beenruimte busvervoer argentinë

Holla, kan iemand mij zeggen hoe het gesteld is met de beenruimte in de bus voor iemand van ca. 1.90 mtr. Ben tot nu toe met het vliegtuig gereisd, maar wil nu wel eens de (nacht)bussen proberen.

bij voorbaat dank,
Colja.

Lange afstands bussen zijn zeer luxe over het algemeen. Daar kan Nederland nog wat van leren. Je hebt, voor de lange afstanden cama, dat is met een voetenbankje en je stoel kan heel ver naar achteren, of super cama, soms heet het anders iig de duurste klasse, je stoel kan helemaal plat, je krijgt een dekentje, kussentje en eten en drinken.
Ik heb even een plaatje van het internet voor je afgeplukt zodat je een beetje een idee hebt.

Afgelopen September heb ik de nachtbus van Buenos Aires naar Posadas genomen, met VEEL beenruimte. Ik ben zelf 1.93m en heb, na de maaltijd die geserveerd werd, echt perfect geslapen. Dekentje en kussen lagen al klaar.

ipv 2 stoelen-gangpad- 2stoelen, zoals in de veel touringcars, hadden we hier 2 stoelen- gangpad-1 stoel. 25% groter dus, goed te verstellen en een “klep” voor je benen.

Dat zal natuurlijk per bus maatschappij verschillen, dit was met expresso Singer zonder een extra luxe klasse ofzo.

Reuze bedankt Gallina en Mart voor jullie snelle respons. Kan nu met een gerust hart mijn trip uitstippelen.

Colja.

Tja, met die lange afstanden hier :zon02:

Na het afleggen van duizenden kilometers per openbaar vervoer hoor je mij in Nederland niet zo snel meer klagen. 3 uurtjes naar Maastricht? Nou, in Argentinië zie ik zes uur nog als een meevaller.