Ik wil de nachtbus van Salta naar Mendoza gaan boeken en heb gekozen voor de “Bed Executive” plaatsen die zich bovenin de bus bevinden. Heeft iemand ervaring met waar je het beste kunt zitten; helemaal op de voorste rij, er net iets achter, in het midden of achterste rij?
Hoor het graag, voor 17 uur kies je natuurlijk het liefst voor de beste plekken! Ik weet dat er voor vliegtuigen sites zijn waar je kunt kijken hoe stoelen beoordeeld worden, wellicht kunnen we die ook hier voor gaan maken? :zon02:
De stoelen in de Argentijnse micro’s zijn zeer comfortabel en welke rij maakt niet veel uit. De voorste rij heeft als voordeel dat ze iets meer beenruimte hebben en dat je de hele weg de schitterende landschappen kan bekijken door de panoramaruit. De overige rijen zijn allemaal hetzelfde (zeer comfortabel).
In principe probeer ik altijd de voorste plekken bij het raam te boeken voor klanten, uiteraard vanwege het uitzicht. Wel heb je net achter de voorste plekken (bij het trapgat) soms lucht van de WC dat naar boven komt. Hou er overigens rekening mee dat het vaak óf te warm is, óf te koud. Dus neem een extra vest of iets dergelijke mee.
Sowieso vind ik zelf bovenin de bus zitten/slapen altijd prettiger dan onderin, minder beweging/rumoer van passagiers en vaak heb je onderin ook de overlast van wc-bezoek + eventuele, gratis meegeleverde luchtjes :drugged:
En wat denken jullie van de meest luxe plekken waarbij je de stoel compleet vlak kunt leggen (suites)? Deze zijn beneden in de bus, in het midden/achterste helft? Het klinkt wel heel lekker om de stoel helemaal vlak te kunnen leggen, nadeel is wellicht de plaats?
Als ik Cama Suite kán boeken, doe ik dat zeker. Het is toch nog een stuk comfortabeler dan Cama. En zelf vind ik beneden zitten juist prettiger dan boven: er zitten minder mensen (9) en het schommelt er minder. Wel neem ik dan altijd de achterste stoel(en), zodat je niet direct bij de wc zit. Wel heb je het nadeel dat je geen bergplaats boven je hoofd hebt voor je jas/rugzak, maar dat past ook prima onder je stoel/voetenbankje.