Voor Zuid-Vietnam (ten zuiden van Danang) zou ik de nieuwe oranje-rode Futa Phuong Trang busmaatschappij nemen. Die zijn echt een stuk beter dan alle andere maatschappijen en niet veel duurder.
Nunu bedankt voor je bericht, waar kun je voor de oranje bussen reserveren? Wij gaan van Hué naar het zuiden. Is er een kantoortje in Hué van deze maatschappij?
Wij hebben onze tickets geboekt bij de hotels waar we waren. Je wordt dan door een shuttlebusje opgepikt bij je hotel en naar de opstapplaats voor de grote bus gebracht. Bij aankomst in de plaats waar je moet wezen, wordt je ook weer met een shuttlebusje naar je volgende bestemming in die plaats gebracht. Het is dan wel noodzakelijk dat je iemand in het vietnamees voor je op laat schrijven waar je naar toe wilt, want als je op het grote busstation aankomt staan daar wel touts die proberen je te vertellen, dat deze service voor jou niet geldt en dat je daarom een taxi moet nemen.
Ik ben er niet zeker van dat Phuong Trang (Futa Buslines) ook helemaal in Hue komt, maar i.i.g. wel in Danang. Als je nog een geweldig hotel in Hue zoekt, dan kan ik het Jade Hotel van harte aanbevelen, waar je voor 15 $ per nacht een fijne kamer hebt. Zie voor reviews http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g293926-d2350513-Reviews-Jade_Hotel-Hue_Thua_Thien_Hue_Province.html
Hoi,
We zijn momenteel bezig met het plannen van onze reis en overwegen om een open bus ticket te kopen.
Via de website van sinh tourist (www.thesinhtourist.vn) wou ik op zoek gaan naar de mogelijke combinaties en de vertrek- en aankomsttijden van de bussen. Op de website vind ik deze informatie niet terug (enkel vertrektijden door enkeltjes te selecteren en dan de “geschatte” dag te kiezen, wat niet echt gemakkelijk werkt).
Op volgende website http://sinhcafe.com/index.htm vind ik wel informatie over de routes, vertrek- en aankomsttijden maar gezien de bovenstaande opmerkingen over de verschillende Sinh-organisaties, ben ik niet zeker of het om hetzelfde bedrijf gaat en ik deze informatie wel kan gebruiken… ![]()
Alle hulp is welkom !
Bedankt,
Nele
Hallo Nele,
Er staat een ander adres onderaan op hun website,
dus dit is een van de “neppers”:mad:
De echte “The Sinh Tourist” vindt je in
52 Luong Ngoc Quyen Street (in de oude stad)
Hanoi
Groet,
Wilma