Santiago de Chile- Buenos Aires

Hi forumgebruikers,

Mijn vriendin en ik willen graag aankomende oktober (2006) een reis maken van Santiago de Chile naar Buenos Aires. 2 landen die we heel graag willen zien. We hebben maar 3 weken gezien onze geliefde werkgevers ons niet langer kunnen missen. Doorkuisen van de Andes lijkt ons al een hele uitdaging. Heeft iemand al ervaring met deze route? Santiago- Mendoza- Cordoba- BA.
Het grote voordeel lijkt ons naast de 2 landen, 2 wereldsteden, fantastische natuur in de Andes. 2 grote wijnstreken, 2 oceanen. Kortom alles in tweevoud bijna.
Iemand die deze route al eens heeft gedaan of een gedeelte daarvan, reacties zijn graag welkom. Zij deze 3 weken bv voldoende voor deze route, is de route aan te raden met OV of met auto?

Thnks!
Mark

hai
zeker een gaaf plan!
ik ga 6 februari naar chili,begin in santiago en dan helemaal naar het zuiden, vanaf daar met een boot (www.navimag.com) en weer terug naar santiago, ik heb 6 weken de tijd, dus dat moet lukken. niet datje wat aan dit bericht hebt, maar misschien vindt je het leuk om te weten,aangezien je ook naar chili gaat. ik hou een dagboek bij ( als ik er genoeg tijd voor heb) op www.yvonnetje.waarbenjij.nu.
goeie reis alvast.
groetjes Yvonne

Euhm… Santiago en Buenos Aires zijn toch plaatsnamen?? Sorry beetje flauw van me. Laatste dagje Zuid Amerika, ik ga morgen naar huis… misschien daarom.

Zelf ben ik van Buenos Aires richting Santiago gegaan, maar met een omweg. Ik ben eerst naar Bariloche gegaan, toen naar Mendoza en daar de grens overgestoken. Het is heel makkelijk om van Santiago naar Mendoza te komen, er gaan heel wat bussen op een dag die kant uit, door het Andesgebergte, het duurt een uurtje of 6.

Met Cordoba heb ik geen ervaring. Maar vanuit Mendoza moet het geen probleem zijn om via Cordoba en andere plaatsen BA te bereiken. BA is een grote stad, neem er de tijd voor.

Als je meer vragen hebt, laat maar weten, ik hoop dat ik je tot dienst kan zijn. En Yvonne, ik ga zeker je site in de gaten houden! Ik wil namelijk graag ook eens die bootreis maken en dan ook de rest van Patagonie en Vuurland onder handen nemen. Als je wilt, ik heb ook een site http://veertjebeertje.waarbenjij.nu Niet meer geheel up to date, maar het is een weergave van wat ik heb gezien en gedaan. Ik denk dat ik het nog bij ga werken als ik weer thuis ben.

Houdoe voor nu, Vera

Ruim een jaar geleden ben ik in Patagonie geweest. Begonnen in Buenos Aires en geeindigd in Santiago de Chile (en ja, ook gebruik gemaakt van de Navimag, wat overigens een ex-Nederlandse ferryboot is). Maar goed, dat terzijde.
Mijn ervaring met beide landen is dat reizen met bussen goedkoop en zeer comfortabel is. De route die jullie af gaan leggen, daar heb ik geen ervaring mee, maar ik ga er halfbakken vanuit dat het openbaar vervoer in heel Chili en Argentinie dik in orde zijn. M.n. de Argentijnen willen het de toeristen naar het zin maken omdat je er echt gezien wordt als gast. De Chilenen zel wel wat lakser. Argentinie heeft een paar jaar geleden een flinke dauw gekreken en dat merk je overal nog steeds. Maar ik ben zeer positief over beide landen en ik weet zeker dat ik ooit nog eens terugkeer.

Dennis