Rondreis Noord-Argentinie 3,5 week

Hallo allemaal,

Deze site heeft me enorm geholpen met informatie over deze reis en onze vorige reis naar Thailand. Ik vind het fijn dat er mensen zijn die dag in dag uit reageren op vragen van reizigers! Mijn dank daarvoor!

In April vertrekken mijn vriendin en ik voor 3,5 week naar BA om rond te trekken in Noord-Argentinie. Daarbij willen we een uitstapje maken in Bolivia (om Salar de Uyuni te zien) en Chili (San Pedro de Atacama).

In grote lijnen gaat onze reis er als volgt uitzien:

dag 1 reis BA
dag 2 BA
dag 3 BA
dag 4 BA
dag 5 Reis naar Puerto Iguazu
dag 6 Puerto Iguazu
dag 7 Puerto Iguazu
dag 8 Reis Salta
dag 9 Salta
dag 10 Salta
dag 11 Salta
dag 12 Salta
dag 13 Reis naar Tupiza
dag 14 Tour van Tupiza naar Uyuni
dag 15 Tour van Tupiza naar Uyuni
dag 16 Tour van Tupiza naar Uyuni
dag 17 Tour van Tupiza naar Uyuni, aankomst Uyuni
dag 18 Reis met Bus naar San Pedro
dag 19 San Pedro
dag 20 San Pedro
dag 21 San Pedro
dag 22 San Pedro
dag 23 Reis naar Salta
dag 24 Reis naar BA
dag 25 17:00 vliegen naar Nederland
dag 26 Aankomst Amsterdam

Ik heb jullie hulp nodig.

• Wat vinden jullie van deze planning? Is dit te doen?
  • Tot en met dag 12 lijkt mij de reis goed te doen, maar vanaf dag 13 weet ik eigenlijk niet zo goed hoe we het beste een bezoek kunnen brengen aan zowel Bolivia als Chili. Ik heb namelijk ook gelezen dat er wel eens problemen zijn op de grens van Bolivia naar Chili… Kunnen we beter de bus terug nemen naar Salta en vanuit daar naar San Pedro reizen? Of kunnen we het beste vanuit Salta naar San Pedro gaan en vanuit daar naar Salar de Uyuni?

Mochten jullie voor de rest nog tips hebben, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg Niek

Hola Niek,

ziet er goed uit de planning…
Heb van gasten gehoord dat ze eerst naar San Pedro gaan, vandaaruit Salar de Uyuni te doen om in Uyuni uit te stappen en via Tupiza weer Richting Salta te gaan. Of dat andersom ook kan? Weet ik eerlijk gezegd niet.

Succes maak er een mooie reis van.
Het is mooi hier in het Noord-Westen!!

Saludos

Alex y Rijkje
B&B Casa Hernandez
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar

Hey Niek,

Planning is m.i. prima haalbaar.

Hoe wil je van BA naar Puerto Iguazu reizen en vandaar door naar Salta ? Met het vliegtuig ?

Het rondje Salta - Tupiza - San Pedro - Salta kan in beide richtingen.
Heb je dit draadje ‘Tips gevraagd’ er al eens op nagelezen ?

Er wacht jullie ongetwijfeld een prachtreis ! 'k Ben stiekem jaloers, haha.

Grtz, Line

Bedankt voor jullie reactie!

@ Alex y Rijkje: over de route Salta - San Pedro - Uyuni - Salta lees ik inderdaad geen negatieve verhalen over. We gaan er zeker wat moois van maken!

@ Line C : We zijn van plan om beide met de bus te gaan doen. Chenque heeft eens een pdf bestand op dit forum gezet, deze heb ik hiervoor gebruikt. Ik lees overal dat de nachtbussen met een ‘cama’ heel goed te doen zijn. Bedankt voor de link naar de tips. Ik verwacht dat deze mensen ook Salta - San Pedro - Uyuni - Salta hebben gedaan. Nu nog even kijken of de bussen ook op deze dagen rijden…

Niek neem voor die lange afstanden altijd super cama of cama ejecutivo. Die stoelen zijn breed, kunnen helemaal plat en je krijgt dekentje en eten etc. Is vaak maar ietsjes duurder.

Bedankt voor je reactie Gallina.

Hoe ziet de busreis Iguazu - Salta er precies uit? In het pdf bestand van de busreizen zie ik dat je er ongeveer 24 uur over doet en via Resistencia reist. Moeten we daar overstappen? Is die 24 uur inclusief overstappen of puur reistijd?

Groet, Niek

Hoi Niek, leuk om je planning te lezen… Ik ga eind april zelf ook naar argentinie en Bolivia en zie dat onze planning aardig overeenkomt, ik volg deze berichten dan ook even wie weet haal ik er zelf ook gelijk tips uit. Alvast een hele fijne reis gewenst…

Hallo Jessy,

Leuk om te lezen! Kijk vooral veel op dit forum, is genoeg te vinden :thumbsup:
Veel plezier alvast!

Hallo allemaal,

Hoe ziet de busreis Iguazu - Salta er precies uit? In het pdf bestand van de busreizen zie ik dat je er ongeveer 24 uur over doet en via Resistencia reist. Moeten we daar overstappen? Is die 24 uur inclusief overstappen of puur reistijd?

Groet, Niek