Tips gezocht: Leuke hostels in Vietnam

Hallo,

Volgende week vertrekken we voor een reis van ruim 3 weken door Vietnam. Heeft er nog iemand tips voor leuke, gezellige hostels in:

• Hanoi
  • Hue
  • Hoi An
  • Mui Ne
  • HCMC

En heeft iemand hier ervaring met een Open Bus Ticket?

Thanx alvast!

Wij zijn met een open busticket gereisd van Sinh cafe. De tickets zijn goedkoop (iets van 40 dollar van HCMC naar Hanoi geloof ik) en de bussen zijn prima (voor de lange ritten is er een slaapbus, waar je dus de stooel in ligstand kunt zetten). Als je erg lange benen hebt, kan je wat krap zitten.
Om in te stappen moet je officieel een dag van tevoren bellen, dan wordt je bij je hotel opgehaald. Wij hebben ook wel een paar keer een uur van tevoren gereserveerd, dat kon toen ook, maar dat hangt af van het seizoen. Je wordt afgezet bij het Sinh cafe, dus soms is het handig een hostel daar in de buurt te zoeken. Je krijgt een dekentje en een flesje water erbij :).

Wij hebben vooral hostels uit de lonely planet bezocht en waren heel tevreden. Wij reisden in het laagseizoen en hebben niet gereserveerd, ter plaatse konden we vaak afdingen.

Hoi,

Een leuk hotel in Hanoi vind ik het ‘Stars Hotel’ (staat ook in de LP). En anders het ‘Ocean Star Hotel’ (is daar vlakbij).

In Hoi An ben ik verliefd geworden op het ‘Nhi Nhi Hotel’. Goedkoop, met zelfs een zwembad en ten tijde dat ik er was, was het personeel ook erg leuk. Het lijkt of het hotel ver buiten het centrum ligt, maar het is goed te lopen. Zeer schoon overigens.

In Huê is het ‘Sports Hotel’ aan te raden. Wij zaten eerst in een andere, maar het ‘Sports Hotel’ is toch wat schoner gebleken, is mijn ervaring.

In Mui Ne Beach heb ik een poos in een guesthouse vertoeft. Niet zo duur als de resorts, maar wel overal hangmatten en je stapt uit je bungalow ongeveer zo op het strand. Dit is het ‘Hong Di Guesthouse’.

In HCMC hebben we niet zo’n goede ervaring met de hotels, maar er zijn er daar zoveel in het backpackers gedeelte, dat je er rustig een zult vinden.

Zelf heb ik ook een open bus ticket genomen. Inderdaad niet zo duur. Maar de ‘echte’ slaapbus van Huê naar Hanoi (of andersom) is af te raden. De bedden zijn ongeveer 1m60. En soms betaal je veel te veel. Ligt eraan waar je je kaartje besteld. Je kunt dan denk ik nog beter met de bus waar Linleiden het over heeft (een ‘gewone’ bus dus). Maar verder is mijn ervaring met de bus heel goed. Het ligt eraan in welk hotel je verblijft, maar vaak word je bij je hotel inderdaad opgehaald. Je hoeft trouwens maar om je heen te kijken, en je kunt dit ticket regelen. Er zijn veel touroperators die dit regelen. Je kunt ook losse tickets bij de meeste hotels boeken. Zo veel duurder is dit niet.

Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt en misschien zijn er nog anderen die goede hotels weten? Succes!

Groetjes,

Anne-Jitske