De bedoeling is om in 6 weken van Hanoi naar Ho Chi Minh te reizen via de volgende route:
Hanoi / Ha Long / Ninh Bing /NP Cuc Phuong/ Hue / Hoi An / Nha Trang/
Da Lat/ Mui Ne/ Ho Chi Minh/ Mekong Delta
Heb ik het goed begrepen dat als je hiervoor een Open bus ticket koopt
je overal in/bij deze plaatsen kan opstappen als je dat 24 uur van te voren meldt?
Weet iemand wat de prijs is van zo’n ticket voor dit traject?
Alle info hierover is welkom.
Bedankt:thumbsup:
Dat klopt. Je kunt na landing bijv. een open busticket kopen (bij de vele tourbureautjes in Hanoi en vaak zelfs in je hotel. En inderdaad 24 uur van tevoren doorgeven dat je mee wilt. Je kunt ook per plaats losse tickets bestellen. Dat heb ik gedaan, en is ook prima bevallen.
Wat de prijs deze dagen is, weet ik niet. Ik hoop dat een medereiziger je daarvan op de hoogte kan stellen?
Hey, het is een goed idee om hier een open ticket voor te nemen. Anders kan zo’n tocht meer kosten dan het hoeft te kosten.
Als doorwinterd Vietnam reiziger, heb ik ondervonden dat het vooral niet het beste idee is om in je eerste hotel in Hanoi een open ticket te boeken (te duur + twijfelachtige maatschappijen).
Daarom raad ik persoonlijk de maatschappij “The Sinh Tourist” aan. Die zijn professioneel en iedereen probeert hen te kopiëren.
Ga naar 52 Luong Ngoc Quyen Street in de oude stad, en wees vooral voorzichtig met copycats die hetzelfde adres aangenomen hebben dan het origineel. Zoek de lichtblauwe winkel met deuren en airco binnen.
Meer dan 80 dollar per persoon zal het niet kosten, flesjes water, goede bussen en vooral veilige chauffeurs inbegrepen.
Ik wil er toch wat nuances op aanbrengen op de vorige posters.
Het klopt dat je een een busticket kan kopen, open busticket, van Hanoi naar Saigon.
In principe koop je gewoon enkeltjes voor de bus tussen verschillende steden.
Normale route vanaf Hanoi is
Hanoi-Hue-Hoi An-Nha Trang- Mui Nee- Saigon
Dit kost je je dan een bedrag zeg 80 dollar omdat dit de standaard route is en je hebt inderdaad de mogelijkheid om dar uit te stappen en wanneer je verder wilt even 24 uur van te voren even melden en je kan dan naar de volgende stad waar je een ticket voor hebt.
Zo zijn er diverse routes en de prijzen variëren per route.
Wil je een lokatie bezoeken bezoek buiten deze standaard routes dan betaal je extra.
Je kan dus niet voor 80 USD van Hanoi naar saigon via Dalat bijv.
Is een ander pakket en is wat duurder.
Je krijgt dan een enkeltje bus
Hanoi-Hue
Hue-hoi An
Hoi An -Nha trang
Nha Trang - Dalat
Dalat - Saigon
Wil je dus Mui Nee er ook bij, komt er dus de busprijs van nha Trang naar Mui Nee er bovenop.
Aangezien de afstand Mui Nee naar dalat niet echt veel afwijkt van de afstand Nha Trang naar Dalat kan de meerprijs meevallen.
Maar voor de stop in ninh Binh moet je al extra betalen, omdat dit niet een stop is op de standaard route.
Dus sammenvattend
Je koopt dus enkeltjes tussen de steden; dus in het voorbeeld van Hanoi-Hue-Hoi An- Nha Trang-Mui Nee- Saigon, heb je dus 5 enkeltjes tussen deze steden met de mogelijkheid om flexibel op en af te stappen en de meerdere steden kosten je boven het standaardpakket extra.
dus even kijken naar je route , daar je tickets op afstemmen.
Nee, zeker niet. Je zal in Hanoi nog 500 soortgelijke kantoortjes zien, maar die hebben niets te maken met The Sinh Tourist. Ze zijn eigenlijk de reden dat The Sinh Café van naam veranderd is naar The Sinh Tourist
De kantoren van The Sinh Tourist zijn blauw en lichtblauw.
Ik wil de euforie over Sinh Tourist niet verbreken, maar even wat aanvullen.
Sinh tourist heette inderdaad eerder "Sinh cafe "; eigenlijk ook wwer niet helemaal omdat de eigenaar van sinh cafe en sinh Tourist gewoon dezelfde is.
De wijziging heeft voornamelijk economische redenen.
De eigenaar wil met sinh Cafe weer terug naar het begin, een coffee shop en het touristische gedeelte onderbrengen bij een andere organisatie onder zijn beheer.
Vandaar de ook logische naamkeuze.
Betekend voor de toekomst dat het touristische gedeelte geheel verdwijnt van Sinh cafe en deze dus geleidelijk over gaat in Sinh Tourist.
Betekend dus ook dat je boekt bij sinh Tourist je moet misschien opstappen op een bus van Sinh Cafe.
Duke, heeft wel gelijk dat er vele mensen misbruik maken van deze goede namen.
Maar deze zit vooral in een wijziging met bijv. een spatie, een komma, punt extra in het mailadres of naam.
Maar dit is niet de reden.
ook op het gebied van de open bus tours is er concurrentie en er zijn honderden die deze service bieden.
Sinh cafe/tourist is de bekendste maar hoeft per definitie niet de beste te zijn.
Ik zou altijd even kijken naar je schema, dan naar de dan beste tijden van de bus va n de diverse bedrijven en dan kijken naar de referenties op het web en zo je keuze maken voor een vervoerder.
Dus niet alles laten afhangen van een naam.
Beide tips zijn zeker goed! Het ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor reiziger je bent. Zo was ik zelf ietwat laks en maakte het mij niet zoveel uit en had ik van tevoren geen idee welke plek ik zou aandoen (om die reden kocht ik per plaats een los ticket). Maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen graag reizen met een organisatie met een goede naam.
Beide tips zijn dus zeer bruikbaar voor onze mede-Vietnamreizigers! Thanks!
Ik heb het hele verhaal betreffende het open bus ticket gelezen. Aangezien wij (60plussers) ook op eigen houtje door Vietnam willen reizen, vraag ik me af, of er een bepaalde geldigheidsduur aan het ticket verbonden is. Wie kan mij daar uitsluitsel over geven. Alle overige tips en informatie mbt reizen door Vietnam zijn welkom.
B.v.d.
Claartje
Een open busticket is volgens mij een maand geldig. Je kunt ook per plek een ticket voor de bus kopen bij de vele tourbureautjes voor het geval je langer dan een maand nodig hebt.
Wat leuk, leeftijdsgenoten, wij zijn net onder de 60, maar vinden backpacken en op eigen houtje reizen nog steeds de ultieme manier van rondtrekken om de onbeperkte vrijheid die je hebt!
Veel plezier in Vietnam:dag:
Allemaal hartelijk bedankt voor de reactie. Ik ben weer wat wijzer geworden. Hebben jullie als ervaren Vietnamreizigers veel last gehad van opdringerige mensen wat betreft aanbieding hotels of zelfs zeggen, dat het opgegeven hotel niet meer bestaat en je dan naar een ander hotel brengen?
Groetjes
Claartje
Ik heb alleen de mensen met de cyclo’s opdringerig gevonden en soms een verkoper.
Of bedoel je de bus? Wat het handigst is, is om nooit zomaar met iemand mee te gaan als je een bus uitstapt. Ook niet om dan een businesscard van een hotel aan te nemen (er zijn in het verleden wel eens gevallen geweest dat je op het moment dat je het kaartje vastpakt, aan het hotel ‘vastzat’). Het handige van het open busticket is dat je bij een hotel, en soms ook meerdere hotels, wordt afgezet. Daar kun je dan een kijkje nemen en bevalt het je niet, dan kijk je verder. Je zit er niet aan vast, ook al word je er gedropt. Je kunt gewoon hotelletjes binnen lopen, vragen of men nog een kamer heeft en deze bekijken. Ik vond dit heel leuk: gaf zo’n vrij gevoel!
Ook wij zijn 60+ en zijn een reis aan het voorbereiden naar het zuiden van Vietnam en daarna Cambodja. Wij reizen ook individueel (waarschijnlijk oktober/november), dus de losse bustickets lijken daarvoor wel geschikt
Onderweg in prachtig Vietnam. Nu van phong-na naar Hanoi. Wij zoeken als afsluiting een mooi restaurant in Hanoi. Bij voorkeur niet in de grote hotels en met Vietnamese gerechten. We zitten niet op een budget, het mag wat kosten. Heb je een advies? mijn mailadres is peggymulderij@hotmail.com