Over twee maanden ga ik met mijn zoon naar Argentinie. We reizen met de bus van Buenos Aires naar Salta. Dan door naar Catamarca en dan ga ik alleen :frown: met de bus weer naar Buenos Aires. Mijn zoon heeft ervaring met de bussen daar;hij heeft er een jaar gewoond.
Wie heeft er ervaring als vrouw alleen, 18 uur in de bus ?
Lydeke
Hallo Lydeke,
Ik moet me natuurlijk als man niet met vrouwenzaken bemoeien, maar ik zou me absoluut geen zorgen maken als ik jou was. Mijn schoonmoeder reist al jaren in haar uppie door het hele land en ikzelf heb ook heel Argentinië van noord naar zuid meerdere malen gedaan en de conclusie is: reizen met de bus in dit land is comfortabel en veilig. Zorg wel dat je een goede bus neemt, met een comfortabel bed en bespaar niet op de reis.
Ik heb even voor je gezocht en bijvoorbeeld General Urquiza/Sierras de Córdoba doet dit traject (SFdV de Catamarca - Bs Aires) in ruim 14 uur en biedt de meest luxe categorie aan, de “cama-suite”. Kosten vandaag 245 pesos (+/- 50 €).
Mocht je nog meer hulp nodig hebben, stuur dan even een privé-bericht. Wij wonen in Midden-Argentinië, in de Sierras de Córdoba. We organiseren veel individuele excursies en rondreizen in o.a. Salta en Catamarca.
Veel plezier,
Jan
Dank je wel Jan, klinkt heel geruststellend !!
Ik zal je aanbod in overweging nemen,
groeten Lydeke