Binnenlandse vluchten

Hallo,

over 6 weken zit ik in Cusco, en een vlucht van Lima naar Cusco heb ik al geregeld via een reisorganisatie. Hebben jullie ervaring met het zelf boeken van binnenlandse vluchten in Peru, en van Peru naar Ecuador? Ik weet namelijk niet of het verstandig is hier alles al vast te zetten, of dat je daar ter plekke op het vliegveld (of ergens anders?) kunt boeken. Het risico loop je dan natuurlijk dat vluchten vol zitten of dat de prijzen veel hoger zullen liggen, lijkt me.
Ik vlieg van A’dam naar Lima, van Lima naar Cusco en daarna is het de bedoeling in Quito (Ec) te komen. Vanaf Quito moet ik in Havana, Cuba, zien te komen :tongue: Iemand tips/ideeën voor deze niet heel logische reisroute?

MVG

LAN PERU .com of starperu ,hebben dikwijls goedkope promotie’s

Dankje voor je antwoord. Ik heb even gekeken maar ben er al snel achter gekomen dat vliegen toch wel erg duur is ook al zijn het kleine stukjes, zeker in vergelijking met de bus (ook al zit je dan soms 30 uur) Ik denk dat ik vanaf Cuzco helemaal met de bus naar Quito ga.
Vanaf daar moet ik nog eens zo goedkoop mogelijk in Cuba zien te komen. Enkele tips? Het is geen probleem als ik dan nog eens 30 uur in de bus moet zitten om vervolgens goedkoop te kunnen vliegen :stuck_out_tongue:

Van Quito naar Cuba met de bus, gaat voorlopig nog niet :vak02:
Alles hangt er natuurlijk van af hoeveel tijd je hebt om én Peru, én Equador én Cuba te bezoeken.

Haha, nouja misschien is de waterfiets een optie? :hihi:
Nee, ik heb ongeveer 5 a 6 weken tijd in Peru, 5 a 6 weken in Ecuador, en dan nog 5 a 6 weken totaal (om dus ook in Cuba te komen). Een mogelijke route is [Cusco-Arequipa-Lima-Tumbes] –> [Cuenca-Quito] –> [Colombia/Panama] –> Panama City- Havana
Maar naar Venezuela en dan via Caracas naar Santiago de Cuba kan bijvoorbeeld ook. Zijn en nog ervaringsdeskundigen dit weleens zoiets hebben gedaan? Of hoe zouden jullie gaan?

Alvast bedankt voor de inspiratie :wink:

Lijkt mij heel erg veel bus !!!mss is het vliegtuig toch veel handiger !

Binnenlandse vluchten in Peru zijn meestal niet duur. Je kunt ze echter niet boeken als je in een ander land zit en geen peruaanse creditcard hebt. Ze doen bij LAN namelijk heel vaak aan prijsdiscriminatie.
Log op de website bij LAN in als Peruaan (vragen nationaliteit op openingsscherm) en je kunt dan de prijzen voor peruanen zien. Als je in Peru bent kun je tegen deze prijzen boeken. Je (niet-peruaanse) creditcard zal vastlopen, maar je kunt in Peru bij een bankkantoor, zonder extra kosten, je vliegticket betalen.

Ohja, last-minute op het vliegveld betaal je de hoofdprijs.

Gr.

Ik weet niet hoe het zit met Peru-Ecuador, maar meestal zijn vliegtuigen die een grens oversteken, errrrg duur in Zuid-Amerika. Dat geldt althans wel voor Brazilië-Bolivia; Brazilië-Peru en Bolivia-Peru. Soms loont het zelfs de moeite om BINNEN Peru een vlucht te boeken naar een plaatsje bij de grens, en dan met de bus de grens over te steken, en dan eventueel weer een binnenlandse vlucht in het andere land.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt om in Quito te komen maar je kunt die reis natuurlijk best per bus doen en dan her en der onderweg een paar daagjes stoppen. Genoeg moois te zien!

Ik heb pas 1x een vliegticket voor een binnenlandse vlucht geboekt, dat deed ik bij een tourbedrijfje in Puerto Maldonado centrum, ik had wat bureautjes vergeleken. Was een prima prijs vond ik, 69 US dollar (Puerto Maldonado - Cusco, one way).

Quito - Havana… geen idee! Lijkt me best prijzig! Vraag het ook eens in de Lonely Planet Thorn Tree.

Cecile, ik vermoed dat de prijs die je aanhaalt al enkele jaren geleden is.
LAN vraagt vandaag meer dan 200 USdollar voor een oneway en buiten seizoen zijn er promoties die om en rond de 100 à 120 dollar hangen. Misschien is er goedkoper te krijgen… maar mij is het niet opgevallen.

Poike, dat kan wel kloppen. En het was toen met Aerocondor, die geloof ik inmiddels niet meer die route vliegt.

En ik zie nu pas dat krant90 wel had gezegd dat hij/zij 5/6 weken in Peru heeft, in dat geval is het per bus heel goed te doen, met een aantal tussenstops. Juist dat is het leukst van het reizen natuurlijk: onderweg ook nog wat zien behalve alleen maar de grote steden.

Hee, thnx voor de reacties!
Ik heb inderdaad 6 weken de tijd, dus ik ga denk ik veel met de bus doen. Ik ben er nu wel achter gekomen dat al wil je een binnenlandse vlucht nemen, je dat het best gewoon ter plekke kunt regelen. Bedankt.
Alleen zit ik nu nog met de vraag hoe ik tickets naar Cuba het beste kan regelen, maar ik begrijp dat er weinig mensen zijn die daar ervaring mee hebben vanuit Zuid-Amerika.

Ja ik denk dat je meer kans maakt in het Lonely Planet forum.

Beste,
Een oneway is wel duurder dan met een retourtje !!!Ik ben in mei in Puerto geweest ;met de motor wel…maar ik ben terug gereisd met het vliegtuig…puerto -cusco-lima…110 dollar met een retourtje…180 zonder !!!

Tickets zijn inderdaad niet met een buitenlandse creditcard te betalen, echter kunnen wij al uw tickets voor u reserveren en boeken ter plaatse. We zijn een Nederlandse organisatie gevestigd in Peru.

http://www.cuscoperu.nl/

De ticketprijs ligt zo rond de 100 euro inclusief belastingen (afhankelijk van de bestemming) waarbij er vaak nauwelijks verschil zit in de prijs voor een enkeltje of een retour. In sommige gevallen is het zelfs voordeliger om een retourtje te boeken dan een enkeltje en de terugreis gewoon niet te benutten.

Op dit moment opereren LAN, Taca en StarPeru.
Aerocondor is helaas niet meer.

Last-minutes kennen ze hier niet. Laat boeken = hogere prijs!

Groeten,
Team CuscoPeru.nl