Hoi allemaal,
In september ga ik met mijn vriend van Santiago naar Buenos Aires reizen. Vliegtickets zijn al geboekt :). We hebben hiervoor 4 weken. Via het noorden van chili, klein stukje bolivia meepakken, zo naar Buenos Aires. We willen ongeveer deze route doen:
Santiago - Valparaiso - San pedro de Atacama - Uyuni - Salta - Iguazu falls - Cordoba - Buenos Aires.
Vroeg me af of dit te doen is in 4 weken, is het niet teveel wat we willen zien. En wat zijn de beste reis mogelijkheden? Is het goed te doen met de bus? (van santiago naar san pedro bijvoorbeeld; is wel 20 uur in de bus zitten, maar is dat te doen?)
Of zijn er nog andere plekken die we gezien moeten hebben?
Alle tips zijn welkom!
Groetjes
Het is allemaal wel te doen met de bus alleen moet je je wel bedenken dat er behoorlijk lange afstanden tussen zitten. Niet alleen naar San Pedro de Atacama maar ook van Uyuni naar Salta, dan weer naar Iguazu en weer terug naar Cordoba zijn hele lange reizen. Ik weet niet of Cordoba veel toevoegt, vond het niet heel bijzonder (maar heb er toen ik er was ook weinig ondernomen, was er in 2006 redelijk aan het einde van mijn reis destijds). Iguazu is prachtig maar ligt wel een heel eind uit de route, je zit er 2 dagen voor in de bus. Ben verder niet heel bekend met routes in Argentinië (Salta en Mendoza vond ik wel erg mooi en gezellig). Op het Argentinië forum kunnen ze je waarschijnlijk beter helpen met route tips.