de $45 en $50.
Is afhankelijk van welke steden je wilt aandoen ( voornamelijk via Dalat of niet ) en welke maatschappij.

Voor tripjes zou je die gewoon ter plekke kunnen boeken, zijn er talloze van of, zoals Azie al schreef via een hotel/hostel.

Ik wens je alvast veel plezier en een leuke/mooie tijd in het geweldige Viet Nam.
Ton.

Hoi enzo, ik vertrek 24 feb, dus iets later dan jullie!

Via phoenix is het echt goed geregeld en schoon verblijf op halong bay ( dit laat nog weleens te wensen over met andere boten, begreep ik). Ik slaap ook in hun hotel, en vervoer vanaf vliegveld ( normaal regel ik alles ter plekke maar door veel Scams in hanoi , nu maar even op safe).

Ton, wat betekent die open ticket dan? Kun je dan gewoon onbeperkt reizen ofzo?

Enzo, veel plezier!!!

Hallo Azieazie,

Een "open bus ticket " betekend dat je in bv Hanoi een ticket koopt voor het trajekt Hanoi naar Saigon. Je kunt dan een bepaalde route kiezen met stopplaatsen en opstapplaatsen.
Hier kun je dus gewoon uitstappen en net zolang verblijven als je zelf wilt. Wil je weer verder dan moet je contact opnemen ( meesstal 24 uur van te voren met een telefoonnumer of bij het kantoor van de maatschappij ter plekke die je hebt uitgekozen ) en daar wordt dan een plek voor je gereserveerd en krijg je de vertrektijd. De bekendste zijn de volgende en daar staat misschien nog wel een betere uitleg bij en vind je ook de diverse mogelijkheden en de prijzen. Maar er zijn er nog veel meer die dit verzorgen.

http://www.thesinhtourist.vn/OpenBus.aspx?MaNoiDung=VkNWWA==
Borrow Money Online With Bad Credit and Instant Decision | ASAP Finance

gr
Ton.