Van Santiago naar Buenos Aires

Hoi allemaal,

In september ga ik met mijn vriend van Santiago naar Buenos Aires reizen. Vliegtickets zijn al geboekt :). We hebben hiervoor 4 weken. Via het noorden van chili, klein stukje bolivia meepakken, zo naar Buenos Aires. We willen ongeveer deze route doen:
Santiago - Valparaiso - San pedro de Atacama - Uyuni - Salta - Iguazu falls - Cordoba - Buenos Aires.

Vroeg me af of dit te doen is in 4 weken, is het niet teveel wat we willen zien. En wat zijn de beste reis mogelijkheden? Is het goed te doen met de bus? (van santiago naar san pedro bijvoorbeeld; is wel 20 uur in de bus zitten, maar is dat te doen?). Of zijn er nog andere plekken die we gezien moeten hebben?

Hoe zit het met geld? Ik heb gehoord dat je veel geld kan besparen als je veel dollars meeneemt. Heeft iemand hier ervariring mee?

Alle tips zijn welkom!

Groetjes

Op zich is je reisschema uit te voeren in 4 weken, ik vind het persoonlijk wel behoorlijk vol. Als je veel met de bus wilt doen zitten er hele lange trajecten bij, degene die je zelf al noemde, maar ook Salta - Iguazú en Iguazú - Córdoba zijn lange trajecten. Zie hier een topic over de langeafstandsbussen. Als je wat meer rust in wilt bouwen zou ik Uyuni óf Córdoba schrappen. Wanneer je diverse binnenlandse vluchten maakt bespaar je wel flink wat tijd, maar deze zijn prijzig.

Qua cash: voor Argentinië is het zeker een goed idee om cash euro´s of US$ mee te nemen. Deze kun je vervolgens proberen te wisselen op de zwarte markt; wees hier wel voorzichtig mee, vraag om connecties. Als je in Salta of Buenos Aires wilt wisselen kan ik je betrouwbare contact doorspelen (stuur me dan even een privé-bericht). Sowieos zijn serviceverleners (hotels, restaurants, tour operators, autoverhuurders, etc.) geïnteresseerd in cash US$ of euro, check van te voren wel goed de koers.

Maak er een mooie reis van, groet,

Jan