Beste leden,
Ik zag dat hier vaak trip tips gevraagd worden en dat leek mij ook een meerwaarde te kunnen zijn voor onze trip, wat denken jullie:
We zouden hier 21 dagen over doen:
- start Santiago
- valparaiso
- richting noord chili - wat kunnen we hier onderweg doen?
- Atacama
- Salta / tucuman
- dan naar zuiden argentinie: cordoba
- Mendoza
Is dit haalbaar met het publiek transport? (bus)
Alvast bedankt!
Maarten
In Zuid-Amerika wordt er heel veel gebruik gemaakt van (luxe!) bussen over lange afstanden, dus inderdaad prima te doen. Tussen Santiago/Valparaiso en Atacama is er in mijn ogen niet zo héél veel bijzonders te doen of zien, je zou een stop kunnen overwegen in La Serena waar je goeie stranden hebt, mooie valleien (Elqui!) en ook telescopen/observatorium kan bezoeken. Maar rondom San Pedro de Atacama heb je heel wat meer mogelijkheden.
In Argentinië moet je zeker de tijd nemen (en liefst een auto huren) voor de omgeving en bijvoorbeeld het rondje Salta - Cafayate - Cachi - Salta doen (de Valles de Calchaquiés). Ook Tilcara/Humahuaca/Purmamarca ten noorden van Salta zijn zeer de moeite waard. Als je naar het zuiden afzakt kan je een stop overwegen bij de parken Valle Ischigualasto (ook wel Valle de la Luna genaamd) en Talampaya. Maar met de nachtbus kan je ook eenvoudig in 1x van Salta naar Mendoza, of naar Cordoba.
Houd wel rekening met het seizoen, in de wintermaanden (juli/augustus) kan de pas tussen San Pedro de Atacama en Salta afgesloten zijn wegens sneeuwval!
1 like
Beste Flipsen,
Dit is al mooie feedback!
Bedankt!
Vliegen van Atacama naar Salta kan een oplossing bieden, of is dit prijs gericht een slecht idee?
Als je een vlucht kan vinden die dit traject doet, gelijk boeken
Maar die ga je niet vinden ben ik bang… Normaal gesproken is de bergpas altijd wel open hoor, maar in de winter kan je net slecht weer treffen en dan heb je een probleem, hoewel ze altijd wel snel opruimen/sneeuwschuiven.