Rondreis door Noord en midden Argentinie

Hoi Iedereen,

Alvast heel erg bedankt voor alle tips die ik hier heb gelezen!

Ik en mijn vriend vertrekken vanaf 2 november a.s. voor 4 weken naar Argentinie en we hebben er super veel zin in. Het retourticket met KLM (BA) is al geboekt >>>. Ik ben druk bezig met de planning en heb veel moeten schrappen, want ik heb me erg vergist in de afstanden…

Dit is de planning zoals ik hem nu heb:

2 nov BA aankomst s’avonds
3&4 nov BA
5 nov BA – Iguazu (met de bus?)
6 nov Iguazu aankomstdag
7 nov Iguazu (Brazilie)
8 nov Iguazu (Argentinie)
9 nov Iguazu – Salta – binnenlandse vlucht & auto huren
10 nov Salta > Purmarmarca
11 nov Purmarmarca > Salta
12 nov Salta > Cachi
13 nov Cachi > Cafayate
14 nov Cafayate > Salta
15 nov Salta of San Lorenzo
16 nov Salta - Mendoza > binnenlandse vlucht?
17 &18 nov Mendoza
19 nov Mendoza – Bariloche > met de bus?
20 nov aankomstdag Bariloche > auto huren
22 & 23 nov Bariloche
24 nov Bariloche > Puerto madryn >
Dit wil ik graag met de trein doen, maar op welke dagen/tijden gaat deze en is deze route mogelijk? Ik ben bereid om e.e.a. te schuiven.
25 nov Puerto Madryn aankomstdag
26 & 27 nov Puerto Madryn
28 nov Puerto Madryn > BA >met een binnenlandse vlucht?
29 nov BA
30 nov BA > AMS

Denken jullie dat deze planning te doen is in 4 weken tijd? Sla ik niet te mooie plaatsen over? Is de reisvolgorde juist of kan ik beter eerst vanuit BA naar Puerto Madryn (ivm de kans van het zien van de walvissen) reizen en vervolgens Bariloche. Ik heb in eerste instantie voor deze volgorde gekozen ivm de kans dat het later in de maand iets warmer zal zijn in Bariloche/ puerto Madryn.

Volgens mij is KLM niet aangesloten bij One WORLD en moet ik deze 3 binnenlandse vluchten dan los aanschaffen of kan ik toch ergens een 3 vluchten pas kopen? Zijn de trajecten welke ik met de bus wil doen, te doen? Of zouden jullie dit anders aanpakken? Ik had ook graag El Calafate aan de reis toegevoegd, maar ik denk dat dit te veel wordt.

Alvast bedankt voor jullie hulp en suggesties.

Groeten,
Sabina :zon02:

Ik zou wellicht de volgorde omdraaien. Niet zozeer vanwege de walvissen, die zijn er zeker tot eind november. Maar wel omdat je dan steeds meer het “Zuid Amerika” gevoel krijgt. Patagonië zal minder een cultuurshock geven dan Salta en omstreken en Iguazú :slight_smile:

Bijkomend voordeel is dat je dan de Tren Patagonico van de kust naar Bariloche neemt (vertrek op vrijdagen). Doe je het andersom, dus vanaf Bariloche naar de kust (vertrek op zondagen), dan kom je haast midden in de nacht aan in San Antonio Oeste en zie dan maar eens in Puerto Madryn te komen zonder al te veel gedoe/wachten.

El Calafate toevoegen kan, maar daarmee wordt je reis wel een stuk duurder. Overigens wel erg de moeite waard, maar zowel onderdak, vlucht (met de bus nogal een mijl op zeven) als excursies zijn erg duur daar. Eventueel zou je Mendoza in dat geval kunnen skippen.

Voor vervoer heb je de volgende mogelijkheden:
Tussen Buenos Aires en Iguazu: bus of vlucht (LAN/Aerolineas)
Tussen Iguazú en Salta: rechtstreekse vlucht (Aerolineas, enkele dagen per week)
Tussen Salta en Mendoza: bus of rechtstreekse vlucht (Aeorlineas, enkele dagen per week)
Tussen Mendoza en Bariloche: bus of rechtstreekse vlucht (Aerolineas, enkele dagen per week)
Tussen Bariloche en Puerto Madryn: Tren Patagonico of bus (sneller en direct)
Tussen Puerto Madryn en Buenos Aires: bus of rechtstreekse vlucht (Aerolineas of AndesOnline)

Kijk voor een handig overzicht qua bustijden op het schema van Chenque.

Airpassen klinken erg leuk, maar zijn in de praktijk vaak problematisch omdat er maar weinig stoelen per vlucht beschikbaar zijn voor deze pas. Het is dus niet zo dat je zomaar elke willekeurige vlucht kan kiezen. LAN is daar wel een stuk makkelijker in dan Aerolineas Argentinas.

Hoi Flipsen!

Dat is snel! Bedankt voor de goede tips! Ik ga de reis omdraaien, het lijkt me inderdaad een leuk idee om steeds meer het Zuid Amerika gevoel te krijgen :zon02:

De vluchten en bussen ga ik nog even goed bekijken.

Groeten,
Sabina