Van Ha Noi naar Ho Chi Minh reizen over land.

Na Hong Kong kom ik aan in Ha Hoi (Saigon). Daarna ga ik over land reizen naar Ho Chi Minh.

Maar wat is het handigst om over land te reizen per (mini)bus, auto of scooter? En heb je ook nog hostels langs de route? Tips zijn ook altijd welkom:D.

je kunt reizen met het open busticket. deze is overal te verkrijgen in vietnam. de lange afstanden kun je dan afleggen met de slaapbus. het is allemaal geen luxe maar wel te doen.
een paar dagen met een easyrider is een leuke manier van reizen waarbij je onderweg veel van de omgeving ziet. ik weet niet hoeveel tijd je heb om van hanoi naar ho chi minh (dit is saigon) te reizen. Ik zou iig naar hoi-an, nin binh, dalat gaan.

Ik heb wil er 7/8 dagen voor uit trekken. Voor alle duidelijkheid ik wil dan van Hanoi naar Ho Chi Minh reizen ;)…

Hoi Rookie,

Als je 7 of 8 dagen hebt om van Hanoi naar HCMC te reizen, kun je niet echt tussenstops maken. Misschien is het je idee om ‘gewoon’ door Vietnam te reizen en hele korte tussenstops te maken? Ik doe een gok? Dan is het zeker mooi om tussendoor een trip met easyriders te doen, bijvoorbeeld van en naar DaLat.

Als je de highlights van Vietnam wilt zien, heb je normaal gesproken aan drie weken net genoeg. Of begrijp ik je verkeerd?

Zou je tips willen voor low budget hotels of mag het iets meer kosten? Ik raad verder ook een open bus ticket aan: je wordt opgehaald bij je hotel of een locatie dichtbij en afgezet bij hotels en de tickets zijn bij de vele tourbureautjes in Vietnam te halen.

Groetjes, Anne

Je begrijpt me goed ;).

Maar ik heb inmiddels al gelezen op andere forum’s dat 7/8 dagen te weinig zijn… Dus heb ik bedacht om eerst 4 dagen in Hanoi te blijven en dan in ongeveer 2 weken naar HCMC te reizen en in HCMC 4 te blijven. Dan vervolgens naar Cambodia te reizen. Totaal wil ik ongeveer 3 weken in Vietnam blijven. Maar het komt niet aan op een paar dagen ;).

Overigens ik heb een Lonely Planet besteld, dus daar zou ik ook wel flink informatie uit kunnen halen… Het liefst slaap ik in hostels of zou je dat afraden? Maar het wordt in ieder geval iets low budget.

Niks mis met hostels in Vietnam! Ze zijn niet allemaal even luxe, maar er ia voor elk budget wel iets te vinden.

Kijk trouwens uit met het open busticket: soms proberen ze je heel duidelijk af te leveren bij een hostel van een ‘vriendje’. Je hoeft daar uiteraard niet te blijven, je kan met behulp van de lonely planet ook gewoon een eigen keus maken.

jenny ,

bedankt voor de links naar de mooi geillustreerde websites !

geert,

Nee, de hostels zijn inderdaad vrij goed in Vietnam! De LP is hierin zeker een goede raadgever, die heb ik ook gebruikt.

Wat me trouwens opviel, is dat bij sommige hostels op een bordje voor de ingang stond dat ze in de LP staan, terwijl ze er helemaal niet in stonden. :wink:

Klopt dat het met het open bus ticket wat ‘vriendjespolitiek’ is: je wordt inderdaad vaak afgezet bij hotels/ hostels waar ze een contract mee hebben. Je kunt altijd bij deze hotels kijken en dan nog besluiten. Maar je kunt ook gewoon uitstappen en een ander hotel zoeken. No problemo!

Wat ook heel mooi is, is om via de Mekong Delta d.m.v. een tour al varend de grens met Cambodja over te gaan. Het tourbureautje waar je bij boekt, kan zelfs het visum voor Cambodja regelen. Lijkt me een hele mooie reis die je gaat maken!

Groetjes, Anne

Hallo Rookie,

Misschien een tip.

Kijk even op de site van Fox en naar de reis “beste van Viet Nam”.

Deze reis gaat over de weg, wel georganiseerd, maar daar even niet op letten, en duurt 3 weken.

De reis volgt ook de open bus route, en zo kan je zien wat er haalbaar is in 3 weken over de weg.

gr.
Ton.

Ik heb alleen maar in hostels geslapen en vond het geweldig! Schoon, vriendelijk personeel, soms gratis ontbijt en zelfs bier, echt top! Gevonden via LP en Tripadvisor of door gewoon rond te lopen.

Mijn favorieten:

• Hanoi Hostel http://www.vietnam-hostel.com/
  • Hue Backpackershostel (LP)
  • Nha Trang, backpackershostel (female dorm) (LP) Wel reserveren!
  • Saigon Backpackershostel (naast Long Guesthouse, de nr. 1 op Tripadvisor) maar eigenlijk nog mooier.

Groeten Sabry

Sabry ,

bedankt voor je hostel -tips !
welke van de 2 hanoi-hostels nam jij ? kan je beide vgl ? ik lees dat er ene
van de 2 een gezellig dakterras heeft , dewelke ?
ontbijt inclus. lees ik …ook lekker en uitgebreid ?
pick-up prijs aero-port vind ik niet direct terug …iets van 15$ vermoed ik ?

geert,

Geert,

Ik heb in Hang Ma geslapen. Dat is waar het gratis bier en de bar is. Ontbijt is simpel: toast met omelet en verder wat jam en fruit, koffie/thee maar vond het prima. Pick up idd rond 16 dollar maar goed geregeld. Heel relaxed. De staff spreekt supergoed Engels en mailt erg snel terug. Hele lieve mensen!

Groeten Sabry

Sabry ,

klinkt sympathiek … en exotisch (slapen in een Hang Ma-t…)

dank,
geert,

lol2 Daar ben ik ook wel voor te porren! Goede tip, zal ik voor mijn volgende reis naar Vietnam eens meenemen (al weet ik nog niet wanneer dat is).

Groetjes, Anne

Volgens mij is het een goed hostel :smiley: en met dank aan het gratis bier…

Vraagje! Bij hun op de website ziet ik ook dat ze toer’s aanbieden… Maar zijn ze goed en heb je er ervaring mee? http://www.vietnam-hostel.com/tours/detail/halong_bay_budget_tours Deze lijkt me wel leuk, de drie daagse…

Ik heb Sapa (3 nachten/2 dagen) en Halong Bay (1 nacht/2dagen) via ze gedaan ( Sapa: Single private room in Hotel 2*, Halong :twin share cabin on Superior Dragon Cruise) Maar let goed op want ze hebben verschillende prijsklassen. Sapa was geweldig (fantastische wandeling, goede gids, net hotel, kleine groep) en Halong Bay vond ik de organisatie, gids, eten en boot wat minder (kakkerlakken). Toch hoorde ik van andere mensen in het hostel prima verhalen over Halong Bay. Vooral ook over Monkey Island (zorg wel voor rabiës inenting!!) dus in principe aanbevelenswaardig en over het algemeen de goedkoopste vergeleken met de andere mensen in mijn tour.

Je kunt gewoon ter plekke boeken hoor, is vrijwel altijd plek. Of, en dat had ik van tevoren gedaan, een package deal maken. Ik betaalde 185 dollar voor Sapa, Halong Bay, 2 nachten hostel en ophalen vliegveld.

Da’s inderdaad een goede deal Sabry! Klinkt als een aanrader!

Groetjes, Anne