Samen met 3 vrienden ben ik van plan volgend jaar naar Peru te gaan. We willen deze trip (ca. 3,5 week) combineren met een van Peru’s buurlanden, meest logisch Bolivia, Colombia of Equador.
Nou wordt dit mijn eerste keer in Zuid-Amerika en heb ik de vliegprijzen naar en in Azië nog vers in mijn hoofd. Maar al even vlug orienterend merk ik dat Zuid-Amerika stukken duurder is.
Wat is het voordeligst voor een dergelijke trip? Retourtje naar één specifieke stad boeken (Lima? Quito? La Paz?) en daar aan het einde van je trip weer naar toe terugvliegen met ‘binnenlandse’ vlucht? Meest ideale is natuurlijk twee enkeltjes. Aankomen in bijvoorbeeld Lima en vertrekken vanuit La Paz. Maar dat gaat me zo tweemaal 1000 euro kosten als ik dat zo zie.
Of kan het allemaal goedkoper?
Hoe het met Equador zit weet ik niet maar er vliegen weinig luchtvaartmaatschappijen naar Bolivia (dus zal al snel wat duurder zijn). Mocht je naar Bolivia willen, bedenk dan ook dat bijvoorbeeld La Paz - Cusco slechts 10 uur met de bus is, 10/20 euro kost en het nemen van zo’n bus je behoorlijk wat kosten kan besparen.
Ik heb een tijdje geleden zelf wat gesurft op vliegtickets naar diverse steden rondom Peru en kwam uiteindelijk uit op ± 700 euro retour NL - Lima in het hoogseizoen (incl. luchtvaartbelastingen), waarbij vrijwel alle duurdere vluchten onder de 1100 bleven. Ik denk dat je, door goed te zoeken, gemakkelijk op zoiets uit kan komen.
Je kan trouwens ook een vlucht boeken met een verschillende aankomst en vertrekplaats. (Bijv. Amsterdam - Lima en La Paz -Amsterdam) Dit hoeft niet veel in prijs te schelen.
Klopt heb me enigszins in tijd vergist (gister heeel snel reactie geschreven).
Cusco - La Paz is meen ik me te herinneren 20:00 instappen, 11:30 aankomen (dus 15.5 uur) en La Paz - Cusco is 08:00 instappen, 21:00 aankomen (dus 13 uur). Ik kan er natuurlijk een paar uur naast zitten maar het is zeker geen 20 uur.