Ik vertrek 16 januari 2013 (dus al snel) naar Peru om daar een maand vrijwilligerswerk te doen.
Mijn plan is om erna op 21 februari door te vliegen naar Costa Rica omdat ik dit land erg graag wil bezoeken en
er misschien alleen ga rondreizen.
Nu zijn retour tickets van Lima naar San Jose rond de 800 euro vind ik vrij prijzig.
Mijn retour van Lima - Amsterdam heb ik wel zo goed als rond. heen op 16 januari terug op 15 maart.
Zijn er goedkopere retours te vinden vanuit Peru zelf, dus van Lima naar San Jose?
Ik heb net wel gekeken van Lima naar Panama city dit kost rond de 300Euro dus een stuk minder.
Maar dan zou ik wel alleen nog weel lange busreis moeten afleggen om weer in San Jose te komen.
Dus wel wat omslachtig en ik weet niet of ik mij helemaal op mijn gemak voel om dit deel alleen af te reizen.
Ik heb veel gereisd maar bijna altijd met een vriendin of mijn vriend.
Wie o wie heeft er goede tips om toch vanuit Lima op een goedkopere manier in San Jose terecht te komen.
Of zou de panamacity en dan bus optie toch een goede zijn?
Ryanair, Air Berlin en dat soort goedkope vliegtuigmaatschappijen kennen we niet in Latijns Amerika. Taca, Copa en Avianca bepalen zo ongeveer de tarieven en die zijn fors.
Via despegar.com kun je wellicht de goedkoopste opties uitzoeken. Vanaf Panama City kun je met de Tica bus naar San José reizen. Kost allemaal meer tijd met de bus, maar scheelt wel in geld.
is die busreis goed te doen? veilig vertrek punt vanuit Panama? of zijn er anders leuke tussen stops te maken wellicht zijn er op die route door Panama ook toffe stops te maken? zodat ik die bus reis op de heen weg naar San Jose kan opknippen. ik heb mij verder nog helemaal niet verdiept in Panama…
Is het anders n nachtbus die er tussen panama city en san jose gaat en iets van 10 uur geloof ik.
T kost idd. extra tijd want moet dan rond de 13e maart ook weer terug van San Jose naar Panamacity om weer terug te vliegen naar Lima waarop ik weer terug vlieg naar Amsterdam. Dus vandaar dat ik m’n keuze even goed af wil wegen.
De busreis van Panama naar San José is prima te doen in een moderne bus van Tica bus.
je kunt natuurlijk ook met een Panamese bus naar David reizen, in noord Panama. Daar vandaan kun je dan naar Bouquete of naar de Caribische kant, Bocas del Torro, reizen met de bus, of zelfs met een vliegtuigje. Vanuit David kun je met Tracopa naar San José reizen. Vanuit David kun je ook met een mini-busje vanaf het busstation in David naar Paso Canoas, de grensplaats met Costa Rica reizen. Vanuit Paso Canoas reis je dan weer verder met een lokale bus naar Palmar–> verder naar San Jose of –> verder naar de Pacific. Voor al deze routes geldt: veel reistijd! Met het vliegtuig van Lima naar San José duurt slechts één dag. Op de kaart lijken die landen dicht bij elkaar te liggen, maar dat is toch 2563 kilometer uit elkaar! Dat is de afstand van Amsterdam tot voorbij Moskow!
Waarom ga je weer terug naar Lima om vandaar uit terug te vliegen naar A’dam? Dat is toch veel tijd/geldverlies? KLM vliegt ook vanuit Panama naar A’dam.
Ik zou zeggen: blijf lekker in Peru, daar is zo veel te zien, verspil geen tijd aan eindeloze busreizen en kom later nog eens terug naar Costa Rica!
bedankt voor je toelichting! dat ik naar Costa Rica ga is omdat ik eerder 2 maanden door Peru en nog een maand door ecuador heb gereid. Ik ga nu terug naar Peru om een vrijwilligersproject te doen in Cusco hier blijf ik ongeveer 5 weken.
Dat ik erna door ga naar Costa Rica om dit land (waar ik nog nooit eerder ben geweest) staat dus zo goed als vast.
Omdat vanuit Panama te bereizen is idd n flinke route dus dan lijkt mij direct vliegen op Costa Rica toch een betere optie.
Waarom ik terug vlieg naar Lima is omdat ik al samen met Raptim heb uitgezocht wat het zou kosten om een enkeltje Lima te nemen en dan te vliegen na een maand te vliegen naar San Jose en vandaar uit bijv. via america of mexico terug te vliegen.
Dit maakt het niks goedkoper dus dan is de retour naar Lima bij deze al geboekt voor 800 en zoek ik dus alleen nog naar gunstige prijzen om een retour San Jose in te bouwen! Zo vaak ben ik niet aan die kant van de aarde dus dan maar n iets duurder ticket waarschijnlijk uiteindelijk.
Toen een vriend van mij in Lima zat dachten we ook, we gaan samen een keer op de koffie. Uiteindelijk bleek dat het het goedkoopste was als we beide naar Mexico City zouden gaan.
Het is de moeite waard om af en toe op de website van TACA of een andere locale carrier te kijken of ze aanbiedingen hebben naar een vliegveld met wat meer gunstig verkeer. Zo zou het kunnen dat je met een weekendje Havana, Mexico City of Miami ineens een stuk goedkoper naar Costa Rica kunt komen. Vluchten vanuit de VS willen nog weleens gunstig zijn naar Costa Rica’s 2e intl vliegveld Liberia. Het is een stuk verder van het centrale gedeelte van Costa Rica, maar goed als je dan toch overweegt om 800km in de bus van Panama City naar Costa Rica te gaan is dat toch een gunstiger alternatief
Denk aan de juiste entingen als je vanuit Zuid Amerika komt en een tussen stopt maakt in Panama. Ze kunnen moeilijk doen als je geen gele koorts entingen hebt.
Vraag dit na bij aan ambassade of GGD.