Welke luchthaven?

A.s december ben ik van plan om naar costa rica te gaan en zoek mijn reis van te voren heel grof uit maar boek van te voren niks.
Behalve mijn vliegticket. Nu sta ik echter voor een probleem.

Mijn heenvlucht wil ik boeken naar San Jose en mijn reis zal ongeveer zijn

San Jose-Tortuguero- Arenal- Monteverde

Vraag 1 Is het dan echter verstandig om een terugvlucht vanuit Liberia of weer vanuit San Jose te boeken terug naar Nederland.

Tevens wil ik bij aankomst in Costa Rica (21u) een hotelletje pakken in de buurt van het busstation waar een bus staat die naar Tortuguero gaat.
Ik had eerder al van iemand vernomen dat ik dan beter niet een hotel in het centrum kon kiezen
**Vraag 2 **Iemand een tip voor een hotel die tevens ook gezellig is aangezien mijn aankomst 21u op 31 december is:)

Groetjes

Wat betrefty je terugvlucht.
Het is helemaal afhankelijk waar je op het eind verblijft.
Verblijf je de laatste dagen aan de kust van Guanacaste of bij Rincon dan zou je terug kunnen vliegene vanaf Liberia. Als je ergens anders verblijft is het handiger om via San José terug te vliegen.

Het busstation naar Guapuiles, Cariari is het station Caribeños.
Dit station ligt naast het kindermuseum in San José.
De eerste bus naar Guapiles vertrekt om 5.30 uur.
Hotels in de buurt zijn o.a. Villa Tournon en het Radisson.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Guapuiles??? daar start ik niet;)
Ik wil bus pakken van san jose naar Tortuguero

Toch bedankt voor je reactie:)

Er gaat geen bus van San José naar Tortuguero. Tortuguero is alleen bereikbaar per boot of met een binnenlandse vlucht.
Je moet de bus nemen naar Cariari via Guapiles.
In Cariari ga je door naar het haventje voor de boot naar Tortuguero.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Kijk even wat de prijzen doen van de vluchten die je wil boeken.
Het zou kunnen dat je vanaf Liberia eerst naar San Jose vliegt, en vervolgens door naar Europa. Anderzijds zijn er internationale vluchten vanaf Liberia. Prijstechnisch is een retourvlucht naar San Jose het voordeligste en zou je vanaf Liberia een vlucht naar San Jose kunnen boeken.

Oudejaarsavond is hier niet zo’n feest zoals in NL. De meeste mensen gaan op tijd naar bed. Oliebollen kennen ze hier niet, wel tamales, een deegmassa met groentes en vlees, gewikkeld in een bananenblad.

Tja die verwerk je toch makkelijker voor het ontbijt, mis je de smaak van oliebollen dan zou je churros kunnen proberen. Er is her en der wel wat te doen op 31 december, de meeste mensen verblijven echter bij hun familie. Het vuurwerk is niet spectaculair, boven San Jose vliegt er wel wat de lucht in, maar vergelijk het niet met de middelgrote Nederlandse stad. Er zijn een paar buurten waar mooie feesten gegeven worden, maar daar zit de gemiddelde costa ricaan niet.

haha. eindelijk eens een rustig nieuwjaar dus:)
Het maakt dus niet zoveel uit welk hotelletje ik kies. Ga dan op internet wel speuren naar leuk hotel in de buurt van busstation

Speur niet te hard om bovenop het busstation te zitten, vaak is het de moeite (en het geld) waard om in een buiten gebied te zitten. Een taxi kost ongeveer $1,10/km en rekent geen voorrij kosten.